Är glad att jag var aktiv med damerna igår, för idag har det varit riktigt pissväder. Vi tog ändå en längre rastningsrunda med lurchervännen och så har vi tränat lite tricks och hållit på med en aktiveringsleksak. Men ändå. Det är maj nu och vi har typ 3 plusgrader och iskallt regn
Ebrah har varit superbusig idag igen, efter vinterskendräktighet och upptäckten av juvertumörer så blir jag löjligt glad varje gång hon blir busig. Det spelar ingen roll att hon leker rodeohäst snudd på varje promenad och varje kväll kastar runt en boll i vardagsrummet, hon är så levnadsglad och supersöt att jag bara njuter. Tänk så många som tycker att en 8-9årig hund är gammal. Ebrah känns inte gammal. Hon är vild och glad!
Har dessutom troligtvis hittat en dragsele till Lily. Jag tycker inte riktigt om den vi har, men nu dök det upp en nomesele på annons som borde vara i precis rätt storlek. Den finns i närheten av mig, så förutsatt att den inte blir såld supersnabbt så ska vi testa den. Jag tror att hon skulle älska att löpträna med mig, sambon har skaffat "terräng-inlines" för att kunna hålla fart på oss på skogsstigar och jag hoppas på att kunna vara med på muddy paws nästa år. Men ja, då vore en passande dragsele trevligt att ha.