Uppdateringstråd nr 24

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tänkte exakt samma sak idag! Kan möta rådjur och hare på 5 meters avstånd utan att pudeltant reagerar medan familjens terrier tappar det helt om han känner minsta lilla doft av vilt. Mycket trevligare att kunna ha harmoniska skogspromenader än att kämpa med jaktidiot till hund :D
Precis, lyxigt att kunna slappna av lite och inte oroa sig. Det enda jag håller koll på är hundar och människor. Kopplar direkt då.

Haha, dagens skratt flertalet gånger under promenaden .

Mötte två kvinnor som pekade på grabbarna och sa att dom ser precis likadana ut, har väldigt svårt att se det just nu...

Sen träffade vi två kvinnor som bröt en del men som frågade om Milou var en kille och Alvin en tjej, fick förklara flera gånger att båda var killar. Efter ett tag fattade hon och pekade på Alvin ”Han har en korv, han har en korv!l!!”. Hon upptäckte precis att Alvin inte alls var en tik utan hade en liten ”korv.” mellan benen. :rofl:

Bra idé iaf, jag är bara så sjukt dålig på sånt men skaffa ett konto, har ni varsina konton för varje hund eller alla tillsammans eller som nu när det är Milou jag tränar, ska det bara vara han då?

Det gör man precis som man vill. Jag hade inte orkat fixa med ett konto till varje hund, utan kört ett gemensamt.
Börja föll folk som håller på med samma sport, har samma ras, har gölliga hundar, roliga hundar, tränar på samma klubbar osv.
Perfekt sätt att träffa folk!

Jag är aktiv med att kommentera folks bilder, men svarar ofta på storys vilket ofta leder till vidare samtal. 😁

Grrr. Hoppas min hund bara går igenom en fas.

Han har börjat vakta överdrivet mycket. Han morrar på folk, bilar, cyklar och i stort sett allt. Vi var på fik igår. Han morrade på dem som kom in i trädgården.
Han morrade när en granne till vännen vi besökte rörde sig i sin trädgård. Han morrar år folk som kliver i och ur sina bilar när vi rör oss på stan.
Svårt att avleda och han är hela tiden på sin vakt, snusar i luften och stirrar sig omkring. Han är inte arg, han bara reagerar och varnar.

Det är kul med unghund. Det är kul med unghund. Det är kul med.... :meh:

Dagens I-lands problem, fick en sista minuten plats på viltspårs- kurs men vilken hund ska jag ta med??? Det lätta är ju att ta Nessie så får man glänsa (hon älskar all slags träning) men hon har redan fått ett lydnadspass och ska träna bruks med syster ikväll. Både Nessie och Nano älskar NW så nån av dom kanske? Tay är ju bara sex månader och vi har en del annat vi jobbar på så han får nog stanna hemma.
Har en extra hund hemma nu också som jag är hundvakt åt, världens sötaste pumi ❤. Nästan så att jag blir sugen på en!

20210525_095923.webp

Det är tre dagar i veckan, sen februari :)
Jag hade en hundvakt åt Alvin innan Milou kom som vägrade ta emot pengar för att han var det bästa och finaste i hens liv. Fick smyga in lite slantar ibland. Hen blev så otroligt ledsen när jag inte behövde mer hjälp, lite senare fick hen av en olycklig anledning en egen hund men då sa hen att ingen hund går att jämföra med Alvin i hur mycket dom betydde för hen inte ens hens egna hund, så mycket tyckte hen om Alvin. :heart

Haft tre hundvaktshem som varit toppen och en bra hundvakt och som du verkar vara 🤗är verkligen guld värt. Att veta att hunden har det bra när man inte är hemma med den gör att man kan slappna av mer.

Ooooch diarrén fortsätter. Fick skjuta upp ett planerat återbesök hos veterinären som behandlar allergin och hoppas att magen är bra nästa vecka. Vi är nere på att hon bajsar 2-3 ggr per dag men nu för någon timme sen blev det panikbajs inomhus fast hon hunnit säga till innan i flera dagar.

Så sjukt ovant att ge så mycket mat, enligt tabell på skonkosten ska jag ge ca 200g blötmat per dag och när vi ger färskfoder är det ca 75 gram per dag, det är så enorma mängder bötmat för någon som inte är van. Pudel klagar dock inte på att få äta typ 5 gånger per dag :angel:

Hemma från veterinären nu! Pojkarna charmade in sig totalt så veterinären blev helt kär. Hon berömde också Alvin för att han var så snäll och lätt att hantera och båda går ju med på typ det mesta, vissa saker som att klippa klor är ju ingen höjdpunkt i deras liv men dom går med på det. Fixar så mycket med dom varje dag att dom liksom blivit vana vid att man gör allt möjligt.

Puls och andning bra, oförändrat blåsljud vad det gick att höra, han är ju pigg och äter och frisk så veterinären sa att hostan eventuellt beror på att vissa muskler blir lite slappare med åldern men det går inte att utesluta hjärtproblem så vi ska få remisss till ultraljud i mitten av juni. Och inte anstränga honom för mycket riktigt varma dagar.

Dagens I-lands problem, fick en sista minuten plats på viltspårs- kurs men vilken hund ska jag ta med??? Det lätta är ju att ta Nessie så får man glänsa (hon älskar all slags träning) men hon har redan fått ett lydnadspass och ska träna bruks med syster ikväll. Både Nessie och Nano älskar NW så nån av dom kanske? Tay är ju bara sex månader och vi har en del annat vi jobbar på så han får nog stanna hemma.
Har en extra hund hemma nu också som jag är hundvakt åt, världens sötaste pumi ❤. Nästan så att jag blir sugen på en!

Visa bifogad fil 70213
Pumi :love: Vet du vilken uppfödare den kommer ifrån?

Idag har vi testcyklat en runda, första gången med alla fem samtidigt. Tre av dem har blivit cyklade med mycket innan och de två andra har cyklat någon enstaka gång. Gick över förväntan, framför allt positivt överraskad av dem mest ovana som fattade snabbt :)
Testade även att öka lite på grus/gräs och det funkade bra. Cyklade mest på asfalt den här gången för att ha bra med utrymme men nu när jag testat tar vi nog elljusspåret nästa gång, bättre undelag där. :)

Sen fick vi ett hundmöte där Major (största) gjorde utfall och Blixta (9 kg päls) drog som en galning, men de släppte det iaf snabbt och var inga problem med ett människomöte.

Har extremt dåligt samvete för att hunden inte fått några rejäla promenader på flera dagar. Han är rastlös och stirrig så det märks att han behöver dem.
Imorgon ska det regna mängder så det lär inte bli nån längre vända då heller.
Vi laddar för det vackra vädret senare i veckan.

mvh usel hundägare

Har extremt dåligt samvete för att hunden inte fått några rejäla promenader på flera dagar. Han är rastlös och stirrig så det märks att han behöver dem.

mvh usel hundägare
Du är inte usel! Kan du aktivera honom inne med träning på något sätt?

mvh usel hundägare
Du får skaffa bra regnkläder och gummistövlar :up: Det kan vara ganska mysigt att gå hundpromenad i regn kan jag tycka - men bara när man har ordentliga kläder på sig.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
705
Senast: MML
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
917
Senast: inverterad
·
Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
800
Senast: TantAgda
·
Övr. Hund Fortfarande jätteung. Jag brukar rekommendera folk som är sugna på BC nr 2 i sitt lov att vänta tills den första tagit sitt VP, då har...
2 3
Svar
44
· Visningar
1 022
Senast: attheedge
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar