Sv: Urk

Jag tycker de är söta och chokladen med vitt har härlig öronplacering, sådan öronplacering vill vi ha hos devon rex. ;)

Men ojoj, sånna vackra katter! Jag håller med Sol, öronplaceringen på chokladen går inte av för hackor ;)

Jag har aldrig sett choklad i en huskattskull faktiskt, kan ju inte vara så vanligt?

Små utomjordingar? Det är väl så kattungar SKA se ut? Eller så är jag skadad :angel:

Jag tycker kattungar ska se ut som små ulliga hårbollar. Jag tycker då inte om öronplaceringen. Men det kanske är för att man är van med "renrasig" huskatt :D

Hej!
Jag vet inte om jag har fel men om de har sex tår är väl det en missbildning som inte borde vara????
Och varför har de så stora öron är det en missbildning det med? Jag vet att en del raskatter ska ha stora öron men vad jag förstår är detta en "huskatt" och man ska ju hälst inte korsa en renrasig med en utan stamtavla enl Sverak. Inte vet jag!?
Men söta är de i alla fall med sina sex tår och parabolöron:love:
Det som är extra bra är att de är över 12 v när de lämnas iväg Hurra för det!:banana: Aldeles för få som följer det.

Hej!
Jag vet inte om jag har fel men om de har sex tår är väl det en missbildning som inte borde vara????
Och varför har de så stora öron är det en missbildning det med? Jag vet att en del raskatter ska ha stora öron men vad jag förstår är detta en "huskatt" och man ska ju hälst inte korsa en renrasig med en utan stamtavla enl Sverak. Inte vet jag!?
Men söta är de i alla fall med sina sex tår och parabolöron:love:
Det som är extra bra är att de är över 12 v när de lämnas iväg Hurra för det!:banana: Aldeles för få som följer det.

Stora öron är ingen missbildning. SVERAK-medlemmar får inte ägna sig åt huskattavel, men de flesta som har raskatter är inte medlemmar i SVERAK och de får para sina katter med precis vad de vill.

Stora öron är ingen missbildning. SVERAK-medlemmar får inte ägna sig åt huskattavel, men de flesta som har raskatter är inte medlemmar i SVERAK och de får para sina katter med precis vad de vill.

OK. Jag visste inte det. Huvudsaken att kissarna mår bra och det verkar de ju göra:) Ser ut så på bilden iaf.

Jag tycker de var jättesöta!
Men vad menas med den här texten:
"Det är blandrasig katter med gener från det som finns i området!"

Jag skulle faktiskt tveka att köpa katter med extra tår och så där stora öron, jag skulle vara rädd att det finns någon dold missbildning i dem. :crazy:

Jag tycker också de är jättesöta! Men även jag hade tvekat att köpa en med tanke på annonsens utformning. Men den diskussionen hör kanske inte hit..

dem är ju jättesöta med extra tår o stora öron :love:
har sett en vuxen katt med extra tår.
Han va jättevacker!! men det finns väl en raskatt som har extra tår? för jag har för mig att han va renrasig...

dem är ju jättesöta med extra tår o stora öron :love:
har sett en vuxen katt med extra tår.
Han va jättevacker!! men det finns väl en raskatt som har extra tår? för jag har för mig att han va renrasig...

Rasen pixi bob har extra tår (det är iaf vad man strävar efter), men den rasen är bara godkänd av IDP i Sverige. SVERAK godkänner inte polydaktila katter i avel.

Liknande trådar

Katthälsa Vår 17-åriga bondkatt har det senaste året börjat jama på ett väldigt ovanligt sätt. Hon utger ett mörkare och högre ljud än sina...
Svar
8
· Visningar
789
Kropp & Själ Jag har köpt hus och flyttar in om några veckor och det har varit långdraget med massor av strul och oro. Jag kollade på huset 20 mars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
9 915
Senast: Inte_Ung
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 272
Senast: Juli0a
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 519
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Border collie?
  • Är dagens hundägare eller hundar problemet?
  • Täcke...

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka