Lusten, tiden, orken, motivationen är borta. Det var inget roligt på freestyle kursen första gången. Instruktören var direkt inriktad på att jag ju självklart borde tävla med en så duktig hund som Milou och att jag skulle börja med ett tävlingsprogram direkt. Sen fick jag inte mycket mer hjälp. Men jag vill ju egentligen inte tävla nu.
Min scenskräck är hemsk och när instruktören sa att dom andra kan titta längre på varandra och framförallt mig för att lära sig när hon precis sett mig skaka av rädsla bara för att visa henne och jag berättat att jag inte kan träna/tävla inför andra och så sa hon så så gjorde det mig väldigt besviken och jätte nervös. Då försvann det roliga som fanns.
Blev satt i ett hörn utan instruktioner så jag la tiden på följsamhet, miljöträning med dom andra hundarna och han tittade inte ens på alla andra hundar fast alla dom rymde från ägarna. Jag har aldrig varit med om att varken Alvin och Milou lämnat mig på träning och tävling.
Men det är så hemskt dåligt med vissa saker just nu. Positivt att jag ska flytta och kunna ha en stor trädgård där mina grabbar kan springa lösa på.
Men jag har så mycket att sorters, slänga, skänka, packa. Jag har orimligt mycket saker.
Och annat också som gör att jag bara inte orkar gå freestyle kursen så jag hörde av mig till klubben och sa att jag inte vill gå den men vill vara kvar i agilitygruppen.
Tänker att jag fortsätter som vanligt hemma. Jag har gjort ett helt nytt program jag kan träna själv och som alltid hitta på lite nya saker att träna och så Agility så klart. Så sysslolösa blir vi inte.