Sv: Utömd som ridhäst?
zesel skrev:
Jag tycker Fladde gör helt rätt som i första hand följer de råd hon fått från veterinärer och fysioterapeut som sett hennes häst i verkligheten, och inte ifrån folk på internet som tycker och tänker en massa utan att det finns något som säger att de egentligen vet vad de pratar om.
Vem som helst kan ge råd här och utge sig för att vara erfaren.
Här håller jag med dig. Jag antar att du syftar på mig också i detta inlägg och då måste jag säga att jag aldrig tvingat henne eller försökt pressa på henne att göra något. När man skriver här så får man vara beredd på reaktionerna, och jag skriver ju bara vad JAG skulle gjort, i ett försök att ge fler infallsvinklar på detta. Jag tycker inte att Fladde ska göra som någon bukefalist säger uta att tänka ett antal gånger före. Men man måste få ge råd, och berätta hur amn själv skulle göra. Något fel i det ser jag inte, det är när man börja idiotförklara någon för att hon/han inte gör som man säger som det går för långt.
zesel skrev:
För vem av er rådgivare har livs levande sett hennes häst?
Allvarligt talat, ingen. Men jag tror nog att Fladde är så pass smart att hon kan ta bsut om vad hon ska göra själv, on blir på intet vis hjärntvättad. Det är väl några som gått över gränsen här, men jag tycker fortfarande inte att man ska ta alla åd etc här på så stort allvar som vissa gör. Vi skriver ju vad vi tycker och vad vi skulle gjort utgående från vad Fladde ger oss för bild. Vad är felet med detta?
zesel skrev:
Jag har inte läst allt, men det jag läst som Fladde skrivit har jag mest tolkat som skrivet av en orolig 17-åring som är orolig och rädd för vad som ska hända med hennes häst.
Säkert sant, men det som förbryllar är ju att hästen ena dagen faktiskt är frisk och andra inte..
Jag tycker synd om Fladde och MS, för sådana här vändor fram och tillbaka tä mkt på en.
zesel skrev:
Det kanske är så, att hästen har ett/flera problem som inte är så lätt diagnosticerbara?
Så är det säkert, eller antagligen. Som med allt är detta en stor labyrint. Jag tycker bara att efter 7 månader kanske man i alla fall skulle ha kommit fram halvvägs? Med sådan proffsig hjälp som de haft så tycker jag det.
Som jag ofta påpekar är jag igen vet., jag skriver bara vad jag tror, tänker och tycker. Men jag kräver inte att någon ska tycka, tänka eller göra som jag.
zesel skrev:
Kanske är det inte så svart eller vitt i den biologiska världen? Det finns bra stor gråskala mellan sjuk och frisk, och att hitta problem, behandla, och sätta igång kan ta tid.
Är det någon som motsätter sig det?
zesel skrev:
Jag förstår inte hur du med flera kan dra så grova slutsatser som ni gör.
Vi drar ing slutsatser. Vi spekulerar. I alla fall är det vad jag gör. Jag frågar, funderar, tycker till och spekulerar. Jag kan inte påstå att jag sagt något bombsäkert och dragit någon slutsats? Hur kan du tycka det?
zesel skrev:
Hästen är ju under igångsättning efter ett problem, som nu verkar inte ha försvunnit utan har blivit tydligare igen. Detta scenario är inte alls ovanligt, utan tvärtom ser många utredningar ut så här innan man får en frisk häst eller en klar diagnos/prognos - ibland får man ett klart svar först på obduktionsbordet.
Nej, jag har själv varit med om det. Jag vet vad det handlar om. Vad hr det med detta att göra?
zesel skrev:
Fladde gör dessutom inga dumheter och mixter på egen hand vad jag förstått, utan följer planen från sin vet. och har nu ringt för att få veta vad hon ska göra då hon är tveksam.
Ja, det är väldigt bra att hon handlar såhär. Har jag påstått något annat så ber jag om ursäkt. Men att höra andras åsikter och råd och ta dem till sig är inte samma sak om att handla därefter. Alltså, att vi tycker till kring detta i rent nyfiket intresse och vill veta hur det går och förstå är inte samma sak som att be fladde att be vet. dra åt skogen och göra som vi smarta bukisar säger.
Hoppas du förstår mina reaktioner bättre nu.