Jag varierar gärna till mina. Däremot fungerar det sällan att ha leksak när vi ska lära in nya moment, helt enkelt för att de blir för igång då. Så, jag har alltid godis vid inlärning av nya saker, sedan när de kan något men jag tex vill ha lite extra fart och glädje i momentet, då blir det leksaksbelöning.Jag har bara använt godis som belöning till Milou, antagligen för att jag tänkte att det var enda sättet eftersom det är så Alvin fungerar men Milou är ju inte som Alvin.
Så i helgen köpte jag en lång och sladdrig iller med pipljud i båda ändarna som vi kan kampa med och turas om att pipa och ha den som alternativ till godis när vi tränar och invigde den lite smått och han älskar den och idag så skulle jag prova den igen men han gick upp för mycket i varv bara av att se illern.
Så ska hitta rätt sätt att hantera illern, hoppas han ska gå att belöna med både godis och lek. Vi leker ju liksom hela dagarna så han kanske tröttnar och bara vill ha godis igen. Tänker inte ta bort godis helt men variera lite om det går