Sv: Utställningstråden 2011
*kl*
Nu äntligen har jag tid att sätta mig här och rapportera resultaten från Gotland Dog Show!
Först ut på lördagen var vår husky, Storm. Hon var ensam i sin ras och jag tror jag aldrig varit med om en snabbare bedömning! Fick springa lite, sen kollade hon igenom hunden och när jag precis ställt upp henne ordentligt kom ringsekreteraren och viftade med rosetter framför näsan på mig
Unghundsklass Excellent, CK, CERT, CACIB, BIR
"Nice young female, correct head and expression, correct neck, body, tail, quarters, movement, coat and temp"
Domare Rouli Kantzou Grekland
Sen var det, efter låååååång väntan, Trojas tur.
Championklass Excellent, CK, CACIB 2btkl
"Vackert välformat huvud. Vackra mörka ögon. Utmärkt pigment. Bra öron. Utmärkt hals och rygg. Något kort kors. Svans ok. Tillräcklig kropp, kunde ha lite mer volym. Passande benstomme. Lite veka mellanhänder. Väl vinklad och väl gående. Trång bak, lite lös fram. Ganska urfälld päls som saknar lite ull. Bra struktur på täckhår. Bra färg."
Domare Nina Karlsdotter
Lite lustigt att Nina är den ENDA domare som klagar på att hon har veka mellanhänder, gjorde hon sist också. Hon är väldigt petig så jag är nöjd med kritiken. Dock har jag fortfarande svårt att förstå hur hon kunde placera veterantiken 1a då jag , om jag ska vara helt ärlig, tycker den är ful
Och jag hör när domaren säger " egentligen vill jag placera den tiken först men idag gör jag så här.." Min skitunge åkte på att hon var "ganska" urfälld.. *host host* Ganska var lindrigt uttryckt