Nu har jag turen att vara uppväxt i en hundfamilj, har god insikt i avelsarbete, och har träffat på hundar av de flesta raser. De raser som jag tycker är osunda, eller har en mentalitet som inte passar mig, tycker jag per automatik är fula. Jag föredrar i det stora hela raser ur grupp 5 (spets-och urhundar) eller grupp 10 (vinthundar). Sedan finns det ju andra raser, främst som jag har god erfarenhet av, som jag tycker är fina och skulle kunna tänka mig att ha.
När det gäller Corgin jag har, som jag tog emot som omplacering, så är det nästan som det där man brukar säga om att välja partner. Jag tyckte inte alls att han var estetiskt tilltalande från början, men ju mer jag lärde känna honom, desto vackrare blev han. Nu är han finast i hela världen.
När det gäller Corgin jag har, som jag tog emot som omplacering, så är det nästan som det där man brukar säga om att välja partner. Jag tyckte inte alls att han var estetiskt tilltalande från början, men ju mer jag lärde känna honom, desto vackrare blev han. Nu är han finast i hela världen.