Sitter i samma båt. Verkar inte som det är tänkt att jag ska få en ny dobbis heller.
Köp en aussie!
(Förlåt. Så jäkla trist alltså - hoppas rätt valp dyker upp!)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Sitter i samma båt. Verkar inte som det är tänkt att jag ska få en ny dobbis heller.
Köp en aussie!
(Förlåt. Så jäkla trist alltså - hoppas rätt valp dyker upp!)
Ja, det finns en anledning till att jag aldrig rekommenderar nån att hoppa över en valp de är sugna på, till fördel för en ännu ej tillverkad "perfekt" valp om några månader.Helt rätt, alla borde ha en aussie
Visa bifogad fil 144701
Skämt å sido, tror de flesta har upplevt den där känslan av "blir aldrig nån till mig" när tikar gått tomma, inte funnits tillräckligt många eller ens någon av rätt kön
Men rätt vad det är så dyker den perfekta valpen upp och då är all misär glömd. Tills nästa gång
Helt rätt, alla borde ha en aussie
Visa bifogad fil 144701
Skämt å sido, tror de flesta har upplevt den där känslan av "blir aldrig nån till mig" när tikar gått tomma, inte funnits tillräckligt många eller ens någon av rätt kön
Men rätt vad det är så dyker den perfekta valpen upp och då är all misär glömd. Tills nästa gång
Jag vet att du vetJag vet
Men de är rätt färg iaf
Ja, jag kommer så väl ihåg när jag hade beslutsångest kring Lily just för att jag stod i kö på annan valp, bara det att tiken var så fruktansvärt seg på att komma igång med löp. Du tyckte absolut att jag skulle ta Lily, för att man aldrig vet vad som händer med valpen som ännu inte var född. Det var tur det, för den gången gick tiken tom och det tog lång(!) tid innan de senare parade med annan hane som jag dessutom inte visste något alls om då.Ja, det finns en anledning till att jag aldrig rekommenderar nån att hoppa över en valp de är sugna på, till fördel för en ännu ej tillverkad "perfekt" valp om några månader.
Life is short, buy the puppy
Ah, du ser. Köp valpenJa, jag kommer så väl ihåg när jag hade beslutsångest kring Lily just för att jag stod i kö på annan valp, bara det att tiken var så fruktansvärt seg på att komma igång med löp. Du tyckte absolut att jag skulle ta Lily, för att man aldrig vet vad som händer med valpen som ännu inte var född. Det var tur det, för den gången gick tiken tom och det tog lång(!) tid innan de senare parade med annan hane som jag dessutom inte visste något alls om då.
Ja alltså, man ska inte köpa om det inte känns bra!Haha usch ångesten över inläggen om att hoppa över en valp för att vänta på en annan . Jag tackade nej till en som på pappret var "helt okej". Typ släktingars bph var ok men inte mer än så osv. Men blir säkert trevliga hundar. Istället går jag och väntar på att en tik ska börja löpa och vet inte ens om det blir några valpar. Jag tänkte att jag väntat så himla länge på valp så kan lika gärna vänta lite till på "den rätta", även om det dröjer ett år. Hellre ångra en valp man inte köpt än en valp man köpt liksom. Men oron nu över att det inte blir nån och känslan nu är mest att jag aldrig kommer få nån hund för att jag är så petig.
Min mor är i ett sånt läge då "hennes" uppfödare visst fått 17 valpar! (tre tikar)
Jag vill inte vara negativ men när någon ber om råd är det bättre vara ärlig?
Hon har inte jagat med någon av sina jaktcockers. Det har kommit endel sjukdom mm ivägen men ja.. hon är inte friskare heller.
Uppfödaren i fråga verkar ha lite panik att bli av med valparna också
Förstår inte varför man inte sprutar en tik som blir tjuvparad, när man har två parade tikar hemma redan. Alla med samma hane dessutom, och där hon upprepat kombinationen minst en gång tidigare…
Men oj!Uppfödaren i fråga verkar ha lite panik att bli av med valparna också
Förstår inte varför man inte sprutar en tik som blir tjuvparad, när man har två parade tikar hemma redan. Alla med samma hane dessutom, och där hon upprepat kombinationen minst en gång tidigare…
Min mor är i ett sånt läge då "hennes" uppfödare visst fått 17 valpar! (tre tikar)
Jag vill inte vara negativ men när någon ber om råd är det bättre vara ärlig?
Hon har inte jagat med någon av sina jaktcockers. Det har kommit endel sjukdom mm ivägen men ja.. hon är inte friskare heller.
Men oj!