Sv: Uppdrag bantning del 5
Wow vilken ponny du har Alexandra! Fantastiskt fin! Nu ser man ju vilken otroligt bra modell han är byggd i.
En riktig sportponny, rör han sig lika bra som han ser ut att göra?
Hur stor är han och vad har han för stam?
Ang rör sig, så han GJORDE det, innan ligamentskadorna. Det var ju en anledning att han fick de sabla ligamentskadorna. Han rör sig fortfarande helt okej dock men sin forna gång har han inte fått tillbaka helt, vilket ju vet tyvärr redan från början varnade för. Vilket ju är både plus och minus - minskade risken han skulle 'göra om det' innan jag hunnit stärka upp honom, men är ju ledsamt på sitt sätt. Men absolut rör han sig fortfarande synnerligen trevligt - både fram och bak. Men de där fina, fina frambenen får vi aldrig igen... (Finns mer bilder på FB om du har det, skicka en vänförfrågan bara, men du får tala om vem du är, jag är sämst på att gissa *s*)
Han är inte inmätt, iom att han blev skadad så ingen ide mäta in som ponny, hinner inte tävla honom så det gör ngn skillnad som ungponny, blev för få år. Hemmamätt till 145 cm dock, så är åt helsike för stor för att vara welsh sektion B (som får vara max 137.5 cm) - men jag klagar icke, han är perfekt storlek för mig
Kanonstam på honom. Jag kan halvsju om welshstam, men vet när jag köpte honom att en insatt kompis tyckte 'du, vet du vad du köpt för nåt egentligen!?!'. Både prestation och guldbelönat på utställning på både fäderne och möderna i flera led bakåt. Mamma fick dressyrdiplom och gick etta på sin lokala kvallitetsbedömning bla. Båda föräldrarna tävlat upp till nationell nivå. Hela stammen finns i länken nedan, men är du inte så nördigt intresserad av welshstam är han e: Coulthard ue: Rimskij
http://www.nattensstuteri.se/index.php?h=colgate
Och japps, jag gillar SKARPT modellen på honom.
Och allra skönast, och on topic är att han nu hållit hullet (även om det är en ständig kamp!) lääääänge, år faktiskt =)