Utbruten: Orgasmtråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
För mig finns det olika grader av orgasm. En del är små som en rysning andra så stora att man blir helt slut. Är det samma för andra? För män?

För mig är det så. Är jag trött och stressad får jag vara glad att jag kommer öht och då blir det oftast en "liten" orgasm sas. Är jag i form och på rätt humör får jag en "stor" orgasm och börjar grina efter att jag kommit.

Edit: Kan tillägga att ovanstående gäller oavsett om jag är själv eller ej.

För mig finns det olika grader av orgasm. En del är små som en rysning andra så stora att man blir helt slut. Är det samma för andra? För män?

Jag personligen är ganska "jämn" och det brukar te sig ganska likt, med lite variation såklart beroende på olika faktorer. Det vanliga är nog att det varierar för folk men i olika grad, både kvinnor och män. En tjej jag träffade fick bara "små" i olika grad och en man jag var med kunde pendla mellan små och väldigt kraftiga. Så.. det blir väl samma svar som oftast i dessa trådar - det varierar från person till person :D Men tror inte att alla orgasmer är exakt likadana för någon.

För att försöka återgå till vad tråden startade som. @Hero du citerade ett inlägg där en man klagade på att hans flickvän föredrog sin dildo framför sex med honom och att han blev ledsen eftersom han ville ha mer sex än henne. Du frågar om (kvinnor) behöver leksaker för att få orgasm eftersom 'vanligt sex' uppenbarligen inte räcker till. Redan där hamnar du fel.

Leksaker kan, och är ofta, ett komplement till vad du kallar vanligt sex. Flera i tråden har redan förklarat för dig skillnaden mellan sex och onani. För att ta dig som ett exempel. Jag antar att det händer att du vaknar och är hård? Vill du då automatiskt ha sex, eller 'räcker' det med att du kör med din egen hand? En av anledningarna tror jag, ej vetenskapligt belagt, att kvinnor i större utsträckning än män använder leksaker är att män verkar ha svårare för att vara lyhörda. Återigen nu tar vi dig som exempel. Du säger att du inte har haft särskilt många ligg? Har du någonsin funderat på varför? När man läser vad du skriver handlar det om dig, dig, dig. Du undrar hur du kan tillfredsställa en kvinna, så att du kan få flera ligg/ha ett förhållande. Har du någonsin funderat på att se din partner som en person, att hennes behov är lika viktiga som dina? Du säger att en kvinna har givit dig ett BJ. Hur många gånger har du givit henne oralt, utan att hon behövt instruera dig att hon vill ha det? Man kommer ganska långt med att fråga och lyssna.

Att du inte lyssnar här på Buke är en sak. Men vill du ha flera partners är det första att du börjar med utgångspunkten vad hon behöver och vill ha. Det är inte hennes uppgift att undervisa dig, du ska vara tillräckligt mogen för att känna av, fysiskt och mentalt vad hon tycker är skönt, vad hon vill göra. Börja med att tänka på henne inte dig själv så kommer du att ha mer framgång.

Lycka till!

Det värsta av allt är ju halvorgasmer när man typ blir avbruten och kommer men ändå inte :meh: Jävla antiklimax.
Eller de tillfällen när man är preciiiiiis innan och partnern gör någonting som gör att man kommer av sig och man inte hittar tillbaka utan allt bara blir en enda stor blaha.. :cautious:

Och den allra värsta är ju när man precis kommit igång ordentligt och sen snetänder partnern och kommer alldeles för fort för att sen bara tvärdör. DET är en jävla antiklimax :arghh:

Eller de tillfällen när man är preciiiiiis innan och partnern gör någonting som gör att man kommer av sig och man inte hittar tillbaka utan allt bara blir en enda stor blaha.. :cautious:

Haha, det har faktiskt aldrig hänt mig :D Brukar hitta tillbaka.

Och den allra värsta är ju när man precis kommit igång ordentligt och sen snetänder partnern och kommer alldeles för fort för att sen bara tvärdör. DET är en jävla antiklimax :arghh:

Har lyxen med en parter som alltid avslutar mig också så att säga :angel: Även om herrn där nere är färdig.

Är det bara jag som njuter ännu mer av att inte få komma? Eller är det nu mina kinks kommer fram? :o

Du säger att du inte har haft särskilt många ligg? Har du någonsin funderat på varför?
Alltså, det är inget fel i att inte ha legat med många personer. Det är heller inget fel i att ha svårt att få ligga, om man av olika skäl har det. Det är heller inget fel i att av olika skäl välja att ligga med få.

Såna här trådar på Buke brukar alltid galoppera i väg i hur många orgasmer man får per ligg, hur många man legat med, hur många kinks man har. Och det är ju såklart helt okej, men det är ju synd om man desutom ska förstärka normer och ideal, och att "ligga med få" blir något som man ska se som något dåligt som ska analyseras i (buke-)grupp.

Alltså, det är inget fel i att inte ha legat med många personer. Det är heller inget fel i att ha svårt att få ligga, om man av olika skäl har det. Det är heller inget fel i att av olika skäl välja att ligga med få.

Såna här trådar på Buke brukar alltid galoppera i väg i hur många orgasmer man får per ligg, hur många man legat med, hur många kinks man har. Och det är ju såklart helt okej, men det är ju synd om man desutom ska förstärka normer och ideal, och att "ligga med få" blir något som man ska se som något dåligt som ska analyseras i (buke-)grupp.
Det är definitivt inget fel i att ha legat med få, eller många eller mitt emellan om det vore så. Men när någon säger att hen vill lära sig mer om något som är så individuellt som orgasmer och vad som ger orgasmer så är väl ändå rådet att försöka få lite praktisk träning inte så orimligt?

Nja, nu missförstod du nog mig. Hero har uttryckt i tråden att han inte har legat med särskilt många och undrar hur han kan tillfredsställa sina partners så att han kan få flera. Det är absolut inget fel att inte ha legat med många (ingen) men eftersom tråden handlar just om varför han inte har haft fler partners, så tycker jag nog att frågan är befogad om varför han, uppenbarligen enligt honom själv, har svårigheter att få önskat antal partners.

@MJLee Vi delar inte uppfattning då om vad tråden handlar om :). Oavsett så tyckte jag att det du skrev lät värderande, men vad bra att det inte var menat så då.

Nej fast har man inte legat med särskilt många, och inte rört sig i kretsar som handlar om sexuella aktiviteter (klubbar, träffar, organisationer), så ska man kanske inte heller uttala sig om att var och varannan tjej vill bli dominerad. Jag tror att många kvinnor vill göra något annat eftersom det vanliga sexet är för dåligt och då är kanske lite bondage och förskjutning av initiativtagande (men inte verklig makt!) något som ligger nära till hands. Men det säger ganska lite om de som har maktförskjutning som kink. Samma med uttalandet om att man kan komma av "lite smisk". Det är nog inte riktigt så det funkar... (däremot är ju begreppet subspace något som faktiskt existerar och som kan framkallas med smärta men också på andra sätt).

Det räcker om man själv får en plötslig kramp i lårmuskeln, för att trilla av från spåret.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 024
Senast: Whoever
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 581
Senast: Liran
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
12 221
Senast: Enya
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 517
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30