Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det blir ingen valp, jag har blivit lurad helt enkelt. Det skulle kunna vara en skada men inte utefter hur hon skriver. Valpleksaker, borstar och vad det nu är behövs inte. Jag kände att det var något fel idag och frågade mamma vad jag hade gjort fel och hon sa att jag hade gett ett jätte bra intryck men att uppfödaren verkade lite osäker när hon körde på i en svada och jag visste mer än henne. Men sen kändes allt jätte bra när jag skrev här, lite senare ville hon veta alla hundböcker jag hade hemma och bestämma vilka jag får läsa. Tänkte hon var udda men mina vänner stöttade mig men klumpen i magen har funnits hela dagen och nu på kvällen skrev hon att valpen stukat tassen och att dom behåller henne. Jag är förstörd. Köpt allt man behöver, anmält valpkurs, byggt valphage, tecknat försäkring. Allt går ur en
Men åh!!!! Så syndDet blir ingen valp, jag har blivit lurad helt enkelt. Det skulle kunna vara en skada men inte utefter hur hon skriver. Valpleksaker, borstar och vad det nu är behövs inte. Jag kände att det var något fel idag och frågade mamma vad jag hade gjort fel och hon sa att jag hade gett ett jätte bra intryck men att uppfödaren verkade lite osäker när hon körde på i en svada och jag visste mer än henne. Men sen kändes allt jätte bra när jag skrev här, lite senare ville hon veta alla hundböcker jag hade hemma och bestämma vilka jag får läsa. Tänkte hon var udda men mina vänner stöttade mig men klumpen i magen har funnits hela dagen och nu på kvällen skrev hon att valpen stukat tassen och att dom behåller henne. Jag är förstörd. Köpt allt man behöver, anmält valpkurs, byggt valphage, tecknat försäkring. Allt går ur en
Men jösses!Det blir ingen valp, jag har blivit lurad helt enkelt. Det skulle kunna vara en skada men inte utefter hur hon skriver. Valpleksaker, borstar och vad det nu är behövs inte. Jag kände att det var något fel idag och frågade mamma vad jag hade gjort fel och hon sa att jag hade gett ett jätte bra intryck men att uppfödaren verkade lite osäker när hon körde på i en svada och jag visste mer än henne. Men sen kändes allt jätte bra när jag skrev här, lite senare ville hon veta alla hundböcker jag hade hemma och bestämma vilka jag får läsa. Tänkte hon var udda men mina vänner stöttade mig men klumpen i magen har funnits hela dagen och nu på kvällen skrev hon att valpen stukat tassen och att dom behåller henne. Jag är förstörd. Köpt allt man behöver, anmält valpkurs, byggt valphage, tecknat försäkring. Allt går ur en
Men va? Det är ju helt galet. Såå ledsen för din skullDet blir ingen valp, jag har blivit lurad helt enkelt. Det skulle kunna vara en skada men inte utefter hur hon skriver. Valpleksaker, borstar och vad det nu är behövs inte. Jag kände att det var något fel idag och frågade mamma vad jag hade gjort fel och hon sa att jag hade gett ett jätte bra intryck men att uppfödaren verkade lite osäker när hon körde på i en svada och jag visste mer än henne. Men sen kändes allt jätte bra när jag skrev här, lite senare ville hon veta alla hundböcker jag hade hemma och bestämma vilka jag får läsa. Tänkte hon var udda men mina vänner stöttade mig men klumpen i magen har funnits hela dagen och nu på kvällen skrev hon att valpen stukat tassen och att dom behåller henne. Jag är förstörd. Köpt allt man behöver, anmält valpkurs, byggt valphage, tecknat försäkring. Allt går ur en
Låter som en väldigt märklig uppfödare. Det kommer fler valpar.Det blir ingen valp, jag har blivit lurad helt enkelt. Det skulle kunna vara en skada men inte utefter hur hon skriver. Valpleksaker, borstar och vad det nu är behövs inte. Jag kände att det var något fel idag och frågade mamma vad jag hade gjort fel och hon sa att jag hade gett ett jätte bra intryck men att uppfödaren verkade lite osäker när hon körde på i en svada och jag visste mer än henne. Men sen kändes allt jätte bra när jag skrev här, lite senare ville hon veta alla hundböcker jag hade hemma och bestämma vilka jag får läsa. Tänkte hon var udda men mina vänner stöttade mig men klumpen i magen har funnits hela dagen och nu på kvällen skrev hon att valpen stukat tassen och att dom behåller henne. Jag är förstörd. Köpt allt man behöver, anmält valpkurs, byggt valphage, tecknat försäkring. Allt går ur en
Det blir ingen valp, jag har blivit lurad helt enkelt. Det skulle kunna vara en skada men inte utefter hur hon skriver. Valpleksaker, borstar och vad det nu är behövs inte. Jag kände att det var något fel idag och frågade mamma vad jag hade gjort fel och hon sa att jag hade gett ett jätte bra intryck men att uppfödaren verkade lite osäker när hon körde på i en svada och jag visste mer än henne. Men sen kändes allt jätte bra när jag skrev här, lite senare ville hon veta alla hundböcker jag hade hemma och bestämma vilka jag får läsa. Tänkte hon var udda men mina vänner stöttade mig men klumpen i magen har funnits hela dagen och nu på kvällen skrev hon att valpen stukat tassen och att dom behåller henne. Jag är förstörd. Köpt allt man behöver, anmält valpkurs, byggt valphage, tecknat försäkring. Allt går ur en
Men va?! På ett sätt: tur att det inte blev något. En uppfödare får såklart ha önskemål, men måste ju någonstans också förstå att såld hund är såld och att det är du som bestämmer hur allt är med hunden, såklart även vad du läser för böcker(!) osv.Det blir ingen valp, jag har blivit lurad helt enkelt. Det skulle kunna vara en skada men inte utefter hur hon skriver. Valpleksaker, borstar och vad det nu är behövs inte. Jag kände att det var något fel idag och frågade mamma vad jag hade gjort fel och hon sa att jag hade gett ett jätte bra intryck men att uppfödaren verkade lite osäker när hon körde på i en svada och jag visste mer än henne. Men sen kändes allt jätte bra när jag skrev här, lite senare ville hon veta alla hundböcker jag hade hemma och bestämma vilka jag får läsa. Tänkte hon var udda men mina vänner stöttade mig men klumpen i magen har funnits hela dagen och nu på kvällen skrev hon att valpen stukat tassen och att dom behåller henne. Jag är förstörd. Köpt allt man behöver, anmält valpkurs, byggt valphage, tecknat försäkring. Allt går ur en
MenDet blir ingen valp, jag har blivit lurad helt enkelt. Det skulle kunna vara en skada men inte utefter hur hon skriver. Valpleksaker, borstar och vad det nu är behövs inte. Jag kände att det var något fel idag och frågade mamma vad jag hade gjort fel och hon sa att jag hade gett ett jätte bra intryck men att uppfödaren verkade lite osäker när hon körde på i en svada och jag visste mer än henne. Men sen kändes allt jätte bra när jag skrev här, lite senare ville hon veta alla hundböcker jag hade hemma och bestämma vilka jag får läsa. Tänkte hon var udda men mina vänner stöttade mig men klumpen i magen har funnits hela dagen och nu på kvällen skrev hon att valpen stukat tassen och att dom behåller henne. Jag är förstörd. Köpt allt man behöver, anmält valpkurs, byggt valphage, tecknat försäkring. Allt går ur en
Finns så mycket konstiga uppfödare där ute jag minns att jag fick en a4 utskällning av en uppfödare när jag frågade hur föräldrarna till valparna reagerade i olika situationer och skrev att jag tänkte hålla hunden rakad.Vaddå bestämma vilka böcker du får läsa, låter himla märkligt? Aldrig hört talas om att uppfödare lägger sig i sånt, man är väl glad om valpköpare vill öppna en bok öht.
Jätte jättetråkigt men kanske det bästa om uppfödaren verkar ha konstiga idéer..
Var det en gammal människa? Att kräva att man läser hundböcker känns lite sådär 90 tal då skulle man läsa böcker och se videon välkommen valp eller vad den hetteDet blir ingen valp, jag har blivit lurad helt enkelt. Det skulle kunna vara en skada men inte utefter hur hon skriver. Valpleksaker, borstar och vad det nu är behövs inte. Jag kände att det var något fel idag och frågade mamma vad jag hade gjort fel och hon sa att jag hade gett ett jätte bra intryck men att uppfödaren verkade lite osäker när hon körde på i en svada och jag visste mer än henne. Men sen kändes allt jätte bra när jag skrev här, lite senare ville hon veta alla hundböcker jag hade hemma och bestämma vilka jag får läsa. Tänkte hon var udda men mina vänner stöttade mig men klumpen i magen har funnits hela dagen och nu på kvällen skrev hon att valpen stukat tassen och att dom behåller henne. Jag är förstörd. Köpt allt man behöver, anmält valpkurs, byggt valphage, tecknat försäkring. Allt går ur en
Det tror jag med. Hon var väldigt dominant och mamma sa att hon verkade tycka att det var jobbigt när jag kunde mer än henne om olika saker och ju har läst på så mycket om rasen, det borde vara positivt men inte enligt henne.@Lillefrun Jag tror du ska vara tacksam att de inte andrade sig efter att du tog hem valpen. Lat @Red_Chili kolla med sin vanninna, och andra har som ocksa har kontakter, sa du har chans att fa tag pa en bra uppfodare... Jag misstanker att den som angrade sig skulle blivit en pest och pina i langden.
Tack alla, det blev verkligen konstigt allt. Hon hade mycket regler för allt. Valpen skulle aldrig få godis eller tuggben utan enbart lufttorkad komage som jag köpte en påse för 80 kronor för 200 gram, valpen var tvungen att alltid ha sele och jag föredrar halsband, valpen skulle skulle få olika mat varje dagvå för att vilda hundar äter olika, jag tror inte det finns så många vilda hundar i då sverige dock. Åh, att hon ville veta alla hundböcker jag har. Allt det tänkte jag att jag ju bestämmer helt själv så fort vi sagt hej då.
Men det började kännas konstigt när jag tänkte på att mamman och storasystern hade varit så skygga och nästan rädda och en sån sheltie vill jag inte ha.
Kanske var det bästa ändå att gå vidare.
Nu har jag en uppfödare kvar men hon har väldigt många intresserade men sa igår att om det inte blir någon hanhund kan hon hjälpa mig och förmedla seriösa uppfödare som har hanhundar.