Jag har länge varit sugen på att vara med på någon kurs (rally eller nosework) men det har varit så svårt med mitt jobb som haft så varierande arbetstider. Inte kul att missa hälften av tillfällena liksom..
Men nu har jag nytt jobb och arbetstider som skulle funka med att gå någon kvällskurs. Då har jag istället tyckt att det känns motigt att vovve är 9år och aldrig varit på någon kurs
tyckt att känts konstigt att börja nu liksom och att det är för sent.. Så har ändå inte blivit av att jag anmält mig.
Men så har jag fått kontakt med en kvinna på nya jobbet som är instruktör i nosework på två olika klubbar i närheten, så hon lyckades såklart övertala mig att vovves ovana och ålder inte var några som helst hinder
så nu är det bestämt att hon hör av sig till mig när det är dags att dra igång nästa kurs i höst
Planen är ju att inom några år skaffa valp och då passar det ju bra att jag kommer igång lite med Jack nu innan
Har tränat mycket hemma med hjälp av Youtube och böcker men blir ju en helt annan grej med instruktör. Kanske kan jag även få bra tips om hur jag ska hantera att han lätt går upp för mycket i varv.
Rally tycker jag nog egentligen är det allra roligaste så får se om jag hoppar på någon sån kurs också