Uppdateringstråd 28

Status
Stängd för vidare inlägg.
Trött vovve ❤️ idag har vi cyklat 5,6 km i blandat tempo, och hon är jätteduktig, förutom att hon har fått för sig att hon ska skälla på mig och hoppa och nafsa på mitt ben när vi börjar cykla, samtidigt som svansen går som en virvelvind 🙄 vet inte om hon blir så exalterad att hon inte vet var hon ska göra av energin, för sen bara vi kommer igång så travar eller galloperar hon jättefint och lugnt bredvid mig/snett framför 🤷🏼‍♀️
Vi tog tre kortare vätskepauser efter vägen, för jag vet att hon brukar bli törstig om hon springer mycket, bra tillfälle för mig att hämta andan lite också 🙈 det är fasiken bra jobbigt att cykla, även om tempot är betydligt lugnare än om jag hade cyklat själv. Våra 5,6 km tog ungefär ganska precis 1 timme, men då går jag i uppförsbackarna (2 åt vardera håll) och efter bilvägen.
IMG_20231023_122438.webp

Harry har idag tagit examen i ensamhet 😁
Fick för första gången vara själv från det jag åkte klockan 14 till husse kom hem 16.20
Har jobbat så jag kunnat ha mobilen med kameran uppe hela tiden. Han stressade lite efter ca 20 minuter, flög mellan fönstret och kongen.
Sen låg han på brädan, var tvungen att sätta sig och yla dramatiskt en gång, då sa jag till honom och efter det låg han tyst och lugnt till husse kom hem ❤️

Han kommer troligen aldrig bli den som ligger och sover när han är ensam hemma men å andra sidan sover han aldrig dagtid även om vi är hemma så det är ingen skillnad 😆
Han brukar vara hos hundvakten även när jag jobbar kväll och sen lämnar sambon honom själv när han går till gymmet.
Men bra att veta att han kan om det behövs. Vi har alltid minst en Kong redo i frysen om det skulle inträffa något oförutsett så han behöver vara ensam.

Måste köpa en sele till Bog, tänkte att han kunde ta Flokis gamla Zero DC i storlek small, men han har en så spinkig kropp, den är lagom i längd men på tok för stor runt halsen och bröstkorgen. Vet inte vad det finns för andra selar som inte hindrar rörelserna. 😅

Måste köpa en sele till Bog, tänkte att han kunde ta Flokis gamla Zero DC i storlek small, men han har en så spinkig kropp, den är lagom i längd men på tok för stor runt halsen och bröstkorgen. Vet inte vad det finns för andra selar som inte hindrar rörelserna. 😅
Jag har nyss sett en ny säljare av selar, nordiska selar, den jag kikat på är för vinthundar och finns med 1 eller två midjeband men såg att dom också har selar till "vanliga hundar" också :)

Tränade vallning för tränare idag och Spock är sååå duktig.. Första hämtet blev lite fel då det var en öppning i staketet där han gick ut och ställde sig helt rätt visserligen men jag styrde tillbaka honom så han kom in genom öppningen igen och så fick han göra hämtet på rätt sida om staketet. Vill inte att han lär sig gå igenom då vi har rätt ordentligt med el och är för lata för att stänga av det när vi är ute hos syrrans får.
Hemläxa blev att göra tio delningar i veckan annars är planen att vila tills helgen då det blir vp och IK1. Oavsett hur det går så är jag supernöjd med min hund, han är en klippa 💖.

20231024_194116.webp

Tycker detta med namn är så svårt.. Valde Hexas namn lite i ironi då jag haft sån otur tidigare med hundar med "fina" namn och sa därför att döper jag henne till Hexa så måste hon överleva. Peppar, peppar vilket hon gjort.
Men vad ska jag då döpa nya valpen till? Vill ju egentligen ha något lika "hemskt" och samtidigt kort. Min bror sa Demon men det känns kanske lite elakt :angel: .

Vi får också vara med och välja våra hundars stamtavlanamn och det ska börja på D, supersvårt..

Non Stop Rock Long kanske kan vara något?

Ibland är det intressant hur det kan bli. När jag tittade på bilder av valparna i Finland så fick jag snabbt en favorit. Väl på plats i Finland så var han den första valpen som bestämde sig för att gosa med mig, och sedan visade han sig ha en allmänt fantastisk personlighet. Är så glad att jag fick lära känna honom (och fotografera honom) innan han åkte till sitt nya hem, för nu är han på väg till USA och det är därmed oklart om jag någonsin kommer träffa honom igen. Får väl hoppas på att någon använder honom i avel och att jag kan köpa en valp :p

Men ändå. Flera gånger har det hänt att favoriten från bilder faktiskt är favoriten IRL också. Tycker det är lite lustigt, för personligheten kan man ju ändå inte se på bild sådär.

Tycker detta med namn är så svårt.. Valde Hexas namn lite i ironi då jag haft sån otur tidigare med hundar med "fina" namn och sa därför att döper jag henne till Hexa så måste hon överleva. Peppar, peppar vilket hon gjort.
Men vad ska jag då döpa nya valpen till? Vill ju egentligen ha något lika "hemskt" och samtidigt kort. Min bror sa Demon men det känns kanske lite elakt :angel: .

Vi får också vara med och välja våra hundars stamtavlanamn och det ska börja på D, supersvårt..
Det första som kom upp i min hjärna var

Peppar, peppar

Sen funderade jag lite till och kom på Dexter?

Djinn och Dip är väll de namn på D som jag kommer på som är lite hemska 😁

Och jag trodde jag kunde hålla mig undan. Tjena det är så kul att följa era fina hundar vilket gör att jag åtminstone kan drömma lite.

Det blir ingen ny hund här hemma då äldsta grabben enbart tål svarta dvärgschnauzertikar. Och jag vill inte ha dvärgschnauzer igen.

Om jag någonsin ska hund igen vill jag ha en finsk lapphund.

Fortsätt dela med er av era hunderier😍

Tycker Devil kan vara fint och går att förkorta till Dev. Annars Drägg, Depp, Dipp, Diss eller kanske för negativt?

Min Husky/Malamutehane heter Demon med engelskt uttal… Han har definitivt gjort skäl för sitt namn under sitt snart 1,5 år långa liv :rofl: Att jag överlevt så här länge utan att bli inlåst inlett madrasserat rum e ett mirakel :cautious:😅

Hoppsan...

Råkade visst köpa häst nu i helgen.... Kommer hem imorgon när man

5 år och brun vallack. Jag som skulle kika på 2 helt andra jätteintressanta.

Ful som stryk på backen men känslan som ryttare! :love:

Varför kan jag inte göra något halvdant?

286634482_10159011629896819_4718542147220668133_n.jpg

Det första som kom upp i min hjärna var

Peppar, peppar

Sen funderade jag lite till och kom på Dexter?

Djinn och Dip är väll de namn på D som jag kommer på som är lite hemska 😁

Tycker Devil kan vara fint och går att förkorta till Dev. Annars Drägg, Depp, Dipp, Diss eller kanske för negativt?

Min Husky/Malamutehane heter Demon med engelskt uttal… Han har definitivt gjort skäl för sitt namn under sitt snart 1,5 år långa liv :rofl: Att jag överlevt så här länge utan att bli inlåst inlett madrasserat rum e ett mirakel :cautious:😅

Glömde skriva det är en tik 😁. Tänkte Demon funkar ändå och älskar era förslag!
Några som inte är negativa men fina är Delta och Drama 😊. Men vågar man ha "fint" namn..

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka