RIP lilla Kotten. Nu får du växa dig stor på "andra sidan"
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Är han kastrerad eller har du planer för det någon gång framöver? Det kanske skulle hjälpa. Spånar också hej vilt. Kan ju vara en förklaring till kissandet och när han kissar på ställen som en djuraffär. Bajsade har jag ingen aning om.Jahapp. Testade med att ta bort maten tidigt på eftermiddagen.
Resultat - både kiss och bajs under natten.
Nu blir det kompostgaller. Basta!
Han är hormonstormig just nu tror jag. Kiossade i djurbutiken och kissade omedelbart när vi var in till komisens verksta. Jag tordes inte släppa kopplet och hade björnkoll för han tassade runt och var sugen på att lyfta benet.
Har aldrig haft en så hormonstinn hane förr (endast haft hanhundar) så jag känner mig lite uppgiven.
Måtte han bli vuxen snabbt.
Tinjas buk är mjuk och fin igen, så hon var väl bara gasig eller något. Typiskt mig att bli så nojig
På torsdag ska jag på hundkurs vardagslydnad med Trolla igen.
Jag vart ju inte alls nöjd eller kände mig ganska omotiverad efter första gången. Sambon är helt lyrisk dock och tycker det gå jättebra och får massor av tips. Lite osäker på om det är hunden eller sambon som tränas på dessa tillfällen. Nu är sambon bortrest så det blir jag som åker.
Ska bli kul och se om jag får någon guidning alls eller om det blev som förra gången
Hur blev det förra gången? Går både du och din sambo kursen?
Han är inte kastrerad och är bara tio månader.Är han kastrerad eller har du planer för det någon gång framöver? Det kanske skulle hjälpa. Spånar också hej vilt. Kan ju vara en förklaring till kissandet och när han kissar på ställen som en djuraffär. Bajsade har jag ingen aning om.
Kanske kan du be någon ringa åt dig? Känns ju synd om en sådan relativt liten sak skulle stå i vägen menar jagJag går håglöst igenom beståndet av uppfödare inom farbar transportsträcka för mig men det går... obra, om man säger så. Väldigt många som vill att man ska ringa som första kontakt, för de tror att man inte är tillräckligt intresserad annars. Såklart sållar jag bort dem, men det är inte utan att känna mig lite tilltufsad för att jag råkar ha en funktionsvariant som gör sånt där andra tar för givet jävligt svårt eller omöjligt...
Han är inte kastrerad och är bara tio månader.
Har inte planerat att kastrera men blir det inte nån ordning så kanske jag kastrerar kemiskt så smånngom. Har haft en hund som jag sprutade och det fungerade riktigt bra. Nu gör man det med chip men det har jag ingen erfarenhet av. (det var så enkelt när jag fick sprutor av min veterinärkompis och sprutade själv......)
Min teori är att han är såhär pga att han är i "tonåren". Hoppas och tror att han kommer att lugna sig när han mognar.
Absolut. Inte kastrerar jag en hund innan han är färdig och vuxen!Jag skulle vänta med kastrering tills han är färdigvuxen fysiskt och mentalt, speciellt med tanke på att han är lite av en orolig själ. Har man otur kan det göra problembeteenden ännu värre att kastrera.
Kanske kan du be någon ringa åt dig? Känns ju synd om en sådan relativt liten sak skulle stå i vägen menar jag
Har ingen som helst hundintresserad eller -kunnig i min närhet som jag skulle kunna outsourca det till, nej. Dessutom tror jag att grundproblemet skulle kvarstå, att jag skulle upplevas som mindre seriös för att jag inte ringer själv. "Vad fan är det här för tomte", typ.