Den till vänster är en kopia av min!Här har matte snurrat runt halva byn o hämtat ett av alla paket till hundarna medan hundarna hängde med sin favoritvakt så nu har vi nya koppel o halsband
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Den till vänster är en kopia av min!Här har matte snurrat runt halva byn o hämtat ett av alla paket till hundarna medan hundarna hängde med sin favoritvakt så nu har vi nya koppel o halsband
Men va lika dom eDen till vänster är en kopia av min!
Visa bifogad fil 160700
Alla som har hundar som liksom ser ut som varandra rent generellt tycker väl inte att det är något att förvånas över, men vi som vet vi vet Husky ser ju ut på alla möjliga sätt så när några är lika så är det faktiskt häftigtMen va lika dom e
Haha ja husky ser ju verkligen utanpå alla sätt så de e kul när dom e lika varandraAlla som har hundar som liksom ser ut som varandra rent generellt tycker väl inte att det är något att förvånas över, men vi som vet vi vet Husky ser ju ut på alla möjliga sätt så när några är lika så är det faktiskt häftigt
Kul att du skrev utanpå ,förstår att du menar "ut", men det andra passar perfekt också! Utanpå ser de så olika ut och inuti är de kopior av varandra mer eller mindre!Haha ja husky ser ju verkligen utanpå alla sätt så de e kul när dom e lika varandra
Haha ja husky ser ju verkligen utanpå alla sätt så de e kul när dom e lika varandra
För mig brukar det bli lite komiskt, händer då och då att folk skriver till mig (framförallt på instagram) att Lily är såååå lik deras hund. Och så skickar de bild på något som knappt ser ut att vara samma ras, bara samma färgAlla som har hundar som liksom ser ut som varandra rent generellt tycker väl inte att det är något att förvånas över, men vi som vet vi vet Husky ser ju ut på alla möjliga sätt så när några är lika så är det faktiskt häftigt
För mig brukar det bli lite komiskt, händer då och då att folk skriver till mig (framförallt på instagram) att Lily är såååå lik deras hund. Och så skickar de bild på något som knappt ser ut att vara samma ras, bara samma färg
Håller helt med, Milou fyller 6 år i år och om det nu blir någon valp så hoppas jag den är pigg och frisk i minst 10 år, helst mer så klart. Jag saknar ihjäl mig efter Alvin men som han var på slutet gick det ju inte mer och jag inser att jag ju ändrade hela mitt liv efter honom vilket var en självklart. Men jag hoppas precis som du på ett par bra hundår då både Milou och Valpis kan hänga med på samma saker och ha roligt.Visa bifogad fil 160721
För första gången sen typ 2014 har jag bara 4 hundar. Och för första gången på typ 3 år har jag ingen gamling/skröppling/skadad hund som kräver den där extra lilla kraften/konstanta oron och letandet efter nya ålderstecken eller smärta.
Hur hemskt det än låter så är det faktiskt ganska befriande. Oj vad jag älskade mina gamla gubbar, men jag känner nu vad enormt mycket kraft det har gått åt att anpassa oss runt dementa Frodo de sista månaderna. Nu ser vi fram emot typ 8 år av skadefria, starka friska hundar
Planen är att stanna på fyra hundar ett tag, de är så unga allihopa.Håller helt med, Milou fyller 6 år i år och om det nu blir någon valp så hoppas jag den är pigg och frisk i minst 10 år, helst mer så klart. Jag saknar ihjäl mig efter Alvin men som han var på slutet gick det ju inte mer och jag inser att jag ju ändrade hela mitt liv efter honom vilket var en självklart. Men jag hoppas precis som du på ett par bra hundår då både Milou och Valpis kan hänga med på samma saker och ha roligt.
Blir det någon ny valp?
Näe men gud min telefon o dessa ord Menade ju såklart att dom ser ut på så många olika sätt men telefon hade visst en helt annan idé om vad jag skrev.Kul att du skrev utanpå ,förstår att du menar "ut", men det andra passar perfekt också! Utanpå ser de så olika ut och inuti är de kopior av varandra mer eller mindre!
Hur gammal är han? Har för mig du skrivit att han är husky/malamute? Min är ju husky, från Rysslad och registrerad där med papper och till och med tatuerad i ljumsken. Men tja, Ryssland är ju Ryssland så vem vet, de kanske är släkt ändå
Detta är hans bästa kompis! Vi går ofta förbi deras hus, men en gång var kompisen ute och spionen luktade/såg/hörde honom och tvärtom och de båda gnällde efter varandra. Jag hörde S ägare be honom lugna sig och inte föra sånt väsen, han blev till slut rätt tjutig när han insåg att hans bästis inte kom in utan bara gick förbi!
Jag blandar inte in andra hunden i deras vänskap, den är otroligt vacker som den är. De fann varandra på promenad och trots att de inte kände varandra så blev de bästisar omedelbart. Båda okastrerade hanar utan några som helst tecken till att någon av dem vill bestämma över den andre. Deras glädje går att ta på när de träffas och när de ser varandra innan vi är framme. Djurvänskap är det vackraste som finns!
Visa bifogad fil 160705
Haha ja jag fick ju höra om min svartvita när han va yngre att "de va mej en ståtlig björnhund du har" Nog för att karelsk björnhund e svart o vit men dom har inte blå ögon Sen har han varit kallad varg också o dom andra har blivit kallade norrbottenspetsar o dom e ganska långt ifrån en nobs tycker jagFör mig brukar det bli lite komiskt, händer då och då att folk skriver till mig (framförallt på instagram) att Lily är såååå lik deras hund. Och så skickar de bild på något som knappt ser ut att vara samma ras, bara samma färg
Haha ja jag fick ju höra om min svartvita när han va yngre att "de va mej en ståtlig björnhund du har" Nog för att karelsk björnhund e svart o vit men dom har inte blå ögon Sen har han varit kallad varg också o dom andra har blivit kallade norrbottenspetsar o dom e ganska långt ifrån en nobs tycker jag
Det jag inte kan förstå är hur man ser skillnad på typ en hel valpkull där alla valpar är samma färg osv. Tänker framförallt på labradorer av någon anledning, kanske för att de kan bli just väldigt många. Jag vet ju att folk använder olika valphalsband och liknande för sådant, men jaSpinner på det. Många tycker ju att rottweilers är så lika. Men det är de ju inte alls Som på min MH figge-utbildning, när läraren hade med en av sina unga rottishanar en dag och en annan dag 2. För mig var det 100 uppenbart att det var olika hundar, men andra undrade hur man såg skillnad.
Haha ja du ser likheten Ena grannen jag hade då som hade just Nobs skrattade gott när jag berättade att mina tre yngre tydligen va Nobsar o började fundera på om herren som sa de började bli lite väl gammal
Jag skulle säga 50/50 mellan utställning och arbete. Jag hade nog aldrig kommit igång med brukset om det inte vore för moroten att kunna ta cert.
Men jag tänker så här. Boxer är ingen hund du säljer till folk som satsar på SM. Majoriteten av dina köpare lär ha ett ytterst begränsat arbetsintresse. Så jag vill inte satsa på rena arbetslinjer som riskerar att bli för mycket, speciellt inte när man inte är etablerad.
Jag är själv ingen förare som satsar på SM, så jag vill ha en hund som är kul att jobba med men har inte toppambitioner. Nu har jag en riktigt lovande hund i Lancelot, som har en arbetsvilja och en samarbetsvilja som är ovanligt hög för en boxer. Jag hoppas att han skulle kunna lyfta en mer mellanmjölksaktig tik till en ändå helt ok nivå för boxer.
Men jag skulle bara göra det valet om jag fick tag på en tik som verkligen förbättrar huvudtypen med ett längre nosparti och en slankare skalle, som vi verkligen behöver i Sverige.
Jag är för ny på avel för att kunna säga varken bu eller bä om det, men problemet är ju nu att vi inte har rätt utseende, så någon gång måste man börja försöka kombinera ihop rätt utseende och rätt mentalitet. Det säkraste kortet som boxeruppfödare idag är en tysk hane, för de har all statistik om hälsa du kan önska dig och många bra arbetande hundar, men det är svårt att hitta hundar som inte är alldeles för grova i skallen och för kortnosiga.
Tack för svar!
Intressant att höra hur andra tänker