Utställningsbilder

Sv: Utställningsbilder

"Han" är en hon:),hon är ganska stor,men inom måtten! Hon kommer från Spanien!

Aha! Det förklarar varför jag trode det var en han!
Fin bild i vart fall och som sagt härligt uttryck!

kl

Jag är en sån där glad amatör som bara lärde jycken stå på kommando och aldrig har flyttat ett ben i hela mitt liv. :angel:
Men såhär ser det ut när vi är på utställning. Vet att hon tittar uppåt för mycket. Men då vi bara ställer mest för miljöträningens skull gör det inte mig nåt. ;)

Framför domaren
10269787.jpg

Utanför ringen
10269755.jpg

Lite närbilder
10269758.jpg

10269754.jpg

Såhär löd kritiken på den utställningen.

Typ, storlek och helhetsintryck: Utmärkt
Storlek: 28 cm

Välformat feminint huvud. Härligt nosparti. Mörka vackra ögon. Välplacerade öron. Bra hals men lite brant *går ej att läsa*. Lite raka vinklar fram. Stram rygg i stående. Välformad bröstkorg. Normala vinklar bak med härlig lårbredd och låga fina hasor. Kunde ha lite mer förbröst. Utmärkt päls, färg och svans. Rör sig bra med påskjut, lite kort i steget fram. Utmärkt temperament. Mycket välvisad.

Senast ändrad:

De var kuperade förr men det görs ju inte nu längre så man får låtsas att de har stående öron;) Man behöver inte göra så och de flästa gör det inte mer än när de fotas eller liknande men jag tycker gott hon kan träna på att akseptera det utan att bita mig i händerna som hon gärna skulle göra här:)
Tror man gör det för att visa upp hunvudet på hunden.

Aningsfull du har en jättefin liten tik och hon står också bra, bortsätt från att du som många andra håller godis handen fel...
Hon ser så välbyggd ut så jag mistänker att anmärkningen på hals och skuldra beror på detta...
Träna och ställ ut igen!

De var kuperade förr men det görs ju inte nu längre så man får låtsas att de har stående öron;) Man behöver inte göra så och de flästa gör det inte mer än när de fotas eller liknande men jag tycker gott hon kan träna på att akseptera det utan att bita mig i händerna som hon gärna skulle göra här:)
Tror man gör det för att visa upp hunvudet på hunden.

Helt rätt, de får bättre hals + utryck.

Jag och min Chow Chow på utställning i Österbybruk 2005,
det var ChowRingens Klubbmästerskap och Simba fick en
1:a i kvalitét i öppen klass.

Katrinedals Mr Henry Dashwood - "Simba"

JNKPDRCRJQROC0.jpg

Här är Simba i Vänersborg på utställning där han fick 1:a, CK,
CERT, CACIB och slutade upp som BIM:

imag0912_orig_SE.jpg

imag0927_orig_SE.jpg

Min English Toy Terrier tik friställd, höger bakben kunde ha
varit lite längre bak, och hon kisar med ögonen. Men njuter man
av en solig dag så gör man ;)

SUCH SV-07 Hägerbos Kaisa-Liisa - "Kaisa":

JNKPDRDNFMLQH4.jpg

Du verkar ha bra koll på det här, Har du några tipps på hur jag ska fixa med upställningen av min hund? Själv tror jag att hon borde ha huvudet högre upp så halsen blir rakare stämmer det?

Skulle hellre se att bakbenen inte var plaserade så långt bakom hunden....

Du verkar ha bra koll på det här, Har du några tipps på hur jag ska fixa med upställningen av min hund? Själv tror jag att hon borde ha huvudet högre upp så halsen blir rakare stämmer det?

Tack! Eller också är jag "stor i mun":o
Jag har ställt ut mycket, suttit som ring sekt och även dömt inoffcielt
några få gånger (mest skoj utst, har ju ingen domar utbildning eller så)

Jag är ingen expert på GD, men rent spontant hade jag nog sett att hon inte hade bennen så långt bak.
Vet inte riktigt om du kan få upp huvet mer utan bekostnad på skulderbladen, men prova och se vad som händer!

Vi är som sagt inga inbitna utställningsfantaster utan gör det bara för skojs skull, och även för att ställa upp för uppfödaren för han brukar vilja ha henne i uppfödargruppen. Ställer bara på de två utställningarna i stan varje år. Missade dock ena utställningen i år då jag var i Norge.
Annars sysslar vi mest med bruks, lydnad och agility. Så någon seriös utställningssatsning gör vi inte. Men skulle tro att det blir två utställningar även nästa år då om jag kan ordna barnvakt. ;):D

Funderar på om man bara skulle kommendera stå och sätta sig på huk framför henne så får man ner huvudet. Dumt nog brukar även svansen åka ner då också. :crazy: Meeen, då kan jag erkänna att ståkommandot lärde hon sig som 8 veckors valp och det använder vi aldrig förutom minuten innan vi ska in i ringen för att se så att det fortfarande sitter. Kan ju testa att träna vid sidan av utställningen också. :angel:

Aningsfull synd på en sådan liten pärla...
Fast håller med lydnad/bruks/agilty är roligare för er båda!

Helt klart. :D
Började bara ställa ut för att träna henne att vara bland okänt folk (reserverad liten rackare) och sen har det gått bra så vi har fortsatt sådär halvhjärtat.

Men det är den andra träningen vi lägger fokus på. Både hon och jag trivs där det händer saker. Kanske därför hon är så duktig i agility. :D
Fast målet är att hon ska bli viltspårschampion, i alla fall 3 pinnar i klass 1 i agility, lkp 1 lydnad och så kaaaanske starta apellen i rapport. :angel:

För mig är du då expert då jag typ knappt vet nånting :D

Ja bakbenen kom kanske långt bak ska se vad jag kan göra åt det. Ska försöka lyftahuvudet lite, Med skulederbladen menar du att de kanske skjuts upp eller?

Jag har bara ställt ut henne en gång (Fransk Bulldog), en int i Danmark, hon åkte ut med en tvåa direkt. Å andra sidan körde domaren ut en hel klass hanar (minns inte vilken, fick höra det efteråt) med tvåor och riktigt så dåliga var inte hundarna över lag den dagen. :angel: Suverän kritik på min tik förutom något lite för lång i länden och lite för högt ansatt svans. Något som inte stod skrivet, men som domaren sa muntligt var lite för litet huvud. Men hon var ju bara 10½ månader i och för sig, så hon har ju tiden för sig. Det var för två veckor sedan.

Mitt största misstag (förutom att köra vilse och komma fram knappt 10 min före min klass) var att jag visade upp henne rakt från sidan mot domaren. Upptäckte först efteråt att man visar frallorna lite snett framifrån, som här på fotot. Första gången jag visade fralla och första gången för henne. Har visat PRT och schäfer (med goda resultat!) tidigare. :D

Det är mycket möjligt att det var en "koppel-domare". Jag hade skitful jacka och såg nog allmänt förvirrad ut. Plus visade upp helt fel framför domaren.

14967511.jpg

Senast ändrad:

Lupin åter igen är ingen ras expert (gäller de flesta här)
Men om man struntar i ras detaljer och bara ser till helhet och hur hon står, kan jag bara säga
Perfekt!! Hittar inget att klaga på!

Gulle dig! :love: Och ändå fick vi bara det där ursnygga blå bandet och rakt ut ur ringen. :angel: :D

Nåja du var ju i gott sälskap...
Nu är det ju så att visa domare är...
Nej vi pratar om något annat tror jag:angel:

Liknande trådar

Hundträning Jag har upptäckt att min hund, som inte alls är en vaktig ras, har börjat bete sig lite vaktigt mot/för mig. Han vaktar mig mot barnen...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
13 845
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 950
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 757
Senast: Calmiche
·
  • Artikel Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 608
Senast: Pratsch
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka