Uppdrag bantning del 5

Sv: Uppdrag bantning del 5

Nu blev jag väldigt nyfiken, vad är RunKeeper? Nån app eller nåt? Lät mycket praktiskt åtminstone :)

Jag har alltid med mig GPS ut, just för att se hur fort och hur långt man går. Sjukt motiverande! Kombinerat med pulsklockan blir man värsta träningstokig :D Nu önskar jag mig ett jobb så jag kan uppdatera min utrustning och ha pulsmätare och gps-funktion i samma apparat.

Tack! Hon är himla gullig, både i personligheten och i utseendet :love:
(på bilden dock ganska nyrullad och regnblöt :angel:)

Jag är också nyfiken på RunKeeper?

I gamla stallet mätte jag upp alla rundor på nån hemsida för springare, då kunde man mäta hur långa de var, man kunde mäta särskilda sträckor som vi tex. brukade trava och galoppera, och man kunde även räkna ut medelhastighet och så. Riktigt kul att kunna ha någorlunda koll på hur långt man går. Vissa rundor är jag helt säker på att de är 1 timma, minst 45 min. Men så är de i själva verket 30 min :o och vissa som jag inte tycker är så långa, drygt en timma kanske, är i sjävla verket 2 timmar.
Bra att hålla koll på klockan när man är ute.

Hade varit kul med tidtagare så man kan mäta hastighet och så även på kortare sträckor. Kul att se om man kan öka/minsta hastigheten. (speciellt för oss tölt-nördar :angel:)

Måste nog plocka fram sidan igen så att jag kan mäta rundorna i nya stallet. :banana:

Hej!

RunKeeper (och liknande, det finns andra) är en app, funkar både i iPhone och Android. Kostar dessutom nada- sånt gillar man som hästmänniska. Den har inte ridning som aktivitet, men den har en "other" som jag brukar köra på.. Jag vill ju ändå bara veta tid och avstånd..

Min far och sambo använder när de joggar, lika nöjda de!
Som en träningskompis man ändå måste ha med sej liksom:-).

/Lavinia, som bytte sin gamla Nokia mot en iPhone för ca 1 månad sen och nu är helt fast- mest pga möjligheten att ha koll på all träning man gör:-)

Mmm, jag ska premiäranvända den för ridning ikväll, men den funkar skitbra för egen träning. Dessutom kan man just det som efterlystes, gå in och se hur hastigheten varierat under sträckan osv. (Den visar ju sträcka, tid och medelhastighet, men sen om man går in och kikar på nätet kan man ju se precis både hur kuperat det var där och där, och vilken hastighet man höll där och där. Samt se samtliga kilometertider.)

Tror min anser det också för hon var så himla tunnpälsad i vintras.

urkella Så när kommer den nya ponnin då?

Lavinia Borde alla hästägare ha :) Jag använder det när jag cyklar men har aldrig tänkt på att jag kan använda det när jag är ute med hästen, smart!

Bantningen går bra för min lilltjeja, jag har äntligen hittat en fålla som håller henne instängd. Så nu kan vi banta på riktigt.
Hon får 2 kg halm
2-3 kg hö
Betas 20 min om dagen ungefär
+ eventuellt växtlighet i hagen.

Förra veckan:

Igår:

Idag:

*KL*

Dagsfärsk hullbild. Han har som sagt gått upp lite/lagt på lite sen han fått gå utan munkorg. Bandet säger 390 kg vilket är lite högt, men det är inte så pass att jag tänker göra något åt det, finns något som heter livskvalitet med..

294143_126246987471283_100002579461412_148314_5171200_n.jpg

Påklätt, jag tror den ponnyn är född till att bli ridhäst, han är så OTROLIGT positiv :love:
Sorry för hjonhuvan, grymt långa öron på den
295858_126246777471304_100002579461412_148313_6243810_n.jpg

Här är en bild på min lille tjockis!
http://www.pixbox.se/pic_show_id32661754.html

Underbar har varit på kliniken och fick ingen bra diagnos , så han kommer bli promenadshäst. Det är inte så lätt när man har en kille som lätt går upp i vikt! Så kommer att bli att gå promenader,tömköra och ev senare kunna skrittas framför vagnen. Men behöver tips på vad man kan hitta på mer? trickträning , ledarskap som gör att det är lite roligare för honom och variera med. Någon som har något tips?:)

Senast ändrad:

KL
Uppdatering från mig och Tvistur:

Nu har kilona äntligen börjat släppa!

Startvikt: 445kg
Idag: 498kg
Mål: 375 kg

Vad snygg hon har blivit. :d
Min lille nye anländer troligen nu i början på september, väntar svar från lastbilen som ska köra och hämta honom :D

KL
Uppdatering från mig och Tvistur:

Nu har kilona äntligen börjat släppa!

Startvikt: 445kg
Idag: 498kg
Mål: 375 kg

Gissar att det skulle stå 398 ;). Hur stor är han? Har du inga bilder, är ju kul när de tappat såpass mycket, då syns det ju ordentligt på bild också! :)

Nej fy vad tråkigt. Känner en hund som haft problem med det. Och han kan få problem om han blir upprymd, börjar hosta och så. Kan tänka mig att det blir problem så fort de ansträcker sig för mycket och börjar flåsa. :(

*kl*

Såhär såg min häst ut igår:
IMG_0469.jpg

IMG_0458.jpg

Och för några veckor sedan såg han ut såhär:

IMG_0401.jpg

IMG_0301.jpg

IMG_0287.jpg

Vad tycker ni? Någon skillnad?

Just nu står vi helt stilla. Jag blev avkastad i söndags av min andra häst och skadade foten rejält plus att jag fick en lättare hjärnskakning. Det var ju väldigt lämpligt nu när vi precis hade kommit igång. :( Och inte har jag hittat någon som vill rida honom nu när jag hoppar på kryckor heller.

(Jag borde lära mig någon gång att man inte ska kräva nåt av ett sto med humör, utan att man får be dem..) :angel:

Liknande trådar

Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 253
Senast: skiesabove
·
Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
967
Senast: Fiorano
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 252
Senast: gullviva
·
Kropp & Själ Jag har i snart 3 månader tränat på gymmet 2 dagar i veckan, mest styrketräning. Har väl blivit lite starkare och sådär och det är...
Svar
9
· Visningar
571

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka