Uppdateringstråd 30

Status
Stängd för vidare inlägg.
Lycka till i dag @Lillefrun ! Hoppas att allt känns bra mellan dig och uppfödaren, och att det uppstår kärlek vid första ögonkastet mellan dig och en rar liten valp :love:
Tack, är på väg hem och det gick jätte bra. Fastnade vid den tiken jag först ville ha och tror hon ska heta Lilja. Hon blir min på söndag 😍 Längtar.

Hon var den mest självsäkra tiken av dom två. Tog för sig mer och när jag lyfte upp henne la hon sig lugnt och borrade in nosen i min famn och jag fick pussa på huvudet och jag provade att hålla henne på olika sätt, tittade på hur hon var när dom fick tuggodis och sen somnade alla valparna i en hög.
IMG_1910.webp

Blev en lugn helg här, första gången på jagvetintehur länge :) Skulle ha åkt till hall och kört lydnad igår, men B kräktes tre gånger natten till lördag så tog det säkra före det osäkra och stannade hemma. Söndagar är ju vanligtvis mondio, men hade lite andra aktiviteter idag som fick gå före.

En härlig förmiddagspromenad på fm, och ska alldeles strax lägga ett spår på isen. Söndagar är dessutom kloklippardagar!

IMG_8336.webp

Det kommer bli extremt intressant hur det är att träna en annan ras och annan individ. Det kommer bli fullt upp i huset med en valp i huset. Till skillnad från med Alvin och Milou där jag bodde på 4 trappor utan hiss och sprang med dom i famnen upp och ner dygnet runt. Nu kan jag ta med henne ut direkt i trädgården där Milou brukar kissa om vi bara ska ut en snabbis. Jag är jätte glad, jag har ju längtat och längtat efter en valp så länge och Milou vill inte vara ensam. Det är så spännande allt, typiskt mig oroar jag mig för allt som går att göra fel enligt uppfödarens alla regler men jag får anpassa efter vår vardag och mig och vad Lilja mår bäst av.

Men visst är hon bedårande?
IMG_1911.webp

Det kommer bli extremt intressant hur det är att träna en annan ras och annan individ. Det kommer bli fullt upp i huset med en valp i huset. Till skillnad från med Alvin och Milou där jag bodde på 4 trappor utan hiss och sprang med dom i famnen upp och ner dygnet runt. Nu kan jag ta med henne ut direkt i trädgården där Milou brukar kissa om vi bara ska ut en snabbis. Jag är jätte glad, jag har ju längtat och längtat efter en valp så länge och Milou vill inte vara ensam. Det är så spännande allt, typiskt mig oroar jag mig för allt som går att göra fel enligt uppfödarens alla regler men jag får anpassa efter vår vardag och mig och vad Lilja mår bäst av.

Visa bifogad fil 161375
Jag döööör så söt :love::love: förväntar mig många bilder framöver!!!

Visa bifogad fil 161375

Hon är helt ljuvlig! :love: Och så liten :love:

Jag känner igen mig precis i att oroa sig för allt som kan bli fel, och att vilja göra allt så bra det bara går. Och man kan inte se sig mätt på det lilla miraklet som flyttar hem!

Visa bifogad fil 161375

Åh vad spännande! Och vilken liten sötnos :love:

Hon är helt ljuvlig! :love: Och så liten :love:

Jag känner igen mig precis i att oroa sig för allt som kan bli fel, och att vilja göra allt så bra det bara går. Och man kan inte se sig mätt på det lilla miraklet som flyttar hem!
Hon är jätte liten, väger 1,4 kg bara. Åt det lite mindre hållet av shelties tror uppfödaren att hon kommer att bli och att hon kommer bli så pass att vi nog komme tävla som S agility och den höjden på hinder i rallyn och det blir bra för mig. Jag vill hellre ha en liten än en stor.

Inte alls oklart?
Det handlar förmodligen om dialekt.

Hunden slipper många timmar i buren.
Att får = slippa är rätt oklart jo. Det är ju väldigt dialektalt i så fall och inget som man kanske kan räkna med att resterande del av Sverige förstår.

Jag har som sagt full förståelse för att man inte har med sig hunden när man kan lämna hos hundvakt - det var enbart att det framstod som man inte fick ha med sig honom som jag reagerade på.

Att får = slippa är rätt oklart jo. Det är ju väldigt dialektalt i så fall och inget som man kanske kan räkna med att resterande del av Sverige förstår.

Jag har som sagt full förståelse för att man inte har med sig hunden när man kan lämna hos hundvakt - det var enbart att det framstod som man inte fick ha med sig honom som jag reagerade på.
Jag undrar ju mer hur du får ”får inte så många timmar i buren” till att det står att det är förbjudet att ha hunden i buren :)

Tror det är rätt vanligt utryck men kanske inte i ditt län?

Om jag är vaken hela natten får jag inte så många timmars sömn, är det också konstigt för dig?

Senast ändrad:
Jag undrar ju mer hur du får ”får inte så många timmar i buren” till att det står att det är förbjudet att ha hunden i buren :)

Tror det är rätt vanligt utryck men kanske inte i ditt län?

Om jag är vaken hela natten får jag inte så många timmars sömn, är det också konstigt för dig?

För att det inte var så som citatet var?

@Lillefrun skrev ”Så det är skönast för Milou för han varken får eller uppskattar så många timmar i bilburen”

När jag läste det så hade jag också samma fundering som @Wingates

Hade Lillefrun istället exempelvis skrivit ”Så det är skönast för Milou att han inte får så många timmar i bilburen” hade jag förstått precis vad som menades med ”inte får”. Det är inte dialektalt utan snarare att meningen var lite otydlig. Och det förklarades ju sen.

Men saken är ju ur världen och jag tror alla håller med Lillefrun i hennes bedömning av sakfrågan 😊

För att det inte var så som citatet var?

@Lillefrun skrev ”Så det är skönast för Milou för han varken får eller uppskattar så många timmar i bilburen”

När jag läste det så hade jag också samma fundering som @Wingates

Hade Lillefrun istället exempelvis skrivit ”Så det är skönast för Milou att han inte får så många timmar i bilburen” hade jag förstått precis vad som menades med ”inte får”. Det är inte dialektalt utan snarare att meningen var lite otydlig. Och det förklarades ju sen.

Men saken är ju ur världen och jag tror alla håller med Lillefrun i hennes bedömning av sakfrågan 😊
Ja och var kommer förbjudet in i bilden?
Får eller uppskattar betyder ju bara att han slipper så många timmar i buren eftersom han inte uppskattar det.
Lätt som en plätt att tolka rätt ändå tycker jag.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag måste bara få skriva av mig. Vid ett flertalet tillfällen när jag är ute och går med mina två Cane corsos så möter vi... 2 3 4
Svar
68
· Visningar
4 315
Senast: Puffindog
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
1 096
Senast: inverterad
·
Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 367
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Hund Jag är på jakt efter en ny soffa och funderar på vad som håller sig snyggt bäst när man har hund. Vi har en Malinois och en pudel. Jag...
Svar
2
· Visningar
373
Senast: alex.ha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka