Men hjärtat! Vad annnorlunda han ser ut.
Du kanske har rätt i att det hänt något med svansen när han var mindre.
Du kanske har rätt i att det hänt något med svansen när han var mindre.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Kapa mer? Jag skulle inte raka en hund om det inte verkligen behövdes men har inga problem med att klippa bort en bra bit av hängande päls från benen, magen, bringan och svans. Gör det på min hund av den enda anledningen att han då drar in mindre skräp. Bringan klipper jag och tunnar ut men i övrigt tunnar jag inte ut utan klipper endast. Kan klippa rätt kort under magen under sommarhalvåret.Jag har kapat ett gäng cm på svansen. Det hjälper inte helt...
Kan uppdatera med att admin hanterade det hela exemplariskt. Bilden var uppladdad av gruppens skapare, som nyligen lämnat gruppen och låtit en annan person ta över. Den personen visste (såklart) inte om att bilderna inte var godkända att användas, men nu ska det hela ordnas. Jag är mycket nöjd Hade varit skönt om det alltid gick lika problemfritt.Wtf. Upptäckte precis att en omplaceringsgrupp på facebook har (bland annat) en av mina bilder som gruppbild... Jag har då inget som helst minne av att jag gett ok till det
Det är inte så att de varit extra törstiga och "dricker ikapp" det som fattats sen innan? Värmen ökar ju nu och här nere hos oss har vi haft 18-19 grader i solen de senaste dagarna. Hundarna är ju inte helt vana vid den värmen ännu.Jag måste nog föra lite statistik över hur mycket vatten hanhunden dricker. Tycker att han dricker rätt mycket nu, kanske kan vara värmen?
Enligt tabell ska han ”få” dricka 5,5 L om dagen utan att det ska vara något konstigt.
Han och valpen har idag druckit 3 L hittills idag.
Precis min tanke också. Vi har i flera dagar haft 20-22 grader i solen så det kan ju vara en förklaring. Upplever också att valpen dricker mer än vanligt så är ju inte bara den stora hanen.Det är inte så att de varit extra törstiga och "dricker ikapp" det som fattats sen innan? Värmen ökar ju nu och här nere hos oss har vi haft 18-19 grader i solen de senaste dagarna. Hundarna är ju inte helt vana vid den värmen ännu.
Jag hade inte oroat mig faktiskt så länge hundarna faktiskt slutar dricka. Står de och tömmer skål efter skål efter skål och verkar konstant törstiga under en längre tid kan det vara läge att kolla upp det. Dricker de tills de kräks kan man behöva portionera vattnet lite så de inte klunkar i sig för stora mängder på för kort tid.Precis min tanke också. Vi har i flera dagar haft 20-22 grader i solen så det kan ju vara en förklaring. Upplever också att valpen dricker mer än vanligt så är ju inte bara den stora hanen.
Dricker de ur skålen tillsammans så upplever jag nästan att de tävlar om vattnet och skålen töms fort och hälften hamnar utanförJag hade inte oroat mig faktiskt så länge hundarna faktiskt slutar dricka. Står de och tömmer skål efter skål efter skål och verkar konstant törstiga under en längre tid kan det vara läge att kolla upp det. Dricker de tills de kräks kan man behöva portionera vattnet lite så de inte klunkar i sig för stora mängder på för kort tid.
När Impa hade valpar hos sin uppfödare plockade hon upp 4 skivor bröd ur den startade brödrosten och åt upp. Då fick jag frågan vad jag lär ”min” hund Normalt brukar vi prata om Impa som ”vår” hund men då va hon visst bara minHealey snodde precis 4 ostekta baconskivor ur stekpannan hos uppfödaren. Slarvigt att ge henne en sådan chans, de borde lärt sig att hon är helt skamlös när det gäller att stjäla mat.
Men det är väl bevis för Healeys kompetens som charmtroll att vi mest ser det som en gullig egenhet. För att inte tala om att det bara fick mig att sakna henne ännu mer att höra om hennes ofog.