Åter från en fantastisk långhelg i södra Finland! Åkte fredag morgon, kom fram till campingen i Järvenpää vid 19-tiden. Stugan vi hyrt var mer än lovligt skabbig, men det var tak över huvudet, sängarna var rätt sköna och toaletterna rätt ok städade, ibland iaf
massor med hundfolk på hela campingen, bl.a. Ett gäng galna polacker i grannstugorna... Mycket väldränkt firande där (befogat iofs, 3 WW-14 och en JWW-14).
Lördagen spenderades vid en jättetrevlig folkpark 10 mil västerut, inofficiell rasspecial med 77 anmälda griffoner av de olika sorterna. Domaren var tyvärr något av en snördömmare (arrangörens sambo plockade 85-90% av förstaplaceringarna...), och han var verkligen inte förtjust i Alva, så oplacerade i championklassen. Träffade dock massor med trevligt griffonfolk, såg fantastiska hundar och hittade en hane eller två för framtiden
och blev helt tok-kär i en rysk tik... Den dag hon får valpar är jag klart intresserad.
Söndagen, världsutställningsdagen... Strålande väder, gpsen skickade oss bara lite fel, så en bra start iaf. Mindre lyckat i ringen, miljön i kombination med min nervositet gjorde att Alva inte ville visa sig speciellt bra, kröp inte eller så, men tappade svansen. Fick en fin kritik, enda nedslaget just på att hon inte visade sig. Tyvärr vg, så vi uppnådde inte vårt mål. Men, dagens höjdpunkt: Alvas mormor, med typ en miljon titlar, bla WW-08 gick in som äldsta tik i veteranklassen, 11 år. Slog de andra tre med marginal och har nu även VWW-14 i titelraden. Hon blev även BIRveteran (fanns ingen veteranhane). Oplacerad i BISveteran, men är ju självklart för oss den vackraste av dem alla (utom Alva såklart, hon är ju bäst
).
Strosade sedan runt i försäljningsområdet, hittade en supersnygg griffon-staty i brons bla, och hade allmänt jättetrevligt.
Kul kuriosa, lilla Piteå kunde på söndagen ståta med minst 3 VWW och 1 WW som jag känner till
Kom hem för någon timme sedan, sitter nu med en trött liten Alva i knäet och har nu fått två erfarna uppfödares åsikt om att Alvas mamma mest troligt är dräktig *lycklig*