Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Står det i kontraktet att man betalar i förskott så betalar man hela summan. Väljer jag att flytta mitt i månaden så får jag skylla mig själv. Speciellt om jag kommer på det efter hyran ska vara betald.
Står det i kontraktet att man betalar i förskott så betalar man hela summan. Väljer jag att flytta mitt i månaden så får jag skylla mig själv. Speciellt om jag kommer på det efter hyran ska vara betald.
Vi har inget avtal. Men iom att det förskotts betalas skulle jag inte drömma om att kräva tillbaka pengar alt vägra betala ifall jag flyttar/säljer.
Allt beror på hur kontraktet är utformat. Utan att se exakt ordalydelse kan vi endast spekulera. Däremot håller jag med dig om att man ska kunna ta med sig fodret man betalt men inte förbrukat om det inte specifikt preciseras annat, lite trist att inte kunna ta med sig mat hästen är van vid vid tävlingar, kurser etc. Det borde vara likgiltligt kontraktsmässigt om hästen är iväg på kurs en vecka eller bor någon annanstans den veckan.Men om man har ett avtal som innebär att man köper foder i förväg månadsvis kan man väl inte förvänta sig annat än att betala det som köpts in för uppsägningsmånaden? Det är väl lika orimligt som om stallägaren någon dag in på uppsägningsmånaden informerade om att eftersom stallplatsen sagts upp fanns det bara foder för första veckan?
Däremot skulle hyresgästen som flyttar i förtid enligt mitt sätt att se det ha rätt att ta med en viss mängd foder vilket naturligtvis skulle göra foderbytet till det nya stallet lättare för hästen.
Självklart gäller det som står i kontraktet, men om det inte är specificerat bör man väl kunna anse att det finns en "rullande" överenskommelse och att det inte går att stoppa halva leveransen efter att man passerat beställningsdatum?