Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
*kl*
Jag vet vad hästarna ska väga på ett ungefär, var mer nyfiken på om det fanns en allmän idealtabell någonstans. Annars kan det ju vara svårt för den som är osäker att veta om hästen är överviktig eller inte även om man vet nuvarande vikt.
Jag blir lite förvånad över hur komplicerat detta låter när ni pratar. Hästen har fått yttepyttelite mat, och nu är den smal som en vidja. Då skulle jag hurra och så sakteliga gå över till en mer normal foderstat, bara att ligga ett litet litet snäpp under det den fick när den lade på sig? Inte bara ge några kilo halm och lite i krubban, det ser jag som en nödlösning om höet är helt olämpligt eller hästen är gravt överviktig.
Jag tycker nästa projekt är att fylla ut den där halsen som blivit tanig och försöka få fram en riktigt fint musklad rumpa, och det får man knappast på 37 Mj och 325 g smrp. Mer mat till hästen röstar jag för! Ge den lite hö, den kommer bli helt överlycklig.
Just det: bilder på min ponny kommer förmodligen idag.