Utesittande hund!

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare TurboDevil
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 20
  • Visningar Visningar 1 442
Sv: Utesittande hund!

Hej alla!

ja mina hundar älskar också att ligga ute i kylan och i snön inga problem men eftersom jag VET att det är för att hunden är enligt ägarna lite påfrestande så sätter de ut honom där för att hunden ska få vara ute eftersom de inte går ut med den så ofta och då bara en snabbis. Det tycker jag är fel anledning att låsa en hund ute. Detta är inget ojdå staclars lilla vovven som får ligga ute helt själv för jag är själv för en sund hundhållning med mycket utevistelse men någon måtta får det ju vara. Hunden får ingen stimulans och ingen uppmärksamhet utan är helt uppe i varv hela tiden då den aldrig får komma ut. Den rymmde över hela kvarteret i 2 tim vid ett tillfälle och då fick matte inte in hunden så husse fick komma hem från jobbet och fånga den. Matte i familjen klarar alltså inte av denna enligt mig ganska stora hund. jag har själv två stora hundar så jag har ingen möjlighet att ta med denna dragiga och starka hund på promenad tyvärr=(

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla... 2 3
Svar
42
· Visningar
5 872
Senast: fixi
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan... 20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 928
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag... 2 3
Svar
49
· Visningar
7 567
Senast: IngelaH
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under... 2
Svar
26
· Visningar
7 874
Senast: Calmiche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka