En grannes hund skäller. I början när vi bodde här så tyckte jag att det var ganska bra, för jag tänkte att om folk accepterade det, då skulle det säkert inte göra något om någon av mina hundar blev olyckliga när jag började lämna dem här i nya lägenheten. Vår ytterdörr är så dålig att man hör i trapphuset om vi lyssnar på radio på normal volym så minsta pip från hundarna hörs såklart också. Sedan visade det sig att hundarna inte direkt brydde sig, och nu är de sådär knäpptysta och avslappnade som jag är van att se dem.
Men. Grannens hund skäller fortfarande. Och det är inte något enstaka skall ibland. Det kommer skall lite då och då, i princip dygnet runt. När jag vaknade till vid 5-tiden i morse för att en av mina damer behövde ut, då hörde jag hunden skälla, och jag hörde det även närmare midnatt när det var dags att lägga sig. Den låter på morgon, förmiddag, eftermiddag och precis när som helst. Inte något ihållande dock, men ja, lite då och då.
Så just nu funderar jag på hur mycket det stör mig. Om jag ska försöka prata med grannen eller lägga någon lapp i brevlådan med ett "snälla, kan du försöka träna din hund att göra något annat än att skälla?" osv. Mina hundar skiter fullständigt i att det låter från annan hund i huset och vad jag vet är grannsämjan god här i huset. Jag är också van vid att det alltid är jag som överreagerar på precis allt som låter då jag är ljudkänslig som sjutton... Och alltså. I övrigt är grannarna tysta. Det fåtal tillfällen de har hög musik igång så är det väldigt kortvarigt, det är inget stök och andra ljud heller, hela huset totalt sett är så tyst att det verkligen upplevs som knäpptyst jämfört med tidigare ställen jag bott på... Och jag vet ju att man inte kan förvänta sig att inte höra av grannar öht när man bor i lägenhet...
Men ja... Jag vill dels inte skapa dålig stämning i huset, dels inte göra att någon blir irriterad på oss
om mina hundar skulle låta av någon anledning... Tex vet jag inte om Lilys pipleksaker hörs till andra? (av den anledningen får hon inte hålla på med dem allt för tidigt eller sent på dagen)
Well. Jag antar att jag inte tänker göra något idag i alla fall