Freestyle kurs idag, gjorde svåra saker men det gick bra. Var ensam på kursen så fick allt fokus. Stoooor skillnad mot agilityn, när vi är alla på freestylen är vi bara tre dessutom. Fattar inte hur mycket man kan lära både sig själv och hunden på ungefär en timme. Mycket vila mellan passen och variation så det inte ska bli för mycket eller tråkigt. Blir alltid förvånad över allt som man kan lära sig. Avslutade med trevligt samtal.
Milou blir alltid överlycklig när han ser vart vi ska, till klubben. Det är roligt när hundarna tycker att träning oavsett gren är det bästa dom vet.
Kommer ha kontakt med min älskade instruktör även efter sista helgen nästa vecka. Oavsett hundsport är det skönt att ha någon att bolla idéer med och har samma intressen. Tänker att många som har hund och tränar har någon i sin närhet med hund och med liknande intressen men det kanske är något jag fått för mig, jag har inte det längre på samma sätt.
Dom enda i min närhet som har hund är mormor och morfar men dom har en Parson jack russel med noll lydnad och han kan väl typ bara sitt och tass och springer runt på egna upptåg i skogen utom synhåll medan mina är hos mig hela tiden. Vi kan ju prata hund ur ett vanligt, mysigt perspektiv och mormor frågar varje gång vad Milou har lärt sig sen sist och vilka bus han gjort. Men vill ha en träningsvän.
Har regnat varje dag nu, mer eller mindre, så tråkigt. Försöker gå ut mellan skurarna, när det bara regnar normalt. Milou hakade ändå på träningen idag, korv var visst värt mer än regn
Mycket hemläxor fick vi, och jag ska torrdansa och träna trick och lite htm, Fick dock MVG+ av instruktören,