Det tror jag inte. Alla har ju sina olika starka sidor och är nog lika fantastiska i slutänden ändå på sina egna sättNä men jag är rädd om det är samma ras att jag ska jämför dem? Eller tänker jag knasigt?de kanske räcker med en annan färg.

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det tror jag inte. Alla har ju sina olika starka sidor och är nog lika fantastiska i slutänden ändå på sina egna sättNä men jag är rädd om det är samma ras att jag ska jämför dem? Eller tänker jag knasigt?de kanske räcker med en annan färg.
Jag träffade en jaktlabbe häromdagen, så jäkla söt och glad hundNä men jag är rädd om det är samma ras att jag ska jämför dem? Eller tänker jag knasigt?de kanske räcker med en annan färg.
Jag träffade en jaktlabbe häromdagen, så jäkla söt och glad hundSjälv har jag ju haft ett knippe hundar, där 4 av 5 haft typ samma färg dessutom, och nära släkt (bland annat mor och dotter). Och visst jämför jag, men inte på ett sätt som gör att jag gillar någon mindre än någon annan, utan istället blir det otroligt intressant och ger åtminstone mig en ökad kunskap om rasen, om hundarnas kommunikation osv. Små detaljer som är så lika att det är kusligt, och små skillnader som gör att de verkligen(!) känns som helt olika hundar. Och så är det otroligt intressant att verkligen noga studera deras exteriör, märka hur skillnaderna och likheterna påverkar dem i vardag och i arbete osv...
Har man hittat en ras man verkligen, verkligen trivs med, då är det bara dumt att byta tycker jag![]()
Som intresserad av DSG som nästa hund är jag bara lite nyfiken på varför du inte fortsätter med dem? (Du behöver inte svara om du inte villJa det är nån liten jäkel som sitter på min axel o säger ”köp en schäfer”
Jag vet inte varför men då vill jag utmana mig liiite mer och ”prova nått nytt”
Men ja, mina DSG jag hade efter varandra är faktiskt väldigt lika i utseende. Tilllmed teckningen men har aldrig jämfört dem. De är helt olika båda.
Som intresserad av DSG som nästa hund är jag bara lite nyfiken på varför du inte fortsätter med dem? (Du behöver inte svara om du inte vill)
Blåbärstävlingar är väl till för paaarty, paaarty, paaartyFick syn på en blåbärstävling i agility nästa månad. Är sugen på att vara med. Ebrah kan jag nog få runt men med tidsfel... Lite synd att jag inte tränat med Lily med speciellt mycket störning, hon skulle nog gå all in för att ha party om jag försökte ha agility med henne bland andra hundar. Utan störning är hon långt duktigare än EbrahVi får ta itu med det där tränandet!