Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Går det att sätta upp insynsskydd typ plank eller liknande mot vägen? Så ni åtminstone slipper folk som kör förbi och glor.Börjar bli riktigt j*vla irriterad nu. Sen "vintern" kom har det nästan dagligen varit folk som krypkört förbi vår tomt och stirrat in mot våra hundgårdar, senast nu för bara någon halvtimme sen. Blir så satans trött på dessa klena j*vla skåningar som tror det är polarvinter där djur inte kan vara utomhus så fort det är mer än 5 cm snö och kallare än -2 grader.
Den långsiktiga planen är att få bygglov för 180-plank i tomtgräns längs hela den sidan på tomten som går längs vägen, det är dock en rätt seg process och så länge vi har tjäle går det inte att få ned något i backen.Går det att sätta upp insynsskydd typ plank eller liknande mot vägen? Så ni åtminstone slipper folk som kör förbi och glor.
Skaffa en stor, svart Cane Corso som kan gå lös i trädgården och blänga surt på de nyfikna om de kommer för nära.Hela glädjen med att ha hund försvinner långsamt när man konstant oroar sig för främlingar som snokar och smyger runt... Folk bromsar in och glor även när hundarna inte ens en gång är ute...
Antagligen skämdes de. Det är nog rätt vanligt att skratta när man skäms.Deras reaktion? De skrattar! Inte ett ord, bara ett lite förläget skratt.
Det har idag visat sig att den främmande mannen som var inne på vår gård i januari och "snokade" omkring runt våra hundgårdar faktiskt är en long time borzoientusiast/uppfödare. Han körde förbi och fick syn på Emiron av en ren händelse och var då tvungen att stanna och kolla närmare. Är väldigt lättad att det hela trots allt var harmlöst även om jag var panikslagen just då....
Oklart varför han inte gett sig till känna tidigare, vi är ändå vänner på facebook och han borde ha sett mitt uppskrämda inlägg jag gjorde på min facebooksida där han finns med på bild, om än en suddig sådan.
Nä jag vet inte riktigt. Vi var inte hemma vid tillfället och man såg att han liksom stod kvar lite för att kolla om någon kom ut ur huset innan han åkte. Jag känner spontant att man efter att man åkt kan lägga ett meddelande på messenger eller liknande. Att han kanske inte vågade skriva direkt i kommentarfältet på mitt inlägg kan jag iof förstå iom att folk blev rejält upprörda och förbannade i kommentarerna, men ett PM hade ju funkat lika bra så jag slapp sitta och oroa mig och kunde släppa det. Det har liksom gått typ en månad och först nu berättar han.Men alltså... gud så märkligt. Jag har träffat på folk med hästar jag tyckt jag känt igen blodslinjer i men då pratar jag ju med dem, jag stryker inte omkring som någon stalker.
Han kanske insåg att det var ett konstigt beteende och inte riktigt visst hur han skulle säga det. Men skönt att det ändå var lugnt!Nä jag vet inte riktigt. Vi var inte hemma vid tillfället och man såg att han liksom stod kvar lite för att kolla om någon kom ut ur huset innan han åkte. Jag känner spontant att man efter att man åkt kan lägga ett meddelande på messenger eller liknande. Att han kanske inte vågade skriva direkt i kommentarfältet på mitt inlägg kan jag iof förstå iom att folk blev rejält upprörda och förbannade i kommentarerna, men ett PM hade ju funkat lika bra så jag slapp sitta och oroa mig och kunde släppa det. Det har liksom gått typ en månad och först nu berättar han.
Ja det är möjligt. Han är känd för att vara lite egen på sitt sätt emellanåt. Jag förklarade att jag hade blivit livrädd och att min sambo åkt hem från jobbet för att ta in hundarna och han bad om ursäkt och sa att han inte hade tänkt på att det kunde uppfattas på det sättet. Tror han är van vid att bli igenkänd av i princip alla i borzoi-sverige och att det inte riktigt fanns i hans huvud just då att jag inte skulle känna igen honom.Han kanske insåg att det var ett konstigt beteende och inte riktigt visst hur han skulle säga det. Men skönt att det ändå var lugnt!
Är så avundsjuk på hundhallen, är det genom någon klubb eller privat som man bokar den?Blev en ganska kort skogsrunda idag. Pulsa i snö när det blåser är inte mattes favoritsysselsättning. Som tur var hade vi bokat hundhallen på eftermiddagen så nu har vi tränat både heelwork- och freestyle-program. Heelwork sitter ganska bra. Freestyle behöver mer träning. Men anmälde oss just till online-tävling i båda så får vi se hur det går.
Den som är närmast oss kan man boka via hemsidan, man behöver inte vara medlemÄr så avundsjuk på hundhallen, är det genom någon klubb eller privat som man bokar den?
Den är privat, bokas via ett bokningssystem på hemsidan.Är så avundsjuk på hundhallen, är det genom någon klubb eller privat som man bokar den?
Aha, vilken lyx! Är man ensam där då?Den som är närmast oss kan man boka via hemsidan, man behöver inte vara medlem
Skulle också vilja ha en sån. Är den stor?Den är privat, bokas via ett bokningssystem på hemsidan.
Ja, om man inte bokar in sig på att vara fleraAha, vilken lyx! Är man ensam där då?
Var bor du? Min upplevelse är att det finns hundhallar som man kan boka i de flesta "större städer".Skulle också vilja ha en sån. Är den stor?
Vad jag vet finns ingen här i stan, men ska kika runt lite igen för nu blev jag taggad. Tror att det finns i en grannstad på deras brukshundsklubb men där måste man vara medlem och jag har ingen bil så min mor och far får skjutsa mig i så fall.Var bor du? Min upplevelse är att det finns hundhallar som man kan boka i de flesta "större städer".
Vi bokar ibland och åker iväg och tränar en timma, då har vi hallen för oss själva och beroende på vilken hall vi bokar (större anläggning) finns utrustning för olika grenar/sporter.