Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag skickar PMVar på kurs igår och fyfan vad jag frös. Måste köpa någon riktigt varm kappa som ändå går att träna hund i. Funderar på en Uhip, dom går ju att öppna upp så att man kan springa runt även med kappan på, men jag har väldigt breda axlar så jag måste ofta gå upp 2 storlekar i damjackor (måste ofta köpa storlek 40 i jackor även när jag har haft XS i kläder). Någon som vet om uhip är små över axlar/bröstet?
En rosett är en rosett oavsett hur...Fick för mig att hänga upp våra rosetter som annars bara legat och drällt i en hög. Har blivit en hel del trots att vi inte gjort en enda tävling eller utställning enda som kan vara nära en "tävling" är väl den i mitten som är för en trick-tävling klubben ordnade online (15 eller om det var 20 olika trix eller uppdrag skulle göras och filmas) men vad gör det, jag har ju både "världens sötaste valp" (från valpkurs) och "världens bästa hund" (från öppet hus på klubben) förutom rosetter från nosework, friskvård, hoopers, personspår, mantrailing och superhero Visa bifogad fil 141965
I mitten och slutet av april börjar vi fortsättningskurser i mantrailing/id-sök och personspår, vilket ska bli väldigt kul!
Haha ja, nästan så man kan tro att vi är rosett jägareEn rosett är en rosett oavsett hur...
Ingen fara kan fota dotterns pay jump/klubbhoppningar/käpphäst mm så ligger du i lä.Haha ja, nästan så man kan tro att vi är rosett jägare
Så här såg det ut när jag tränade idag...@Migo och här gnäller man (jag) över att det trillar ner snöflingor, vi har ändå barmark jag har bara haft otur senaste tiden med snö eller snöslask .
Idag var första gången jag var i fårhagen utan nederbörd på ett par veckor. Jag har haft sjukt med oflyt för jag kan kolla ut genom fönstret och solen skiner men när jag kommit iväg med hundarna så har det börjat snöa . Skönt att slippa det för jag började känna att det surt.
Idag var det faktiskt till och med lite sol en stund.
Hade med både Tay och Spock som fick gå lite på fåren och nu ligger de utslagna här hemma. Husse tränade de små medans jag var iväg och de är också däckade.
Så skönt med nöjda hundar .
Visa bifogad fil 142005
Just nu funderar jag allvarligt på om vi borde försöka flytta nånstans med mindre snö till nästa vinter. Vi har fortfarande 75 cm djup tung blötsnö och det ska komma 20 cm till närmsta dagarna.
Tränings-och arbetssäsongen för hundarna blir jättekort, med djup snö i 6 månader missar vi massor. Mina tvååringar kan mindre än vad mina ettåringar brukar kunna, efter det här kaosåret och den snörika vintern (ovanligt lite snö här...).
Idag har jag stått på en snövall i änden av vägen upp till fårhuset, och kört hundarna på den lilla parkeringsrutan. På så vis får vi iaf ut 70 meter...
Lilltjejen skrämde livet ur mej igår kväll efter kvällsmaten så idag har jag googlat o kontaktat veterinär då jag e orolig för att hon kanske e drabbad av shaking puppy syndrome. Verkar svårt o hitta information om de dock. Så nu får vi se vad som händer här
Fodrar i 6-7 månader, så bara en månad mer än jag räknade med att fodra i Sverige. Köper ensilage med bra värden och till väldigt bra pris av min arbetsgivare...Det väldigt vackert när man slipper stå ute i det själv .
Om vintern är så lång, blir det inte dyrt i foderkostnader?
Här går fåren och noppar av det som finns ute och det märks att det går åt mycket mindre hö. Om nån vecka så kommer man inte behöver ställa ut nåt för de kommer rata det helt..