Tränat lite m
Det är kanske skillnad mellan raserna för Alvin och Milou ligger inte i soffan hela tiden, mestadels gör dom det men dom leker alltid ett flertal gånger tillsammans varje dag och ibland busar dom för sig själva och så leker vi alla tre. Men ofta ligger dom på mig här i soffan. Alvin drar ofta igång bus så hans ålder är inget hinder.
När jag kommer hem blir det glädjefnatt från deras sida som jag inte gör till någon grej utan säger hej och fixar mitt och sen hämtar dom leksaker för dom tycker att dom måste ha en när jag kommer hem och så busar vi lite igen. Får vi besök får dom vänta bakom en viss linje innan dom får varsågod god att få hälsa och då måste dom ta varsin leksak och visa för gästen, då springer dom fram och tillbaka men vill inte leka utan dom är bara stolta och vill visa vad dom minsann hittat
Haha, dom är kluriga dom små (i ditt fall stora) liven. Tänkte på det att det är tur att han inte är ännu större, han kan nå med nosen precis under kanten till bänkarna men inte ända upp.Så eländigt gjort av honom! Om det är till någon tröst så är du inte ensam om att ha det så
Mina hundar är ju hos min mor när jag jobbar. Där får de vara i vardagsrummet, enbart. Får de tillgång till morsans sovrum så kan Ebrah få för sig att stjäla hennes läsglasögon, hon är galen på lipsyl (morsan med iofs ) och vill rent allmänt plocka med saker eller bara vara ivägen. Det sistnämnda lite problematiskt med tanke på att morsan har synfel och inte alltid märker om en hund är på fel ställe förrän de krockat.
I köket så kan båda få för sig att stjäla på bänkar, åtminstone om de är ensamma där. I hallen kan det finnas hundgodis i någon jackficka eller så, och då lever den jackfickan farligt just om hundarna är ensamma.
Nu vet de att det inte händer något spännande när de är hemma, de sover då. Idag när jag kom hem på lunch så bemödade de sig inte ens med att lyfta på huvudena utan de låg där och vilade platt på sidan... Men ja, jag tar det säkra före det osäkra just för att de kan stjäla. Aysu kan dessutom öppna dörrar, så om morsan ska iväg låser hon ena dörren från vardagsrummet (finns två, men i andra står bara ett kompostgaller), annars är det hundar överallt Mina hundar är ju dessutom så stora att de når precis överallt...
Det är kanske skillnad mellan raserna för Alvin och Milou ligger inte i soffan hela tiden, mestadels gör dom det men dom leker alltid ett flertal gånger tillsammans varje dag och ibland busar dom för sig själva och så leker vi alla tre. Men ofta ligger dom på mig här i soffan. Alvin drar ofta igång bus så hans ålder är inget hinder.
När jag kommer hem blir det glädjefnatt från deras sida som jag inte gör till någon grej utan säger hej och fixar mitt och sen hämtar dom leksaker för dom tycker att dom måste ha en när jag kommer hem och så busar vi lite igen. Får vi besök får dom vänta bakom en viss linje innan dom får varsågod god att få hälsa och då måste dom ta varsin leksak och visa för gästen, då springer dom fram och tillbaka men vill inte leka utan dom är bara stolta och vill visa vad dom minsann hittat