Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Samma här, när jag köpte Alvin och sen Milou och nog ännu mer eller lika mycket med min häst för då var jag bara 17. Det är ju ett stort beslut att ta sig an ett djur. Milou var knepig först, snäll men helt ovan vid koppel, miljöträning och hade inget intresse av att samarbeta med mig för att han inte var van vid sånt jag tyckte var självklart och han levde rövare men sen vände det och han blev den jag hade önskat. Nu är han helt fokuserad på mig och den mest lättlärda och gladaste hund jag mött. Och då var han den hunden som alla på riktigt i början trodde var väldigt korkad och lite efter. Lite tålamod bara så blev det bra.Jag hade ångest flera dagar både innan och efter att vi hämtade Ebba.
Det gick över sen
Är det mycket och många steg att gå igenom? Hur skaffar man en referens som kan värdera ens kunskaper och vad ska den intyga?Jag ska, måste bara fixa en till referens. Man får inte använda nära vänner eller familj. Har frågat en stallkompis och tänkte fråga en kursare också
Alltså,man skickar en intresseanmälan och måste ange två referenser som inte är familj eller nära vänner. Sen vet jag inte hur de funkar riktigt, antar att de hör av sig om de tycker att man passar.Samma här, när jag köpte Alvin och sen Milou och nog ännu mer med min häst för då var jag bara 17. Det är ju ett stort beslut att ta sig an ett djur. Milou var knepig först, snäll men helt ovan vid koppel, miljöträning och hade inget
Intresse av att samarbeta med en människa så alla tr. Men
Är det mycket och många steg att gå igenom? Hur skaffar man en referens som kan värdera ens kunskaper och vad ska den intyga?
När det är referenser till hundstallet så är det mer att de vill kolla om personen är den som den utger sig för att vara, ingen som ska värdera ens kunskap. Det kan alltså vara kollega eller lite vem som helst som man känner, om jag förstått saken rätt. Läste lite om det förut.Är det mycket och många steg att gå igenom? Hur skaffar man en referens som kan värdera ens kunskaper och vad ska den intyga?
Aha, det låter rimligare, jag trodde man skulle ”bevisa” att man passar för hunden genom dom men det kanske är nästa steg innan man plockar hem den, att hälsa på och se vad man tycker när man ses på riktigt. Har kollat på Bagges hemlösa hundar och dom verkar väldigt noga med vilka dom väljer vilket ju är jätte bra. Alltså hundstallet i Stockholm, inte Bagge i sig.När det är referenser till hundstallet så är det mer att de vill kolla om personen är den som den utger sig för att vara, ingen som ska värdera ens kunskap. Det kan alltså vara kollega eller lite vem som helst som man känner, om jag förstått saken rätt. Läste lite om det förut.
Skönt att det går åt rätt håll, hon kanske är trött för att hon inte mått bra? Tänker att det faktiskt är jobbigt att ha ont eller vara sjuk på dom flesta sätten.Nu är Aysu pigg på att äta igen och stal en liten morotsbit från Ebrah, det ser jag som ett gott tecken, även om hon fortfarande är slö.
Jo, så kan det nog vara. Det blir tveklöst en lugn dag idag iaf. Hon får bestämma tempot.Skönt att det går åt rätt håll, hon kanske är trött för att hon inte mått bra? Tänker att det faktiskt är jobbigt att ha ont eller vara sjuk på dom flesta sätten.
Jag fick inte det för dom ville att någon ska kolla örat så det inte hade gått ner till trumhinnan och att dom ville se exakt vad det var. Har haft problem ett par gånger och har alltid varit på besök hos veterinär innan jag fått recept. Men jag vet ju inte hur den du pratar med resonerar men jag har pratat med veterinär både digitalt och via telefon till mottagning och sen gått på besök.Badgalen hund med hängande öron är inte den bästa kombinationen har jag märkt.
Har uppsökt veterinär (i våras) pga valpen fick svamp i öronen, fick betnovat utskrivet som precis räckte till två omgångar, men med tid mellan. Svampen försvann - men kommer som ett brev på posten efter att valpen badat i sjön och doppat huvudet. Nu har hon smutsiga öron igen och kliar sig. Kan man få betnovat utskrivet via digitala plattformen med veterinärer?
Gör rent öronen med öronrengöring efter bad så motverkar du problemet.Badgalen hund med hängande öron är inte den bästa kombinationen har jag märkt.
Har uppsökt veterinär (i våras) pga valpen fick svamp i öronen, fick betnovat utskrivet som precis räckte till två omgångar, men med tid mellan. Svampen försvann - men kommer som ett brev på posten efter att valpen badat i sjön och doppat huvudet. Nu har hon smutsiga öron igen och kliar sig. Kan man få betnovat utskrivet via digitala plattformen med veterinärer?
Har slarvat med det. Får tänka på det framöver!Gör rent öronen med öronrengöring efter bad så motverkar du problemet.
Skulle ni flytta hitåt?Har min kompis papp-valp på besök. Elva veckor och framstår som betydligt (!!!) mer mogen än Rhiannon, 11 månader nästa vecka. Den lille är nästintill rumsren, lyssnar på vad man säger, går fint i koppel. Min hund är så jäkla upphetsad för att hon har en kompis på besök att det är som att vara ute och gå med en unghingst som aldrig haft grimma på sig. Nu får det ju bli kortare promenader än vanligt under dagen, eftersom pappisen är så ung, så Rhiannon kan inte springa av sig. Eller - jo. Hon gör det i koppel och jag håller i änden. Får bli en rejäl promenad när pappen åkt hem.
Yes. Kungsängen i september. Där Senapsfabriken låg.Skulle ni flytta hitåt?