Uppdrag bantning del 5

Sv: Uppdrag bantning del 5

Endomondo använder jag. Sen finns runkeeper. Endomondo har mer 'detaljstatistik' i sin gratisvariant och dessutom kan man välja 'ridning' som aktivitet (det kan du inte på runkeeper) men båda funkar fint (jag har provat båda)

Jag har flera på min mobil XD Men Endomondo & CardioTrainer är dom jag gillar mest :) Cardio har att den auto stoppar och startar om du stannar vilket jag gillar.

+ Urkella

Tack för tipsen.

Endomondo lät ju intressant.

Är CardioTrainer också gratis?

Jag har ingen aning om hur det här med appar och sånt funkar (får nog be kompisen om några lektioner i "modern telefoni") men är de gratis alltid, eller är det typ testversioner i nån vecka?

Endomondo har åtminstone en gratisversion. Laddade hem den efter tips här :) Grymt kul! Håller reda på vart man ridit, hur långt och länge. Man kan också gå in idatorn sen och se ett diagram på hur man ridit, hur fort t.ex. Och håller man muspekaren över kurvorna i diagrammet visas det på en karta vart man var då. Som snabbast har jag och ponnyn galopperat i 20km/h :D

Önskar att jag hade haft den redan i början av igångsättningen i våras.

Min lilla mini har varit uppe i 17 km/h med vagn :D Tycker dom är super och alltid kul att ha koll på rundor och hastigheter :p

Det är olika, vissa är gratis, andra är testversioner och ytterligare andra kostar en slant. Många har både en gratis och en betalversion med. Men det syns i android market.

Båd endomondo, runkeeper och cardiotrainer finns som gratisvariant/er.

Tack för tipsen, låter jättekul!

Kan man köra två program samtidigt, alltså att båda mäter? Eller hur funkar sånt?

Tänkte att det kunde vara kul om de mäter på olika sätt, eller i alla fall att man kan jämföra hur bra de stämmer med varandra, i så fall kanske de är lite mer troligt att de har rätt :p

Ja det kan man men beroende på vilka du samkör kan det bli lite knepigt. Men jag körde endomondo och runkeeper ihop en gång för jag undrade om endomondo verkligen mätte 'rätt'. Fick identiska mätningar.

Men, programmen är ju så att säga inte bättre än din GPS i telefonen. Det är ju GPSen som ligger till grund för alla apparnas mätningar. Så finns ingen vits köra flera appar samtidigt, för det är samma GPS som levererar informationen till dem.

Däremot, kaloriförbruket kan skilja sig STORT. Endomondo verkar anse ridning är ungefär som att sitta i soffan ;) Men jag är ju inte alls ute efter att veta hur många kalorier jag förbrukar, utan hur lång jag ridit, hur lång tid det tog samt snitthastighet i km/h samt kunna gå in och se hur fort det gått viss sträcka (t ex att den där galoppen var 24 km/h osv), och se kilometertider. Samt då ha all statistik samlad. Så gör mig inget att endomondo anser det för ryttaren knappt är ngt jobb alls att rida =) Men det är på sånt de olika apparna skiljer sig, samt i utseende och hur detaljerade de är.

Men mäter gör de lika bra/dåligt som din GPS i telefonen som sagt..

Jag PMar dig en länk till mitt endomondokonto, så kan du förresten se hur det ser ut i endomondo. Vet inte om du ser lika mycket information som jag gör, men jag kan få otroligt detaljerad statistik.

Tack så mycket!

Jag väntar på en Galaxy S II som jag har hört mycket gott om, så jag hoppas att gps:en håller måttet. Ska bli jättekul med en ny leksak :D

Är inte ett dugg intresserad av att se hur mycket jag förbränner, hade varit mycket roligare om den kunde mäta hur mycket hästen förbränner :P

På tal om det, jag gjorde en omräkning från en vanlig människomätare på internet. Knappade in att jag vägde 350 kg :angel: och räknade om till MJ.
Då fick jag fram ett genomsnitt på 10 MJ/timma vid ridtur i alla gångarter.

Kan det stämma? Tyckte det lät ganska mycket, men å andra sidan så tror jag det stämmer ganska bra överens med gamla beräkningar från när jag använde hippocampus.

Senast ändrad:

Jag brukar använda Map My Tracks (tror den heter My Tracks till androider).

Den tycker jag är bäst, för att du får all information direkt i telefonen utan att behöva logga in på ditt internetkonto.

Ofta kör jag ihop med Endomondo samtidigt och dom flesta gångarna stämmer dom överens, men någon gång har jag fått lite skumma siffror på Map My Tracks, då Endomondos kändes mer rätt.

Låter i och för sig vettigt. Men jag har så mycket annat på datorn, så det tror jag nog att jag kan stå ut med.

Kommer man inte åt internetkontot i telefonen?

Jo du kommer åt det i telefonen, fast är ju bökigare än med datorn.

Jag personligen har hellre detaljinformationen i telefonen, jag ser ju ändå datum, sträcka, tid och snittempo i telefonen via historiken. Men jag föredrar att kunna se det detaljerade och samlade via datorn på 'stor' skärm osv.

Jag har precis börjat använda endomondo. På kartan kan jag bara se hastighet på de små plupparna som blir som visar varje ny km, alltså det står 1, 2, 3 osv på dem. Om jag håller muspekaren på dem så får jag en hastighet den kilometern. Men går det att se nånstans hur fort det gick på en precis sträcka som jag är intresserad av mellan de där km-markeringarna?

Överför till nätet om du inte gjort det. Klicka på vald ridtur. Scrolla ner till UNDER kartan. Där har du en graf över hastigheten hela turen. Du kan i den rutan med grafen (under kartan) även klicka på 'lap times' så ser du hur fort respektive km gått. DU kan flytta markören, jag bara satte dit den på ett ställer för att visa, men du kan flytta den och se tempo (och om du vill altitude) hela vägen på valfritt ställe.

Grafen:
endomondograf.png

Du ser ju inte exakt km, utan över tid, men..

Och klickar du på 'lap times' så:
endolaptimes.png

Senast ändrad:

Socker räknas alltid per kg/TS och alla rekommendationer osv är per kg TS.

Men är det hö så borde det per kg TS bli 10%? (hö 84% TS = 8.4%/kg foder). 10% är en helt okej siffra ja! Lägre skadar inte, men 10% ska du vara mer än nöjd med =)

Nä det är ju sant, trodde det fanns gräs kvar. Jag tycker det är svårt nu när det inte finns så mycket näring kvar i gräset men ändå är tillräckligt, det är svårt att veta vad de har brist på.

Ny hullbild på min matrona.

stella-27.jpg

Att springa i korsgalopp över bommar var skitkul. Eftersom att hon är frisk men inte går att rida
på grund av utslag - ser ut som någon reaktion på knott där sadelgjorden ska ligga så fick hon
springa över några bommar när unghästarna skulle löshoppa. Bästa som hänt på hela året sa Stellan. :rofl:

stella2-37.jpg

Liknande trådar

Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 253
Senast: skiesabove
·
Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
967
Senast: Fiorano
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 252
Senast: gullviva
·
Kropp & Själ Jag har i snart 3 månader tränat på gymmet 2 dagar i veckan, mest styrketräning. Har väl blivit lite starkare och sådär och det är...
Svar
9
· Visningar
571

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka