Men är det ditt huvudansvar att han blir stimulerad då? Eller bara att han har sällskap och blir rastad...
Om du ”måste” stimulera honom kanske noshörningar hemma kan vara en idé?
Blir det inte trångt tror du?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men är det ditt huvudansvar att han blir stimulerad då? Eller bara att han har sällskap och blir rastad...
Jag undviker nog noshörningar i lägenhetenMen är det ditt huvudansvar att han blir stimulerad då? Eller bara att han har sällskap och blir rastad...
Det tror jag med! Noshörningar hemma .Blir det inte trångt tror du?
Jag undviker nog noshörningar i lägenheten
Och nä, det är ju inte mitt ansvar så, men han är ju bara 1 år och jag vill ju att han ska vara tillfreds så att jag kan plugga sen.
Jag har ju också en vild nästan-ettåring (tio månader). Vi kör den dagliga långpromenaden efter kl 20 på kvällen för tillfället. Dessutom kan vi inte köra morgonens rejsa-lös-på-fältet just nu eftersom alla Kåbos harar verkar ha tappat all sans och vett! De är ute och springer mitt på ljusa dagen och inne bland husen. Så just nu är det koppel som gäller. Vi kör stimulering på följande sätt:[...]
Och nä, det är ju inte mitt ansvar så, men han är ju bara 1 år och jag vill ju att han ska vara tillfreds så att jag kan plugga sen.
Jag undviker nog noshörningar i lägenheten
Min dotter går i skolan och är inte hemma dagtid. De träffas 40 min på morgonen. Resten av tiden är han med mig.Men det är väl främst din dotter som stimulerar och tränar hunden? Risken finns ju att hunden istället blir överstimulerad, speciellt med tanke på åldern.
Min dotter går i skolan och är inte hemma dagtid. De träffas 40 min på morgonen. Resten av tiden är han med mig.
Han är ju en vallhund, med stimulans menar jag ffa att röra på sig, det mår han bäst av.
Jobbar som vanligt, men ser till att de får bada emellanåt.Hur gör ni mär det är så här varmt? Han behöver ju motionen och stimulansen. Jag har vatten med mig. Men han tar ju slut totalt... tack och lovså finns det lite vatten i en park så han kan få svalka!
https://www.instagram.com/p/CPz8xnAju-0/?utm_medium=copy_link
Vi försöker gå kortare promenader på dagtid och längre på morgonen (om vi hinner) eller kvällen. Alternativt gå i skogen där det är svalareHur gör ni mär det är så här varmt? Han behöver ju motionen och stimulansen. Jag har vatten med mig. Men han tar ju slut totalt... tack och lovså finns det lite vatten i en park så han kan få svalka!
Jag har ju tyvärr några mil till närmaste skog så det går inte. Men jag får fortsätta ha med vatten, leta skugga och gå förbi parken där han kan bada. Han tröttar ju ut sig själv så mycket när han tycker att alla bilar måste attackeras också Lunchrundan idag blev bara 600 m runt kvarteret.Vi försöker gå kortare promenader på dagtid och längre på morgonen (om vi hinner) eller kvällen. Alternativt gå i skogen där det är svalare
Hundarna vill inte heller gå på långpromenad på het asfalt och i gassande sol.
Idag är jag ledig så vi har precis spenderat 3-4 timmar på hundbadet och tog en sväng i skogen efteråt innan vi åkte hem.
Jag tycker det låter som allt han behöver!Jag har ju tyvärr några mil till närmaste skog så det går inte. Men jag får fortsätta ha med vatten, leta skugga och gå förbi parken där han kan bada. Han tröttar ju ut sig själv så mycket när han tycker att alla bilar måste attackeras också Lunchrundan idag blev bara 600 m runt kvarteret.
Hur gör ni mär det är så här varmt? Han behöver ju motionen och stimulansen. Jag har vatten med mig. Men han tar ju slut totalt... tack och lovså finns det lite vatten i en park så han kan få svalka!
Mina har alla varit rätt opåverkade av värmen. Pälsen isolerar ju till viss del mot värme med. När det var den där mördarheta sommaren hade hunden dels kylmatta inne och ute gjorde vi så här med kallvatten:Hur gör ni mär det är så här varmt? Han behöver ju motionen och stimulansen. Jag har vatten med mig. Men han tar ju slut totalt... tack och lovså finns det lite vatten i en park så han kan få svalka!
Jag har övervägt att stoppa honom i badkaret när vi kommer hem!Mina har alla varit rätt opåverkade av värmen. Pälsen isolerar ju till viss del mot värme med. När det var den där mördarheta sommaren hade hunden dels kylmatta inne och ute gjorde vi så här med kallvatten:
Visa bifogad fil 71151