U's tecknartråd 2

Sv: U's tecknartråd 2

knapplån

idag testade jag på en ny grej; jag skissade upp en häst förhand, fotade den, gjorde bakgrunden vit, höjde lite kontraster och sånt och sen började jag skugga den på datorn (gimp) :) såhär ser det ut just nu, behöver lite vila om jag ska orka fortsätta ;)

14ipx0g.jpg

knapplånar mig själv (igen)

blev precis färdig med min bild och jag måste säga att jag är nöjd, även om det finns slarvfel här och var! har suttit i några timmar nu, puh :p
r8wjv8.jpg

och btw så tycker jag ni andra är väldigt inaktiva :D

+ Jezzy_97: tack!! :laugh:

jag känner igen det där med "jag ska bara" :angel:

Usch vad fint alla målar :D *Avensjuk*

Mereng: Imponerad över att du fixar i Gimp! :bow: Superfin häst!

Nu har jag varit duktig ocj fotat bilder, men alla är gammla och dåliga. Fick en jädrans lust att rita, så man ska väll ta och leta fram en penna ;) Så det blir kanske en ny bild att visa senare :)

Men, dom här bilderna nedan är inte tecknade, men dom får vara med ändå ;) Gjort dom i bilden, och jag kan inte rita i bilden, de är så konstigt där :D

bilder-042_100076915.jpg

Men nu så hängde sig någonting, så ni får bara en bild ;)

vilken häftig bild! även fast det inte är så mycket konturer så ser man ändå vad det föreställer, supercoolt! :D vad har du använt för metod?

IsaPlarz: tack så mycket! :laugh:

haha tack tack :) Hade en bild (alltså en fotografi) på datorn, fixade till så att fotot såg ut som på bilden ovan, sen var det bara att ta en pensel och försöka få det likt bilden :)

Håller med Josefiine, skuggningen på den vänstra är verkligen hur fin som helst!

Vad duktiga ni är allihopa på att måla hästar! Grymma!

Provade på att blanda ner lite färg i en kontrastbild, tyvärr ser man dock inte det blåa i ögonen så tydligt...

redp1030769_103785432.jpg

Saknar scanner :angel:

Liknande trådar

Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 109
Senast: alazzi
·
  • Låst
Tjatter Det var en gång en prinsessa vid namn Cimorene, som bodde i det blomstrande kungadömet Linderwall. Linderwall var ett lugnt kungadömme...
51 52 53
Svar
1 058
· Visningar
39 517
Senast: Intejag
·
  • Låst
Ridning Jag gör ett försök att avliva myterna om att ALLA ryttare inom en gren/inriktning/disciplin rider och tränar på samma sätt. I oändligt...
11 12 13
Svar
245
· Visningar
21 580
Senast: Immer
·
X
Hästmänniskan Jag är en 23-årig tjej som blev hästfrälst vid tre års ålder när jag blev omkringledd på en alldeles för stor fjording :) När jag var...
Svar
11
· Visningar
2 110
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve
  • Atletix