Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Grattis. Fina vovvar!
Ush, jag gjorde misstaget att gå in och kolla hur morgondagens domare dömt andra hundar och det flödade av sufficient, good och disq Så nu är jag nervös, eftersom min hund har en tendens att uppföra sig som en (glad) kängrukrokodil i ringen Alla gillar ju inte det.
Nu är skrutten anmäld till sin debut!
Överkalix! Blir spännande på flera sätt - jag har aldrig vart så långt norrutHärligt! Var?
@bollen__ Spännande!! Jag var sugen på å anmäla till överkalix jag med, men fan vad långt det är!
Hahah smart att åka på rallyn och träna. Vad är det för ras?
Sitter på utställning nu och humöret är ibotten. Alla hundar va tvungen att vara på plats senast 8.00 9 började bedömningarna och de har endast bedömt 25 hundar på dessa timmar. Jag har nummer 46! Det är sjukt varmt, utställningen är utomhus. Basse är stressad, så fort man står stilla gör han utfall mot hundarna som titta på honom... Funderar allvarligt på att fara hem utan bedömning
Överkalix!
Mäh, och inget säger du! Jag har bara drygt 10 mil dit! Vilken dag ska ni vara där? Jag har tänkt åka dit och kika på rottisarna iallafall, även om det är mest samma hundar som far omkring häruppe..
Tror rottisarna gick på lördag.. ska kolla lite närmareDet är på söndagen vi ska dit, fast vi åker nog upp på lördagen
Vi har hyrt stuga på en camping..fast nu kan jag inte namnet men tror de var 5km ifrån el så.Tror rottisarna gick på lördag.. ska kolla lite närmare
Nu är vi hemma, vilken jäkla dag. Har ingen aning om vad vi skulle göra där kl 8 - rengalenskap skulle jag vilja kalla de. Jämtland-Härjedalens älghundklubb var arrangör.Varför var man tvungen att vara på plats kl 8 redan? Vad är det för påhitt? Viken arrangör?
Förstår din frustration!!
Nu är vi hemma, vilken jäkla dag. Har ingen aning om vad vi skulle göra där kl 8 - rengalenskap skulle jag vilja kalla de. Jämtland-Härjedalens älghundklubb var arrangör.
-–––---------------
Men allmänt om dagen
Trots att man höll sig i skuggan och hela tiden såg till att hunden drack vatten så var det idag snäppet mot plågeri. 27 grader i skuggan och stekande sol. 5 timmars väntan i värmen knäckte hundstackarn så när vi väl gick in i ringen fick jag nästan dra han efter mig. När allt va över orkade han inte ens hoppa in i bilen, hunden som älskar bilen över allt annat bara stod med framtassarna i bagaget så husse fick lyfta in bakändan på honom :/
Men bedömningen då, trea i konkurrensen (av 7 st exellent) men missade certet med ett hårsmån (de två framför fick cert)- största kritiken, för dagen dåligt längd i steget (nähä ). Förutsättningarna var ju densamma för alla så det går inte att klaga på men just nu känns det mest surt att jag utsatte hunden för denna värme.
Är trots allt nöjd över dagens bedömning (trots min bitterhet ) Basse skötte sig när det väl gällde trots att en hanne slet sig och började slogs med en annan och i slutändan får jag inse att det är vad som räknas.
Nu är frågan om det är någon mening att prova igen? Jag funderar på att prova en gång till, Vad tror ni? Brukar det vara väldigt olika om man får cert från utställning till utställning? Eller ska jag bara inse nu att han inte når ända fram? Han fick ju exellent i juniorklass, även då utan cert. Och endast very good i unghundklass ( var då i kraftig fällning men kom ändå tre i konkursen av 35 startande i klassen).
Jag vill så gärna tro att man kan pressa fram några cert för vist skulle det kännas bra om vi fick han till dubbel champion men kanske jag hoppas på lite för mycket?
Kommer klart med någon bild iaf lite senare
Ah, vi får försöka ses Jag har ju fortfarande inte träffat den lilla huliganen!Vi har hyrt stuga på en camping..fast nu kan jag inte namnet men tror de var 5km ifrån el så.
@russinbulle Grattis!!! Jäkla roligt!
Jävla påhitt det där att alla ska vara där 8. Helt galet! Förstår att hundarna blev trötta i värmen efter en lång dag. Vart hölls utställningen?