Uppdateringstråd 30

I morgon börjar äntligen min 1åriga yrkesutbildning inom hund, är så taggad så jag nästan spricker :nailbiting: dessutom ska den ju under året troligtvis även kombineras med sbks instruktörsutbildning, kommer bli fullt upp på hundfronten. Vill ju hinna träna/tävla med ju :laugh:
Wow, det låter jätte spännande med allt det där. Vad innebär yrkesutbildningen? Vad läser du då?

Jag skulle också vilja bli instruktör men det känns omöjligt

Antar att du också blev varnad för att allt kan bli värre innan det blir bättre också? 😅 tycker att det är ett klokt beslut 🙂 blir intressant att höra hur det funkar
Antar att det ione ska fungera så... det ska ta tid.
Men, morgonens kissrunda som brukar ge sisådär ett tiotal lyft på benet gick lugnt och fint. Två kissar bara.

Undrar vad detta "värre" ska innebära för just honom. Mer nosande i backen, mer tjurrusningar efter spår eller mer kissande på nya platser. Eller inget. Spänande att se.
Men det känns mindre tröstlöst.

Åkte och tränade agility med Spock och lilla M i inomhushall på eftermiddagen. Der var en klurig bana uppe och jag tog den i sekvenser, det blir ju inte lättare av att man har svårt att komma ihåg den :p. Både lilla M och Spock var duktiga ❤️. Husse har åkt för att tävla med Tay.

Imorgon tänkte jag åka till fårhagen med gänget.

Jag åkte också till hallen och tränade med Milou. Stora framsteg mot hur det var för bara 2 veckor sen. Gjorde kluriga vägar och kombinationer. Det enda svåra var min usla kondition efter 5 månader sjuk och att en tunnel hade ingången precis vid uppgången på balansen och Milou vid flera tillfällen körde balansen perfekt men vid fel tillfälle men nåja. Resten var han super bra på.

När dom ropat upp ens namn och öppnat dörren får man jogga eller springa in på planen då? Eller måste man gå?

Jag åkte också till hallen och tränade med Milou. Stora framsteg mot hur det var för bara 2 veckor sen. Gjorde kluriga vägar och kombinationer. Det enda svåra var min usla kondition efter 5 månader sjuk och att en tunnel hade ingången precis vid uppgången på balansen och Milou vid flera tillfällen körde balansen perfekt men vid fel tillfälle men nåja. Resten var han super bra på.

När dom ropat upp ens namn och öppnat dörren får man jogga eller springa in på planen då? Eller måste man gå?

Jag har sprungit in många gånger med Nano, man får även bära in hunden på planen. Tänk bara på att på att kolla om du måste vänta på startsignal. På officiell tävling får man inte starta förrän domaren blåst i visslan och oftast kör de nån startsignal på inoff också.

Tillägg: inget halsband på under loppet.

Den där Ebrah alltså. Hon har blivit rädd för att gå till veterinären. Hon försökte sprattla av från bordet hela tiden, skakade när hon stod på det och bara sköterskan petade på henne så skrek hon i högan sky så det ekade över hela kliniken... På riktigt alltså. Sköterskan provade att lätt och snabbt peta med pekfingret fram på bröstkorgen på Ebrah, vilket även det utlöste ett extremskrik från henne :cautious:

Så, jag bestämde att jag tar stygnen hemma istället, det skulle bli tusen gånger lugnare och enklare så. Men jag var glad åt att vi ändå åkte dit och tittade på operationssåret. Det såg bra ut, så nu får Ebrah gå promenader igen. Däremot avvaktar vi lite med lösspring för säkerhets skull.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
957
Senast: inverterad
·
Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 243
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Hund Jag är på jakt efter en ny soffa och funderar på vad som håller sig snyggt bäst när man har hund. Vi har en Malinois och en pudel. Jag...
Svar
2
· Visningar
337
Senast: alex.ha
·
Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
832
Senast: TantAgda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka