Usch, usch och dubbelusch.

Sv: Usch, usch och dubbelusch.

Jag har sedan länge förlorat tron på mänskligheten, inte lustigt att vi slår ihjäl varandra när vi är så sjukt elaka och onda.
Människan är ond..:cry:

jag kan bara säga så här - hag hoppas att någon kastrerar dessa soldater med en förbannat slö smörkniv utan bedövning, och sen slänger ner dom för stupet..
Jag kunde inte se filmen för jag mår så dålig av tanken att se detta men jag kan inte låta bli att få bilden i huvudet ända så jag kan inte annat än :cry:

är det nån som vet hur det gick med valpen? :( Jag klarade inte att titta på filmen och kommer inte att göra det heller.. men man undrar ju..

Nemen fyyyy! :(
Jag reagerade lite på det som stod i artikeln: "För människor som inte har befunnit sig i en krigszon är det svårt att förstå soldaternas beteende. Det säger psykologen Atle Dyregrov vid Centrum för krispsykologi i Bergen till norska tidningen VG." Låter ju nästan lite som om man ursäktar beteendet? Sen står det ju iofs "Det kan utvecklas en slags inre logik i gruppen, där man har sina egna normer och regler. Det är också skrämmande för då är det ingen som säger ifrån" men ändå? :mad:

Ja och använda handtaget på smörkniven..

/
Jag förstår inte hur känslokalla vissa människor är..
Hur tänker man när man öht tar beslutet att göra en sån sak?
Undrar var deras föräldrar tänker..
Någonstans har det ju blivit fel...

Fy i helvete!!:cry:

Att människor kan utsätta varelser som är så beroende av oss, på grund av oss, är så otroligt… Det finns inte ord!!
Jag klarade inte av att se filmen, men texten räckte långt! När militären kan göra detta mot oskyldiga djur, tappar man ju det lilla förtroende som kan finnas kvar!:cry:

Jag skulle tro att filmen är äkta, varför lägga ner massor med tid och energi på att göra massor med falska filmer om sådana hemska saker?

Kan någon förklara exakt vad som visas på filmen? Är det ett gäng soldater som kastar en valp över ett stup?

*kl*

Kan bara hålla med varenda en av era reaktioner....

Kollade inte heller på filmen, räcker med en snabb titt på bilden och den sitter fastetsad på näthinnan.

Jag skiter ärligt talat i om det finns naturliga förklaringar för att soldater i krig blir knäppa i huvudet. Ska det vara ursäkten till detta, o andra saker som att kasta spädbarn i ugnar osv?

Dödsstraff.

*KL*

Ja, det finns väl inte mycket annat att säga än att hålla med de som redan skrivit i tråden. Sjuka, sjuka människor. Ett skott i båda knäna och sedan ett i pannan, det är det enda som de förtjänar. Eller kanske inte? Då skulle ju döden komma för snabbt = inget lidande. Kasta dom utför stupet, så får de uppleva den dödsångest valpen hade.

Hade jag varit med vid händelsen som soldat i hans kompani hade jag aldrig tvekat om att skjuta honom i benet för att stoppa honom. Djurplågeri är inget man kan försvara. Jag kan förstå att man bli helt vrickad i huvudet efter en tid av att möta all död ute i krig. Men fortfarande, då har man ingenting att göra där och det ursäktar inte på något vis att göra illa ett försvarslöst djur.

Jag kan inte förmå mig att titta på videon, jag vet hur mycket jag skulle gråta och lida om jag gjorde det så jag besparar mig. Artikeln och bilderna räcker. Sjuka, dumma, svaga, jävla människor.

*KL*

Ja, det finns väl inte mycket annat att säga än att hålla med de som redan skrivit i tråden. Sjuka, sjuka människor. Ett skott i båda knäna och sedan ett i pannan, det är det enda som de förtjänar. Eller kanske inte? Då skulle ju döden komma för snabbt = inget lidande. Kasta dom utför stupet, så får de uppleva den dödsångest valpen hade.

Hade jag varit med vid händelsen som soldat i hans kompani hade jag aldrig tvekat om att skjuta honom i benet för att stoppa honom. Djurplågeri är inget man kan försvara. Jag kan förstå att man bli helt vrickad i huvudet efter en tid av att möta all död ute i krig. Men fortfarande, då har man ingenting att göra där och det ursäktar inte på något vis att göra illa ett försvarslöst djur.

Jag kan inte förmå mig att titta på videon, jag vet hur mycket jag skulle gråta och lida om jag gjorde det så jag besparar mig. Artikeln och bilderna räcker. Sjuka, dumma, svaga, jävla människor.

:bow: Du satte typ orden på vad jag ville säga....

Jag finner inga ord över deras minst sagt idiotiska betéende :mad::cry:

Nemen fyyyy! :(
Jag reagerade lite på det som stod i artikeln: "För människor som inte har befunnit sig i en krigszon är det svårt att förstå soldaternas beteende. Det säger psykologen Atle Dyregrov vid Centrum för krispsykologi i Bergen till norska tidningen VG." Låter ju nästan lite som om man ursäktar beteendet? Sen står det ju iofs "Det kan utvecklas en slags inre logik i gruppen, där man har sina egna normer och regler. Det är också skrämmande för då är det ingen som säger ifrån" men ändå? :mad:

Jag håller med dig! Det är ingen jävla ursäkt för att skada ett försvarslöst ting! Om de beter sig såhär mot valpar hur beter de sig mot människor? Vågar man lita på dem, de som ska skydda de som inte kan skydda sig själva och hjälpa de som är svaga?

Jag förstår inte bara varför allt sådant här ska komma från USA...? För konstigt nog är det bara dem man hör göra sådana saker.. I och för sig kanske deras invånare är de enda som är dumma nog att filma hela proceduren..

Liknande trådar

R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 263
Senast: Red_Chili
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 729
Senast: fixi
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 825
Senast: Maniac123
·
Kropp & Själ Jag borde ligga och sova nu men jag bröt ihop istället... Jag har fått världens bästa nyheter för ett tag sen. Jag ska bli moster :love...
Svar
8
· Visningar
2 220

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka