Sv: Utömd som ridhäst?
olgaklara skrev:
Varför vägrar man då att ta råd från folk som är erfarna då??
Jag tycker Fladde gör helt rätt som i första hand följer de råd hon fått från veterinärer och fysioterapeut som sett hennes häst i verkligheten, och inte ifrån folk på internet som tycker och tänker en massa utan att det finns något som säger att de egentligen vet vad de pratar om.
Vem som helst kan ge råd här och utge sig för att vara erfaren.
För vem av er rådgivare har livs levande sett hennes häst?
Varför är hästen frisk ibland och halt ibland och ibland skall den betäckas och ibland så skall den avlivas??
Jag har inte läst allt, men det jag läst som Fladde skrivit har jag mest tolkat som skrivet av en orolig 17-åring som är orolig och rädd för vad som ska hända med hennes häst.
Jag vill bara få henne att inse och att vakna upp och förstå att har man varit på en klinik så pass många ggr och de inte klarar av att ställa diagnos så bör man med lite sunt förnuft bege sig till någon annan!
Det kanske är så, att hästen har ett/flera problem som inte är så lätt diagnosticerbara?
Kanske är det inte så svart eller vitt i den biologiska världen? Det finns bra stor gråskala mellan sjuk och frisk, och att hitta problem, behandla, och sätta igång kan ta
tid.
Jag har också förstått att hon är 17år gammal och har föräldrar som inte har hästkunskap (det jag har läst här dvs). Varför ringer man då inte själv till vet och pratar?? Jag tycker det känns som om det är alldeles för lite hästkunskap inblandad här och det gör mig faktiskt väldigt ledsen gentemot hästen. Jag tycker att skall man ha häst skall man veta vad man ger sig in på och framförallt ha kunskap om det!
Jag förstår inte hur du med flera kan dra så grova slutsatser som ni gör.
Hästen är ju under igångsättning efter ett problem, som nu verkar inte ha försvunnit utan har blivit tydligare igen. Detta scenario är inte alls ovanligt, utan tvärtom ser
många utredningar ut så här innan man får en frisk häst eller en klar diagnos/prognos - ibland får man ett klart svar först på obduktionsbordet.
Fladde gör dessutom inga dumheter och mixter på egen hand vad jag förstått, utan följer planen från sin vet. och har nu ringt för att få veta vad hon ska göra då hon är tveksam.
Helt riktigt tycker jag.
Back off...