Utställningsbilder

Sv: Utställningsbilder

Jag har ju ingen utställningshund men jag brukar ändå fota vänner och bekantas hundar på utställning, två exempel:

Bild
Bild

väldigt snyggt visad hund. synd bara att den står lite framför sig med frambenen. skitsnygg hund!!
bild1-2.jpg

får man fråga vad det är för någon?? PMa om du vill. :)

om jag ställer min hund på samma sätt som du ställer upp din hund så tar jag fram min hunds sämsta sidor, det kan ju vem som helst förstå efter vad jag har skrivit och om man jämför din och min hund hur dom är byggda.

Jag vinner ingenting med en domare som dömer efter vem som håller i kopplet. Det är inte på det sättet jag vill vinna heller, seriöst är jag inte ens utställningsintresserad och jag åker mest för det är kul att komma iväg och hitta på saker med hunden som jag gör med min häst.
Jag har för länge sedan slutat åka på inoffar för det ger inte mig något heller att komma dit och bli bedömd med ensam kines eller kanske en till. Meningslöst.
Jag åker till Stora stockholm och västerås och där jag vet att det kommer många kineser.

Åker däremot inte på kinesspecialer då jag vet att min hund inte har någon chans och det känns lite väl seriöst för min del.

Örat ser värre ut än det är som tack och lov ;)

http://archive3.pixbox.se/arkivet/synligt_14/10720000-10729999/640x480/10726509.jpg?0

Här har ni min flat, hon är i vanliga fall väldigt lättställd då hon ställer sig perfekt bara man visar en godis...:D På den här bilden var det lite problem då bakbenen är relativt nyopererade så hon står egentligen väldigt snett!!

Vårt bästa resultat var klasstvåa med bedömningen utmärkt (finland) på en utställning med 165 flattar! Hur har ni klarat er??

Här kommer mina bidrag:D

Jag börjar med denna:
Mintas andra utställning i Smålansstenar den 1 Maj som resulterade
BIR-valp BIG-valp 1 och BIS-valp 1
11714336.jpg

Här från Hässleholm den 18 Maj.
Resultat: BIR-Valp (önskar att hon stod mer under sig med frambenen, men jag älskar ändå denna bilden:love: )
11714334.jpg

Från Växjö 27 Maj
Resultat: BIR-Valp, BIS-Valp 2
11714337.jpg

Jag som ställer henne:bump:

Vårt bästa resultat var klasstvåa med bedömningen utmärkt (finland) på en utställning med 165 flattar! Hur har ni klarat er??

Bästa resultat hittill på en och samma hund på en utställning är nog kv1, kk1, Bhkl1,CERT, BIR, CACIB och det var med Strumpan som nybliven unghund i fjol på utställningen i Sundsvall.

Är också mkt nöjd med Titas resultat från hennes första utställning i Hamar som junior i fjol, då hon fick kv1, kk1, Skl1, Btkl 2, norskt stort CERT och då blev NordJV-2006

Oj vad kul!!:D Skulle va jätteskoj om min voffa klarade sig nån gång, men vi har ju bara gått på 5 utställningar hittills så....;)

Vad är det för stam på henne?

11772813.jpg

Multi champion, har även blivit grupp 4, två av hans valpar har blivit respektive BIS Valp och BIS på inofficiell utställning.

Bästa resultat hittill på en och samma hund på en utställning är nog kv1, kk1, Bhkl1,CERT, BIR, CACIB och det var med Strumpan som nybliven unghund i fjol på utställningen i Sundsvall.

Är också mkt nöjd med Titas resultat från hennes första utställning i Hamar som junior i fjol, då hon fick kv1, kk1, Skl1, Btkl 2, norskt stort CERT och då blev NordJV-2006
Mina hundar har blivit BIR och Big placerade förut.
Men allra gladast blev jag nog när Maya fick följande resultat i Vårgårda 16 juni: BIM, Cert, Bästa Unghund, BIS 5-unghund.
Detta på sin allra första utställning :) när hon bara varit i Sverige hos mig i 3 veckor.
Grattis till framgångarna med dina hundar :)

kv1, kk1, Bhkl1, CACIB
kv1, kk1, Skl1, Btkl 2,

Jag fattar ingenting. Vad betyder det?

Själv ska jag ställa min hund på en inofficiell rasspecial i augusti. Ska bli spännande.

Vi var på handlerträning igår och det gick väl...sådär... Det är mycket att hålla reda på! HUnd, koppel, godis, sig själv osv:D

Jag ställde honom lite som valp, mest inoff där han har några BIR. Hans päls har dock varit så ullig så det har inte varit någon mening att ställa något mer. Men nu har pälsen blivit mycket bättre.

Han är inget championämne, men det kan ju vara lite kul ändå, att prova på.

Tycker att hon ser fin ut:d, såg ut att vara Stedwyn i henne med det var det ju inte:o. Det går nog bra för er på utställning, håller tummarna:) (är mycket kräsen på Collie:angel:)

Det är roligt att du försöker, om något år kommer du att göra allt på rutin:D

kv1, kk1, Bhkl1, CACIB
kv1, kk1, Skl1, Btkl 2,

kv1 är första pris dvs ett rött band som visar att hunden får gå vidare efter att ha enskildt blivit bedömd av domaren.
kk1 är att hunden har placerat sig förast av alla i samma klass som har fått ett rött band.
Bhkl 1 Här tävlar alla hanar som fått CK( för att de skall kunna ta emot cert och cacib och tävla i bästa hanklassen, domaren väljer hur många som får det) sedan placeras de i den ordningen som domaren vill ha dem.
Cacib är ett internationellt cert som bara delas ut på internationella utställningar, det är mycket svårt att få en hund att bli internationell champion. Sådana är reglerna i Sverige sedan har varje land lite olika.
Hoppas att du förstår någonting av svamlet:angel:

Tack! Alltid kul att höra att hon är fin:) aha jaså. Nä det finns inget Stedwyn i henne;) Ja, det har gått super för henne hittills.
BIS-valp-1, BIS-valp-2 och 4x BIR-valp och detta på 5 utställningar. (den femte var vi i Finspång, bara collies och där kom hon två i valpklassen) Så jag är mer än super nöjd:D
Vi har planerat att ställa henne i Collie-SM. Det ska bli roligt..

SaCCo på Bosjökloster förra sommaren, något brett bakställ.

1 HP Bir (valp,11månader)

Knutte i Lund 23/9-07

1 HP BIR (valp,5månader)

Jag var för ung för att ställa ut hundar (nåväl, jag ställde väl upp nån gång i nån specialklass för barnhandlers :angel:) på den tiden vi for runt på såna aktiviteter. Mor min var tydligen grym på att visa hundar och kunde få cert på en hund som annars inte fått mer än tvåor.

Här är en gammal bild på när hon visar vår första eng. setter som även var stamtik i kenneln:
s.alinda.jpg

Liknande trådar

Hundträning Jag har upptäckt att min hund, som inte alls är en vaktig ras, har börjat bete sig lite vaktigt mot/för mig. Han vaktar mig mot barnen...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
13 845
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 953
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 757
Senast: Calmiche
·
  • Artikel Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 608
Senast: Pratsch
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V