Uppdateringstråd 29

Status
Stängd för vidare inlägg.
Dags för återbesök för Floki på onsdag. Har haft koppelvila i ungefär en månad med smärtlindring, det blev lite längre tid eftersom att vi inte fick ordning på hans mage efter stressen av besöket så att han kunde börja äta medicinen, men han fick springa lite, lite lös på promenaden häromdagen och blev halt efter vila av bara det. Tror inte att det är ryggen eller höfterna det är fel på (radiologerna tyckte inte att det fanns så mycket) så jag hoppas att vi hittar något på onsdag.

Vet inte riktigt vad vi ska göra annars, han kan ju inte gå i koppel hela livet.

:banana:
Hittade en BPH-arrangör som inte har fullt.
Mailade och har förhandsbokat en plats. Amälan är inte ute än men jag är anmäld nu.

Misströstat för det verkade så svårt att hitta en plats inom vettigt avstånd som inte redan hade fullt. Men nu så! Och jag behöver inte köra 3-4 timmar.

Ett stycke livsglad känguru-grey :D

IMG_3797.webp

Han tog sen 3 varv i en lerpöl och dök in i framsätet på bilen när svärmor klev ut :up::arghh:

Tog en längre promenad idag i strålande sol, så härligt och vovven var såklart superglad. Tog det långa kopplet så hon fick tid att nosa, går tyvärr inte att gå där hon kan springa lös just nu pga väglaget. Gick knappt att gå på vanliga vägen heller, vet inte hur många gånger jag tappade fotfästet på isen 😄 När vi nästan var hemma träffade vi på mina föräldrar som tog med sig vovven på ytterligare en promenad och sedan följde hon med dem hem.

Efter mycket jobb, tråkigt väder och magsjuka känns det så skönt att hon fick lite mer intryck än våra vanliga rutiner. Längtar tills det blir barmark så vi kan börja lägga lite spår igen 😍 Och tills vi kan cykla, vi brukade cykla i alla fall två dagar i veckan och älskade det!

Jag skulle ta en långsam morgon och en lugn dag för att ladda batterierna för några väldigt tuffa veckor med jobb... och vaknade till den vackraste vinterdag jag nånsin varit med om.

Var hos fåren vid 09, på klubbträningen vid 11, åkte hem vid 13 och tog med alla hundarna på 90 minuters tur i snön. Varm strålande sol, 140 cm snö (varav 40 cm nysnö) och helt molnfritt och vindstilla. Så underbart 😍😍😍 Hade alla tre smågrabbar med på träningen, Bob fixar att jobba med mig även när det är andra med nu ❤️

Bifogade filer

• 20240217_120058.webp
    20240217_120058.webp
    269,4 KB · Visningar: 97
Hade från början tänkt anmäla till bph men kommer faktiskt hoppa det. Är så mycket kurser jag vill gå så känner att jag behöver lägga pengarna och tiden på det istället.

Har anmält Speja till MH i maj. Hon blev 1 år i måndags. Tyvärr missar vi uppfödar-MH då jag är bortrest det datumet :cry: Det låg på ett annat datum först som jag kunde på men då hade BK dubbelbokat så det blev flyttat.
Hoppas jag kommer med på det jag anmält till. Har ju ingen bruksras så risk att jag blir petad finns. Tråkigt också att missa kullbrorsans MH.

Var ute med Bog på lunchpromenaden och när vi gick förbi dagiset som ligger i närheten så fick han en ragg från huvud till svans (tror till och med att håren hela svansen stod rakt ut) och han började skälla och var så otroligt upprörd och arg. Vi går förbi och raggen försvinner och skällandet slutar. Bog är inte en skällig hund och reagerar typ inte på något med annat än glädje eller nyfikenhet. På vägen hem så får vi exakt samma reaktion på samma ställe. Det här är alltså inne i stan. Undrar vad det kan ha varit. Något djur som tagit sig in på dagiset kanske?

Var ute med Bog på lunchpromenaden och när vi gick förbi dagiset som ligger i närheten så fick han en ragg från huvud till svans (tror till och med att håren hela svansen stod rakt ut) och han började skälla och var så otroligt upprörd och arg. Vi går förbi och raggen försvinner och skällandet slutar. Bog är inte en skällig hund och reagerar typ inte på något med annat än glädje eller nyfikenhet. På vägen hem så får vi exakt samma reaktion på samma ställe. Det här är alltså inne i stan. Undrar vad det kan ha varit. Något djur som tagit sig in på dagiset kanske?
Det kanske luktade barn? :angel:

Åkte till stugan idag för att se om de fallit några träd men det var bara grenar 🙂 en ganska stor vid vändplanen dock!
Knut älskar detta! Va ute hela dagen, gräva, bära pinnar och han följer mig överallt ♥️
Sen var han ju tvungen att plumsa i vattnet.. så de va tur jag ahde hans täcke med för jag vill inte han blir kall.
IMG_9300.webp

Åkte till stugan idag för att se om de fallit några träd men det var bara grenar 🙂 en ganska stor vid vändplanen dock!
Knut älskar detta! Va ute hela dagen, gräva, bära pinnar och han följer mig överallt ♥️
Sen var han ju tvungen att plumsa i vattnet.. så de va tur jag ahde hans täcke med för jag vill inte han blir kall.
Visa bifogad fil 139324
Fint täcke! Var ifrån är det/vad heter modellen?

Igår hämtade jag hem den här fina tjejen på 8 månader. Hon ska bli min promenad- och träningskompis :D Förutom en liten kiss i sängen så har allting gått jättebra och hon känns som en okomplicerad och trevlig hund :)

Visa bifogad fil 139353
Phalène på ena sidan och papillon på den andra? 😁🥰

Har hon legat ute på facebook? Har för mig att jag såg en hund med ett öra av varje bara häromdagen. Det är så himla sött 😁

Hade samma tankar som @snorp igår morse när klockan ringde 5.15.. över 40mil i bilen igår för TL-konferens :banghead:
Det värsta var att som hos flera av er andra var det första dagen med sol på evigheter och jag satt inne HELA dagen och tittade längtansfullt ut på den!
För mig blev det "bara" 32 mil och vi kunde gå ut i solen till och från under dagen. Åkte dessutom hem med BIR valp 1 och BIG valp 1 så det var ju kul och gjorde att resan kändes mer värt det 😁

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Det verkar enligt hundstallet som om antalet hemlösa hundar fortsätter att öka: Länk Förra året hade hundstallet en ökning med 50% och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 019
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
6 807
Senast: Milosari
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 007
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
627
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka