Utställningstråden 2011

Sv: Utställningstråden 2011

Inte så mycket.. Hon går inte speciellt bra och man tröttnar när man bara åker ut med very good hela tiden..

Vill ställa liten söt och lovande valp jue :(

Hoppas få hjälpa en kompis som handler lite. Men nu är det inte direkt säsong..

Tack för tanken! Kram :)

Nä det blir nog lite segt i längden. VG är ju också bra men ibland är man lite tävlingsmänniska också!
Är det också en RR som din kompis har?

Vad roligt med en lovande början! Det verkar vara stenhård konkurrans i Whippetringarna på utställning, det kan inte vara lätt att placera sig när det är så många med.

Ja det är ju det! Vi hade fransk bulldogg förut och där ser man en ökning i antalet på utställningar iom att rasen har blivit så populär.
Men inom whipparna är det snarare så att samma människa helt enkelt skaffar fler hundar för att dom är så enkla att ha att göra med :D
Grattis till dina fina resultat också! Bra jobbat för en så ung junior!

Klart VG är bra. Men man åker ju inte på utställning typ varje helg bara för att åka ut direkt efter sin bedömning ;)

Ja det är en RR hane som kompisen har :)

Du ska möjligen inte till Växjö utställningen 5 nov?
Eller någon annan som är duktig handler? Har anmält en hund för mycket och riskerar att mina 2 raser krockar.

PS.Båda raserna är små och gulliga :D

Jag ska till växjö men tror min ras går den 6e. Men vart åker du från? Jag ställer gärna upp om jag tex kan åka med :)

*kl*

Dorran har lite utställningsvila till förmån för lite annan träning :)

Men den 12 november åker vi på ytterligare en inofficiell utställning. Odågan går upp i juniorklass :eek:, hon ska ju vara bäbis läääänge till:D

Jag ska till växjö men tror min ras går den 6e. Men vart åker du från? Jag ställer gärna upp om jag tex kan åka med :)

Jag ska också till Växjö den 6e. Vad har du för ras?

Några fler som ska till Motala? Jag ska dit på söndagen (30e). Alltid roligt att höra om fler ska på samma utställningar som en själv. :)

Från Tibro,längs med sjökanten till jönköping,sen E? innan man svänger av.

Fel sida av vättern ;)

Då kan jag nog inte hjälpa dig, hoppas du kan lösa det på annat sätt :)

Jag ska också till Växjö den 6e. Vad har du för ras?

Några fler som ska till Motala? Jag ska dit på söndagen (30e). Alltid roligt att höra om fler ska på samma utställningar som en själv. :)

Ridgeback!

kl

Hmm.. då var vi alltså anmälda till vår första officiella utställning -ever!
Växjö blir det och vi ställer på söndagen den 6:e.

Gör det mest bara för att få en off bedömning på henne även om jag vet att det inte kommer se lysande ut. Visa upp sig och springa -ja visst, det kan vi. Men låta domaren titta närmare på henne -noup, tänker hon inte gå med på! :grin:

Ja ja, det går som det gå!

kl

Hmm.. då var vi alltså anmälda till vår första officiella utställning -ever!
Växjö blir det och vi ställer på söndagen den 6:e.

Gör det mest bara för att få en off bedömning på henne även om jag vet att det inte kommer se lysande ut. Visa upp sig och springa -ja visst, det kan vi. Men låta domaren titta närmare på henne -noup, tänker hon inte gå med på! :grin:

Ja ja, det går som det gå!

Vad har du för ras? *nyfiken i en strut* Kan du inte hinna åka på några ringträningar eller be folk på hundklubben känna igenom henne? Är hon rädd, reserverad eller arg eller bara ovan?

Ridgeback jag också. Ringträning inplanerad. På klubben känner och klämmer de på henne så fort vi är där men det tycks tyvärr inte hjälpa.

Hon är reserverad och tycker att folk som kommer för nära utan att hon tar initiativ till det är läskiga. Då skippar hon det gärna. Tyvärr.
Vi tränar och tränar på det och det har blivit bättre, dock inte helt bra!

Ja har man en reserverad hund så är det ju lite besvärligare helt klart. Men bra att hon inte är rädd. Då går det säkert att jobba så hon accepterar det. :)

*Lån*

Utställningsdebut i dag för jämttiken jag sparade ur sista kullen och som nu är nyligen 9 månader och bor hos min bästa vän:

56,5 cm

Vackert huvud med bra pigment. Stark nacke, stark och muskulös kropp.
Bra placerat kors och svans.
Bra utvecklat förbröst, bra bröstdjup.
Goda vinklar, bra i rörelse med mycket energi.
Bra pälskvalitet. Jättebra temperament.

Resultat: Juniorklass Excellent, CK, Btkl 1, BIM

Både husse och jag är mkt nöjda :D

Jättegrattis!!
verkligen kul, och egen uppfödning också, måste göra att Du är extra stolt!

*KL*

Årets enda officiella utställning på hemmaplan, Nordichallen i Sundsvall

"Välskuret huvud, välburna öron, bra ögon, välkroppad, bra benstomme, front & vinklar, rör sig utmärkt, bra päls"

CACIB, BIR, CK, BIG-3 :love:

32757912.jpg

Nämen det missade jag totalt! har hållit dålig koll på dig o Driva ;)
Men GRATTIS :D

Det gick inge vidare för Herr P ..
Vi gick ut på Very Good..
men det kan ju inte gå bra alla gånger :P

Rasen jag ska ställa har tydligen rekordanmälningar till Växjö så det kommer bli svettigt att hinna ställa fyra.. nu lär de ju dela upp det på flera ringar. Skit.. Men men jag räknar med en jäkligt intensiv dag :eek::D:banana:

Nån som vet om man kan deala med ringsekreterarna att få ändra turordning i sin klass om det kniper? Tex har jag namn på en tik så att hon alltid i princip går in först, och går det bra för ena hanen kommer han gå i bhkl och då blir det tajt för mig att hinna och hämta en juniortik som ska först in i ringen, om nån hänger med.

Jag skulle tro att du kan meddela att det kommer bli tajt och att du därför skulle behöva en extra sekund för att hämta tiken när du är färdig i BHKL. Men det bästa är nog om någon kan hålla tiken redo åt dig så du bara behöver skifta hund, går ju snabbt.

Förövrigt spelar det väl ingen roll om du får senare startordning i klassen - alla går ju ändå in samtidigt för första varvet.

Men är du säker på att de kommer lägga rasen i flera ringar? RR är ofta mellan 50-80 deltagare men enda klassen som ibland går i annan ring är valparna. De flyttar ju andra raser istället för att få ihop det.

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Vi har en hane som är krypt. Han är idag 2,5 år gammal ungefär. Vi har fått bekräftat genom ultraljud att den andra kulan ligger...
2
Svar
21
· Visningar
1 677
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag loggade in här i eftermiddags och såg att jag hade 25 notiser, antagligen från den dagbokstråd jag deltagit i. Men jag skulle bara...
Svar
0
· Visningar
888
Senast: hundtant
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 306
Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
7 791
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar