Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ååh vad jag längtar tills jag kan ut p galopprejsa med mitt hjärtaVaknade sur idag. Inte för något särskilt, utan bara sur. Fortsätta gå runt och vara sur större delen av dagen.
Efter jobbet tog jag och fröken cob en tvåtimmarstur upp till galoppvägen och rejsade massor.
Nu är jag inte sur längre
Men herregud. Blir ledsen för din skull! Det låter inte som ett roligt stall oavsett. Så tror set nog blir bättre för dig i slutändan.Etter en lang sommer uten hest kom Diva ponnien hjem i starten på august. Halt og veterinæren fant et røket støttebånd.
Jeg skulle jo ha egen hest, så bestemte meg for å framskynde det, prøving ble avtalt og jeg søkte om den ledige stallplassen. Jeg fikk avslag, de valgte gå med en fremmed. Så mine 2 1/2 år der føles som en eneste stor løgn. Å ikke få plass fordi man ikke er perfekt, de mener jeg er negativ og ikke liker stallen osv føles som et slag i trynet fra folk jeg trodde var vennene mine. Det var mer, men føler ikke for å legge det ut på nettet.
Så jeg har sluttet å ri på min elskede Diva ponni, og jeg savner henne.
Nå skal jeg spare så mye jeg kan hver måned til min egen hest, og jeg har satt meg på venteliste på andre staller så når jeg får en plass så får jeg tenke på å se etter hest igjen.
Heldigvis har min kompis sagt at jeg kan ri en av hennes hester gratis så lenge... jeg gjør henne en tjeneste siden hun er skadet selv og trenger hjelpen.
Vad gullig du är ja jag ville önska att stallägaren bara varit ärlig, tex sagt "jag vill inte folk ifrågasätter någonting och jag vill att man skall acceptera dåligt stängsel, och ingen ström/dålig ström i hagarna". Då vet man ju liksom vad som gäller. Hade aldrig vilja flytta min häst ditt om jag vetat om sådant, har stått i flera stall innan och aldrig behövt oroa mig för ström eller stängsel i någon av dom.Det är synd att ni inte bor i närheten då jag har ledig lösdriftplats och är ganska enkel som stallägare enligt utsago
Helt förståeligt, man tänker att ett staket är funktionsdugligt liksom. Vissa hör dock allt påpekande som personlig attack och då är det nästan hopplöst att fortsätta diskutera. Vi har ju en 80-väg utanför vår ena hage så just att hästarna håller sig innanför staketet är ganska bra att prioritera.Vad gullig du är ja jag ville önska att stallägaren bara varit ärlig, tex sagt "jag vill inte folk ifrågasätter någonting och jag vill att man skall acceptera dåligt stängsel, och ingen ström/dålig ström i hagarna". Då vet man ju liksom vad som gäller. Hade aldrig vilja flytta min häst ditt om jag vetat om sådant, har stått i flera stall innan och aldrig behövt oroa mig för ström eller stängsel i någon av dom.
Det har vi med och vägen är där mycket trafik på. Dom flesta kör i 90-100. Är typ 50 meter från hagen upp till vägen och där är ingen bom eller annat.Helt förståeligt, man tänker att ett staket är funktionsdugligt liksom. Vissa hör dock allt påpekande som personlig attack och då är det nästan hopplöst att fortsätta diskutera. Vi har ju en 80-väg utanför vår ena hage så just att hästarna håller sig innanför staketet är ganska bra att prioritera.
Tusen takk!Men herregud. Blir ledsen för din skull! Det låter inte som ett roligt stall oavsett. Så tror set nog blir bättre för dig i slutändan.
Skall själv flytta stall snart och blev en konflikt med stallägaren eftersom denna menar jag pratar skit för jag har sagt flera gånger att strömmen och stängslingen inte är bra. Har sagt till denna och senast frågade en stallkompis vad jag tyckte och då tänkte jag inte stå och ljuga. Min ena häst har rymt två gånger nu från hagen. Har aldrig sagt något dåligt om stallägarens person eller annat men kommenterat på jag inte känner mig trygg med noll ström i hagarna. Så jag förstår din sits. Har varit andra saker med säkerheten som inte är bra. Blandt annat menade stallägaren att mitt brunstande sto kunna gå bredvid två 1 års hingstar tråd i tråd också. Eller när jag 3 gånger hittade 10cm långa spik i hagen och först efter 3 gånge blev det årgärdat så jag ses också som negativ och då prata skit eftersom jag inte bara ser åt andra hållet vad som gäller säkerheten med min häst.
För mig att prata skit om man säger dåliga saker om en person men att kommentera på saker som påverkar min häst som inte tas på allvar när man lyfter det anser jag inte är skitprat. Desutssom fick jag några trevliga påhopp i samma veva från stallägaren med min häst och hur "denna inte kommenterade på hur jag gör med min häst fast hen själv skulle göra helt annat" och annat idioti. Jag har aldrig kommenterat på dennas ridning eller träning, mina åsikter har jag hållit för mig själv. Blanda annat när denna låt sin häst gå och bli helt sönder biten av knott så pälsen va helt borta i stora partier på hästen och inte la på ett insektäcke. Tyckte synd om hästen men kommenterade inte på detta. Så alltid roligt att få lite kängor när man väl skall flytta men är oerhört glad att jag inte sjönk till den nivå och bara sket i hens skitprat. Pinsamt tycker jag det är med hela den situationen nu. Och tråkigt.
Heja! Bravo!Dyr cob idag, för vi har hoppat och det gick superbra!
Nej, det var ingen stilstudie för vare sig häst eller ryttare, men efter att ha skippat all form av hoppning under mer än ett år pga att mitt psyke inte pallade med så känns det ändå som att vi var superstars
Visa bifogad fil 99009
Synes dere ser fine utDyr cob idag, för vi har hoppat och det gick superbra!
Nej, det var ingen stilstudie för vare sig häst eller ryttare, men efter att ha skippat all form av hoppning under mer än ett år pga att mitt psyke inte pallade med så känns det ändå som att vi var superstars
Visa bifogad fil 99009
Jag kommer vara sjukskriven en månad, får absolut inte slå i huvudet under den perioden. Sen ny röntgen om 6 månader då det beräknas vara helt läkt.
Det lutar mer och mer att Vegas åker till Hassö på försäljning.
Inte för att jag på något vis klandrar honom för det som hände, jag orkar bara inte mer.
Två hjärnskakningar på mindre än ett år, bägge med minnesförluster varav denna på över fem timmar sätter sina spår.
Jag vågar inte mer, behöver läka både fysiskt och psykiskt, inte gå runt med ständiga katastroftankar.
Vegas är en så himla fin ponny som älskar att träna och göra saker, han ska inte bara gå övergiven i en hage ett halvår och inte göra något alls.
Jag har den största förståelse för dina funderingar och bra att operationen är avklarad med ett ordentligt sjukskrivningsbesked. Men det är för jävligt och orättvist ändå! Ni är/har varit ett så fint ekipage som passat så bra ihop, och du kunde ha haft din eländeskvot täckt och uppfylld helt utan denna händelse.