Uppdrag bantning del 5

Sv: Uppdrag bantning del 5

Att flytta katten är busenkelt, om man hittar en hyresvärd som godkänner husdjur ;)
Det är just det, OM det blir förlängt. Jag jobbar just nu bara 87,5%, därav lönen. Arbetar på stort stort internationellt bolag i Mölndal men via bemanningsföretag, som vet precis hur de ska göra för att ha så billig personal som möjligt. Om jag går upp i fulltid kommer jag få 19500, mycket bättre!
Jag letar bostad hela tiden, har så gjort sen jag fick veta att jag fått jobbet. Fick dock veta med knappt en veckas varsel, så det var inte mycket tid att vinka på då heller.. Så hela livet har varit lite på trekvart senaste månaden, och självklart är det en ohållbar situation.

Jag tycker att mina promenader gör stor skillnad på min häst även fast hon inte ens blir svettig de flesta gångerna. Huvudsaken är att de får skritta på ordentligt och RÖRA på hela kroppen på ett sätt som de inte gör i hagen.

Då kanske han kan få behålla sitt kg hö och ändå gå ner i vikt. Jag skulle inte vilja börja ha magproblem med en så ung häst.

Magproblem? Du läste inte att han har "bete" hela dagen i hagen plus att han har fri tillgång på halm inne?

Hur som helst så löste det sig, som det är nu äter han inte ens upp det han får när han kommer in. Han får eftermiddag och kväll tillsammans direkt och har kvar mer än hälften på morgonen. Och han har fått en ny hagkompis som inte heller ska ha hö ute nu medan de har kvar gräs i hagen.

Inte så aktiv här, kan inte påstå att vi bantar heller. :) Bild från helgen, dessvärre regnade det! Uppställda bilderna är fruktansvärt suddiga.

cimg5925_168927025.jpg

Kanske ser ut som lite rund mage men han är kanonfin i kroppen rent allmänt. Inga direkta depåer, musklerna tar sig, konditionen är sjukt bra. Har gett Chevinal plus ca 1 månad och den päls som vuxit ut efter klippningen är alldeles sammetslen. Den brukar vara rätt så sträv och trist annars.

Han kalasar på 6 kg hösilage + gräs i hagen för tillfället.

*kl*
Idag kom klippmaskinen fram iaf :p Båda killarna blev helklippta och dom stod bara och njöt när jag klippte dom. Hux flux var dom inte lika feta heller :D

Han ser jättefin ut.:love:

Ang. chevinalen så bytte jag från många års bruk förra vintern till horsepo... o båda hästarna fick skav, vilket de aldrig tidigare har haft.
Vet inte om det bara berodde på det men....

Tack!

Jag har aldrig gett Chevinal innan och han har ju problem med hovarna. Så vi börjar med detta och ser om det gör nån skillnad. Med lite tur är det bara den extra lilla kicken som behövs.

För hovarna o skelettet ger jag steel joint- vilket jag oxå borde inta.
Har pratat om det länge men...

Hej!

Idag var vi på kliniken igen och kollade frökens hov.. Resultatet blev 4 veckors boxvila/sjukhage. Hon har lyckats skada sej i hagen så det blev bara 3 veckors boxvila till mot vad vi förväntat oss (eller egentligen mot vad som var bästa möjliga..).

Oavsett vilket bor hon i box med anslutning till sjukhagen och äter mest halm, men även 7 kg hö/dag.

Vågen på kliniken (nu blev det "fulvågen" för jag glömde att väga inne på kliniken) stog på 455 kg. Hon är ff lite rund, så jag har lite till att ta av. Håller noggrann koll på hennes vikt och än så länge verkar den klara sej.. Men det vore bra om hon begränsade sej lite i sitt halmätande.. Jag har beställt ett småmaskigt nät, men det lyser med sin frånvaro och jag kan ju inte gärna sätta betesreduceraren på i boxen för att maten ska räcka längre. Hon satte i sej 2 kg hö på 20 min, åkandes transport.. *suck*

/Lavinia, osammanhängande.

Hej!
4cm blev det (inte såå småmaskigt, men klart mer än hönätet vi har idag som hon nästan kan stoppa in nosen i och äta innifrån och ut..:-)).

Mailade försäljaren och hon sa att hon skickat det igår så jag hoppas på imorgon. Tur att man jobbar hemifrån så man kan hämta ut alla mediciner och paket man får:-)

/Lavinia, som plötsligt inte känner att fixa det stora hönätet till hagen känns så akut- det är typ bara min som behöver det vid fri tillgång.

Okej, jag kunde lånat ut mina annars, använder de ju inte, men då borde du ju få ditt snabbare ändå. Tänkte om det var mycket försenat eller så =)

Okej, jag kunde lånat ut mina annars, använder de ju inte, men då borde du ju få ditt snabbare ändå. Tänkte om det var mycket försenat eller så =)

Hej!

Börjar känna att låna dina inte låter helt fel. Om inte annat så kan jag ha ett med halm och ett med hö och slipper oroa mej sååå mycket för att hon ska stå utan mat (och börja hoppa på stället). Det "vanliga" nätet vi har nu är typ som att ha inget nät alls. Hon är alldeles för bra på att äta.. (Hon kan tom äta ut hönät med betesreducerare av hinkmodell (testades för jag hoppades att hon inte skulle kunna äta, när hon fått lugnande, men nej då.. äta kan hon alltid).

Nätet kom ju inte igår heller, trots att det "ska vara skickat". Jag börjar undra..

/Lavinia

Liknande trådar

Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 253
Senast: skiesabove
·
Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
967
Senast: Fiorano
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 252
Senast: gullviva
·
Kropp & Själ Jag har i snart 3 månader tränat på gymmet 2 dagar i veckan, mest styrketräning. Har väl blivit lite starkare och sådär och det är...
Svar
9
· Visningar
571

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Löpband till hund?
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat

Tillbaka