Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men så skönt! Här bjuds inga sovmorgnar, har man tur får man sova till 6Glömde sätta larm och råkade sova till 11Tur att man har en hund som är lika morgontrött som en själv, han låg fortfarande och sov
![]()
Kan din sambo ta en bild medan du lyfter på läppen (men inte kollar själv)? Så kan ni skicka till veterinären. Det brukar vara bättre med en skarp bild än video för att kunna bedöma.Usch, när jag kvällssköljde munnen på salukipojken så drog han upp överläppen så att jag kunde se rakt på tandköttet där den stora huggtanden tidigare satt. Det såg läskigt ut. Jag tycker att allt med tänder är läskigt, alltid, men nu har jag ingen aning om hur det egentligen ska se ut.
Det verkade åtminstone inte finnas något var eller annat negativt där. Men jag vill helst till veterinären redan imorgon och kolla upp allt, inte vänta till onsdagDet var prat om stygn som satt som var svåra att få bra, de skulle försvinna av sig självt men jag vet inte hur snabbt. Tyckte mig inte se några stygn nu, men det är ju inte jättemånga dagar sen han opererades...
Och nej, jag vågade inte lyfta på läppen och kolla närmare, då hade jag fått panik oavsett hur det sett ut. Men jag ringer nog veterinären imorgon innan jobbet och pratar med dem iaf, så kan någon vara med mig på telefon när jag kollar närmare på allt. Lite som att någon håller handen när det är läskigt.
(och ja, jag blir nedsövd själv inför tandläkarbesök och ramlar ihop i gråtande ångestattacker av att boka tandläkartid. Så hemskt tycker jag det är med tänder. Tyvärr.)
Det är en bra idéKan din sambo ta en bild medan du lyfter på läppen (men inte kollar själv)? Så kan ni skicka till veterinären. Det brukar vara bättre med en skarp bild än video för att kunna bedöma.
Usch med sådan rädsla. När jag hade häst och hon blev dålig och behövde sprutor varje dag för andra gången och då båda gångerna handlade om ca en månad i sträck skulle jag egentligen resa bort på semester en vecka men jag fick ställa in den för att mamma som är väldigt hästvan, tränat och tävlat rätt hög nivå och var ridlärare var så rädd att ge sprutor. Alla kan vara rädda mot olika saker.Usch, när jag kvällssköljde munnen på salukipojken så drog han upp överläppen så att jag kunde se rakt på tandköttet där den stora huggtanden tidigare satt. Det såg läskigt ut. Jag tycker att allt med tänder är läskigt, alltid, men nu har jag ingen aning om hur det egentligen ska se ut.
Det verkade åtminstone inte finnas något var eller annat negativt där. Men jag vill helst till veterinären redan imorgon och kolla upp allt, inte vänta till onsdagDet var prat om stygn som satt som var svåra att få bra, de skulle försvinna av sig självt men jag vet inte hur snabbt. Tyckte mig inte se några stygn nu, men det är ju inte jättemånga dagar sen han opererades...
Och nej, jag vågade inte lyfta på läppen och kolla närmare, då hade jag fått panik oavsett hur det sett ut. Men jag ringer nog veterinären imorgon innan jobbet och pratar med dem iaf, så kan någon vara med mig på telefon när jag kollar närmare på allt. Lite som att någon håller handen när det är läskigt.
(och ja, jag blir nedsövd själv inför tandläkarbesök och ramlar ihop i gråtande ångestattacker av att boka tandläkartid. Så hemskt tycker jag det är med tänder. Tyvärr.)
Men varför släpper de andra fram sina hundar? Det är knappast ditt fel, men väldigt dumt gjort av dom andra för det är inte konstigt att din hund reagerar mer då, det är inte ditt fel!Valpkurs igen, ett steg framåt två steg bakHan var helt till sig hela tiden, bjäbbade mer än vanligt och hade bomull i öronen. Folk släppte fram sina valpar och då blev han bara ännu jobbigare. Vet att det är mitt fel, har haft en jobbig vecka och träningen har inte varit prio ett... Idag kommer min kille och stannar ett tag, äntligen, så vi ska kämpa på tillsammans och verkligen satsa på skvallerträningen. Jag behöver lite stöd just nu.
![]()
Det är jag som är dålig på att säga nejMen varför släpper de andra fram sina hundar? Det är knappast ditt fel, men väldigt dumt gjort av dom andra för det är inte konstigt att din hund reagerar mer då, det är inte ditt fel!
Jag uppskattar när kursledaren poängterar för alla att man låter andra ekipage vara under kursens gång. Hundarna får hälsa utanför kursen och endast om det andra ekipaget sagt att det är okej, så slipper man själv säga det och hundarna lär sig att man ska koncentrera sig på kurs och att man kan vara trygg i att ingen annan kommer fram och stör. Och att det kan vara helt okej och odramatiskt att vara kring främmande hundar.
Gör inte det. Du behöver varken skämmas eller känna dig som en idiot.Det är jag som är dålig på att säga nejMen det gick så illa idag att det nu är inborrat i min hjärna, aldrig hälsa på andra hundar igen. Han har aldrig fått gå fram till en annan hund på promenad utan det var bara nu efter kursen, han hade lugnat ner sig så jag tänkte att det kanske gick. Men icke. Idiot.
Min förra hund var helt obrydd och totalignorerade andra hundar så jag är inte van vid kaoset som hundmöten kan skapa. Skäms jättemycket.