Uppdateringstråd 30

Det tråkiga med sådana historier också är ju att det förstärker bilden av att det inte finns "bra" hundar som behöver nya hem, men att alla blir fanatiska bara de får lite kärlek...

Jag vet flera som haft knepigt att hitta bra hem till vuxna, trevliga hundar där det bara blivit ändrade familjesituationer, samtidigt som folk sitter och importerar diverse gatuhundar som de inte vet något om.
Ja och här vill de ju dessutom mena att han är trevlig nu pga allt jobb de lagt ner. Han har alltid varit trevlig… 😅

Usch vad psykiskt påfrestande det är med gammal hund. Gamlingen är inne på sitt 13e år nu och det börjar bli lite både det ena och det andra men han är fortfarande väldigt pigg och glad. Man går ständigt och oroar sig för att något ska hända, samtidigt som man på något konstigt vis nästan känner det som att det skulle vara "skönt"(helt fel ord men)att något tillstöter så att beslutet blir tydligare och enklare :cry: man går och tänker att det nog börjar närma sig men ändå känns det inte som rätt läge nu. Jag har alltid sett till att mina hundar får sluta innan dom blir dåliga, men känns inte riktigt som vi är där än, bara nästan 😫

Usch vad psykiskt påfrestande det är med gammal hund. Gamlingen är inne på sitt 13e år nu och det börjar bli lite både det ena och det andra men han är fortfarande väldigt pigg och glad. Man går ständigt och oroar sig för att något ska hända, samtidigt som man på något konstigt vis nästan känner det som att det skulle vara "skönt"(helt fel ord men)att något tillstöter så att beslutet blir tydligare och enklare :cry: man går och tänker att det nog börjar närma sig men ändå känns det inte som rätt läge nu. Jag har alltid sett till att mina hundar får sluta innan dom blir dåliga, men känns inte riktigt som vi är där än, bara nästan 😫
Hur hemskt det än kan kännas, så kan det ju vara läge att ta en sista tur till veterinären då? Just för att själv få må bra (beroende på hur dåligt man känner att man mår av att oroa sig såklart). Det ska ju vara kul att ha hund, och har hunden börjat bli gammal och skraltig och man själv mår dåligt av det också, så är det ju inte fel att ta bort hunden. Den får då avsluta innan det gått för långt. Att någon känt att de avlivat "för tidigt" har jag nog aldrig hört om, framförallt inte jämfört med alla gånger som det väntas för länge.

Jag har full förståelse för att du känner att det hade varit "skönt" om något hände... Själv har jag, när jag haft gamla skraltiga hundar, tänkt att det på ett sätt vore "bra" om de fick syn på en hare, slet sig och sprang ut framför ett tåg eller något. Självklart inget jag vill att ska hända, men då hade de fått sluta när de är som lyckligast och jag hade sluppit ta något beslut själv. Det blir ju aldrig lätt eller bra, hur man än gör :(

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
929
Senast: inverterad
·
Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 216
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Hund Jag är på jakt efter en ny soffa och funderar på vad som håller sig snyggt bäst när man har hund. Vi har en Malinois och en pudel. Jag...
Svar
2
· Visningar
324
Senast: alex.ha
·
Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
807
Senast: TantAgda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka