Utställningsbilder

Sv: Utställningsbilder

*kl*

Här är en bild på en uppställd Slh. foxterrier dock inte från en utställning utan jag tränade henne lite hemma. Hon står en aning för långt fram med ena frambenet men annars står hon fint tycker jag :) Hennes resultat så här långt är: Bim-valp, Bim-valp, Bim-valp & Bim-valp (har varit på 4 st bara) :D

http://s78.photobucket.com/albums/j89/Smulis/?action=view&current=Bella36.jpg

Uppställd Leonberger, enda bilden där han står okej annars står han som en kratta. Utställning med honom har jag lagt på hyllan för han har börjat ledsna på det men snart är det dags för min fox:s första utställning.

http://s78.photobucket.com/albums/j89/Smulis/?action=view&current=Atlas_kping.jpg

11714337.jpg

:love::love::love:super fin:love: en sån vill jag ha!!:( :D

*knapplån*

Min staff:
23217113471.jpg

Inte någon utställningsbild, däremot utställningsträning :D Vi har hunnit med 2 utställningar hittills, båda har resulterat i BIR-valp med HP :)

Inte en utställningsbild (åker ensam på utst. så det finns ingen som kan ta bilder ;)), men det brukar se ut ungefär såhär då också:

stapakoksbord.jpg

Har inte hunnit i väg på nån utställning med tösen ännu men här är lite uppställnings träning av min lilla grandis.

15127212.jpg

15127210.jpg

hade inga bra uppställningsbilder men här kommer en "springbild" i allafall på jämthundsvalparna, jag brukar alltid försöka ha mörka kläder oftast svarta eller bruna byxor o skjorta.. då det känns neutralt
Kopiaav20070929046_edited_edited.jpg
...

Vårt bästa resultat var klasstvåa med bedömningen utmärkt (finland) på en utställning med 165 flattar! Hur har ni klarat er??

Vårt bästa resultat var på Tvååkers Int i somras. Då fick långhårstaxen 1 kv, 1kk, 1 btkl, cert, BIR, cacib och BIG 1.
Har inge eget utställningskort men hon finns på http://www.hundsport.se/ring_rapport/utstallningar_2007_mapp/juli_2007_tvaaker_int.html Klädseln på mig var fruktansvärd, men var sjuk och orkade inte bry mig denna dag sen blåste det så frissan blev intressant.

Här kommer mina bidrag:D

Jag börjar med denna:
Mintas andra utställning i Smålansstenar den 1 Maj som resulterade
BIR-valp BIG-valp 1 och BIS-valp 1
11714336.jpg

Här från Hässleholm den 18 Maj.
Resultat: BIR-Valp (önskar att hon stod mer under sig med frambenen, men jag älskar ändå denna bilden:love: )
11714334.jpg

Från Växjö 27 Maj
Resultat: BIR-Valp, BIS-Valp 2
11714337.jpg

Jag som ställer henne:bump:

Jättefint!
så här ska det se ut!:banana:

Vad är det för stam på henne?

11772813.jpg

Multi champion, har även blivit grupp 4, två av hans valpar har blivit respektive BIS Valp och BIS på inofficiell utställning.

Också mycket bra visat!
Lite på ena frambenet, men det är ju ett bagatel, men vill man vara petig så..

Oj, här var ju hur många som helst!
Kan inte kommentera alla, men måste säga att de flesta är väldigt bra uppställda, ni är duktiga #imponerad#

Nu är det svårt med foto, då ska helst allt vara perfekt.
Så noga är det inte i själva utst ringen, både hunden och domaren går att "flytta" på.
En välbygd hund brukar rätt bra ställa upp sig själv.
Oftast bättre än om man inte är helt säker som handler, man håller på att flytta på tassar.
Ett tips är att helt enkelt ta ett steg framåt eller bakåt så ställer de oftast sig i balans, och gör de inte det så ta ett steg till och så vidare.
Något som får hunden att vara koncentrerad så man får fram resning, dock tänk på var ni har handen, om ni använder godis.
Inte rakt upp med halsen blir inte bra skuldror då...
Ett väldigt typiskt nybörjarfel (ja det finns vana utst också som gör detta,,,,:o)

Liknande trådar

Hundträning Jag har upptäckt att min hund, som inte alls är en vaktig ras, har börjat bete sig lite vaktigt mot/för mig. Han vaktar mig mot barnen...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
13 845
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 950
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 757
Senast: Calmiche
·
  • Artikel Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 608
Senast: Pratsch
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka