Upprop mot dyra veterinäravgifter!

Sv: Upprop mot dyra veterinäravgifter!

Låter som en toppenidé! Jag skulle kunna hålla koll på tävlingarna i Stockholm.

Jättebra. Frivilliga i andra distrikt?

Blekinge
Dalarna
Gotland
Gävleborg
Göteborg&Bohus
Halland
Mittsvenska
Norrbotten
*Skåne - Snuffsan
Småland
*Stockholm - Estivuz
Södermanland
Uppland
Värmland
Västerbotten
Västergötland
Västmanland
Örebro
Östergötland

Man behöver inte tillhöra det distrikt man kollar upp. Bara att kolla upp resultatlistor och ryttarmeddelanden via nätet. Ingen behöver skylta med sitt namn och känna sig uthängd. Vi ska bara få ihop en sammanställning av fakta.

Det tycker jag låter bra, jag tävlar mycket i Stockholm, Uppland och Västmanland.

Senast ändrad:

Blekinge
Dalarna
Gotland
Gävleborg
Göteborg&Bohus
Halland
Mittsvenska
Norrbotten
*Skåne - Snuffsan
Småland
*Stockholm - Estivuz, Emsan
Södermanland
Uppland-Emsan
Värmland
Västerbotten
Västergötland
Västmanland-Emsan
Örebro
Östergötland

Bra om så många som möjligt kan kolla upp Vet avgiften på tävlingar

Blekinge
Dalarna
Gotland
Gävleborg
Göteborg&Bohus
Halland
Mittsvenska
Norrbotten
*Skåne - Snuffsan
Småland
*Stockholm - Estivuz, Emsan
Södermanland
Uppland-Emsan
Värmland
Västerbotten
Västergötland
Västmanland-Emsan
Örebro
Östergötland - LadyCovergirl

Med min tidsbrist fixar jag bara ett distrikt och det blir mitt gamla. Ska vi köra hela april och maj, ponny och häst. Bara hoppning eller ft också? Ft blir dock svårare iom ambulansavgiften. Bara hoppning då.

*Kl*

Hur räkna hästarna lättast? Antalet starter funkar ju inte att räkna då en häst kan göra två starter men besiktas ju bara en gång.
Inte alla klubbar lägger ut hästförteckningen på nätet. I resultaten finns inte hästnumren alltid med. I startlistan finns oftast hästnumret med men där saknas ju efteranmälda, ska man ändå gå på den?

April och maj. Häst och ponny. Reg och nationell. Bara hoppning, som du skriver så är Ft lite annorlunda förutsättningar.

Finns det hästförteckning kollar man där. Ett sätt är att kolla anmälda till tävling ( se: http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=870975) och räkna hästarna där. Enklare än att kolla i startlistor.

Annars antal starter delat med två. Felmarginalen på att en del hästar bara startar en gång är till föreningens fördel så vi överdriver ju inte om vi räknar så.

Tycker jag alltså.

På det jag räknat hittills har jag tagit högsta hästnumret från startlistan. Då är det startlistor som uppdaterades ett halvt dygn innan tävlingarna började så de är tämligen up-to-date.
Men det andra går förstås också att utnyttja, att jag inte tänkte på det :o

Jag hänger på!

Blekinge
Dalarna
Gotland
Gävleborg
Göteborg&Bohus
Halland
Mittsvenska
Norrbotten
**Skåne - Snuffsan
Småland
**Stockholm - Estivuz, Emsan
Södermanland
**Uppland - Emsan
Värmland
Västerbotten
Västergötland
**Västmanland-Emsan
Örebro
**Östergötland - LadyCovergirl

Fler som vill hjälpa till? Det behöver alltså inte vara ert eget distrikt! LenaH, du kan väl ta 3-4 distrikt? Du har ju ändå inget viktigt för dig.:angel:

Ni som räknar : Jag kan göra en sammanställning i slutet av maj. Jag pm:ar min e-mailadress till er då det är dags så fixar vi det via mail.

Välkomna till Mariestads ridklubb, vi brukar ta 70 kr för vet. på våra hopptävlingar.

Ja, det är ju lustigt att de klarar sig med bara 70 kronor i avgift, När vallentuna måste ta 120 för att ha råd med tävlingsmaterial eller hur det nu var.. :angel:
Men kul att det finns några som har en vettig avgift!

Ladycovergirl: har man lite koll på Excel så är det ganska enkelt att lägga in startlistorna där och sortera efter namn, nummer osv. :idea:

Jodå, nog har jag koll på Excel. Har gjort en finfin tabell över tävlingarna i april och maj med olika kolumner redan :p
Får göra en flik där jag kan köra sorteringen också :)

Välkomna till Mariestads ridklubb, vi brukar ta 70 kr för vet. på våra hopptävlingar.

Och det var för mycket på era senaste tävlingar...:angel: Men den diskussionen har jag redan haft med ansvarig och fått förklaring på.:cool:

*KL* på mig själv...

Var i Jönköping i helgen där det var 157 hästar anmälda och inte speciellt många strykningar, tror det gick på ett ut med efteranmälningarna. Jag mailade till dem innan men de bemödade sig inte ens att svara på mitt mail!:confused:

Jag kommer att skicka ett mail till tävlingssektionen och ställa frågan om just denna tävling.

Någon annan som var där och kan tänka sig att skicka ett mail till förbundet? Ju fler desto bättre...

Citerar mailsvaret jag fick:

"Veterinäravgiften har varit 120 kr i flera år nu och vi har skrivit ut den i proppen så när man anmälde sig så visste man vad det var man gav sig in på. Det är möjligt att den är för hög det får tiden utvisa men kontentan av tävlingarna är inte så lukrativa som alla tycks tro. Inte bara veterinären ska ha betalt utan även domare, banbyggare och överdomare och sedan premier, rosetter och plaketter. Distriktet ska ha 10 kr per startande ekipage. Hindermaterial och övrigt tävlingsmaterial måste det ju också investeras i. Jag kan nästa gång sänka veterinäravgiften ordentligt och höja anmälningsavgifterna i stället för faktum är att tävlingarna ska gå runt och det ska finnas utrymme för att köpa in nytt material och förbättra tävlingsanläggningen annars kan vi strunta i att ha tävlingarna totalt."

:crazy:

Vad kontrar man med nu?

Det var det värsta jag läst????! Sen när ska vi tävlingsryttare bekosta hindermaterialet till en klubb?

Vi arrangerar rätt många tävlingar i vår klubb per år...kan säga att inkomsten från dem förra året var en STOR summa och det var efter alla kostnader var avräknade....
Och vi brukar ta 50-60 kr i vet.avgift....:devil:

Liknande trådar

Tävling Det fanns en sån här tråd för ett tag sen men jag startar denna iaf... Jag och många med mig anser ju att veterinäravgifterna...
2
Svar
34
· Visningar
3 017
Hoppning Nu tycker jag att vi tar tag i det där med dyra veterinärbesiktningar!! Vi har i höstas konstaterat att klubbarna ibland tar ut...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
4 751
Senast: Weeei
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar