Usch, vad ska jag göra... ?

Adelente

Trådstartare
Det är så här att jag har en glad dansk/svensk gårds hund herre på 4 år. Nu är det såhär att ibland får han typ anfall.. jag blir lika orolig varje gång. Ska försöka skriva vad som händer, Det börjar med att han hastigt reser sig upp och börjar att darra, ibland är det nästan som att hans ögon vänds så man ser den vita delen, det verkar som om han får ont i tassarna - eller hela kroppen, då han inte vill röra marken.:confused: kan det vara kramp? Han har ju ont...

Jag oroar mig jätte mycket... Han är ju trots allt min lilla bebis (: Så nu undrar jag om det är något fel på han? Har får anfall rätt ofta... Extremt tacksam för ALL hjälp...

// Adelente.

Sv: Usch, vad ska jag göra... ?

på det lilla som du beskriver låter det i mina ögon som epilepsi.om det är det bör du kontakta vetrinär omgående för att prova ut mediciner.ring i alla fall och tala med dom mvh vintra

Jag skulle inte tveka att ringa veterinären och boka tid om min hund hade såna problem.

veterinären för att utesluta epilipsi. Har han det så tror jag han måste ha anfall minst en gång i månaden för att få medicinera honom.

Men kontaktar man inte veterinären omgående efter första anfallet ?

Är det epilepsi kan ju hunden få medicin så anfallen lindras och den slipper må som den mår..

Nej det stämmer inte, iaf när vi var på sådan utredning om våran Golden hade epilepsi.

Men den måste ha ganska täta anfall, men det låter det ju som TS hund har.

Okej, tack för hjälpen får säga till mamma att ringa vetrinären i morgon, för jag börjar att bli orolig för honom :/

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 833
Senast: fixi
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 326
Senast: Hermelin
·
Hundhälsa Försökte hålla de kort, men gick inte så bra. Vet inte hur jag ska hantera denna situation då min hund morrar åt mig, kanske någon här...
2
Svar
38
· Visningar
5 465
Senast: Red_Chili
·
Hundhälsa Om det är någon här inne som kan ge mig råd om hur man ska hantera sin oro när det gäller sin allergiska hund. Får ont i magen varje...
2
Svar
24
· Visningar
3 498
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka