Utställning, lite frågor.

Status
Stängd för vidare inlägg.
A

AnnaJue

Jag är alldeles GRÖN på det här med utställningar och sånt, kan ingenting.
Så nu ska ni utställningsexperter få lite frågor att svara på :smirk:

1. Kan man ställa ut valacker, eller är det bara ston och hingstar som gäller?
2. Vad ska man ha på sig när man ställer ut? Både häst och människa.
4. Berätta hur en tävlingsdag ser ut, från morgon till tävlingens slut.
5. Är det någon utställning här nere i Småland i sommar/höst?

Kommer inte på fler frågor just nu.
/Anna

Sv: Utställning, lite frågor.

1. Ja man kan ställa ut valacker. Det finns speciella klasser.

2. Du ska vara prydligt klädd, vanligast är vita byxor (behöver inte vara ridbyxor) och mörk tröja. Hästen ska ha träns och ledtygel (eller vanliga tyglar). Du får inte ha någon övrig utrustning på hästen, men spö är tillåtet.

3. I de flesta klasser går alla i klassen på ring först, i höger varv. Sedan går alla utom en ut och denna ställs upp framför domarna med öppna sidan mot dom. Sen går dom runt hästen och tittar. Sedan får du skritta resp. trava fram och tillbaka. Sedan rangerar domarna alla hästar i klassen, samtidigt som man skrittar på ring som i början. Du ställer upp hästen inför publiken när du får kritiken.

4. Det beror ju på vilken ras du har. Titta på rasföreningens hemsida.

Sv: Utställning, lite frågor.

Utställningsfrågor försöker vi hantera under Avel, men eftersom det här är en gammal tråd så låser jag den istället för att skicka över den dit.

/moderatorn

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 645
Senast: Anonymisten
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 875
Senast: lizzie
·
Skola & Jobb Jag vet inte hur jag ska hantera den här situationen och behöver hjälp att tänka! Då barnet är vuxet känns det som om den här frågan...
9 10 11
Svar
210
· Visningar
16 784
Senast: Badger
·
Hästhantering Hej! Jag är lite hjälplös och vet varken in eller ut hur jag ska göra... Har en 12 årig valack som jag tävlat i hoppning med upp...
2 3
Svar
52
· Visningar
12 177
Senast: liiinnea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar