Uppdatering- och snackistråd del 9

Status
Stängd för vidare inlägg.
Eller så bara tar du tjuren vid hornen.

Hundfolk alltså:D
Balanserad kost och motion åt djuren, själva stapplar de runt och lever på pulvermos;)
Hehehe, lite så ja ;)

Nä ska jag vara ärlig så vill jag få hjälp att prova en annan sak först - som gör att knät kanske håller några år till. 20-25 kg ner och det skulle göra oerhört mycket för knät, men jag är inte "tillräckligt fet" för en GB-operation. Tyvärr lyckas jag inte gå ner själv mer än lite och tillfälligt, men jag gör hellre en sån op med kort återhämtning och skjuter upp knäop några år :D Få se - har fått avslag på det en gång, men ska nog göra nytt försök med en läkare som kanske är villig att skriva en bättre remiss :)
Annars kanske pulvermos fungerar som viktminskningskäk, för det är göräckligt :rofl::rofl::rofl:

Jag är så galet sugen på att testa att göra doftprov i Nosework om 2 veckor när en klubb nästgårds arrangerar. Nu har vi ju visserligen börjat bara i förra veckan och enbart kört några små pass sedan dess, men tänker att vi borde hinna bli klara på 2 veckor. Kexet visar ju tydligt att han känner igen doften:angel:
Och går det inte, så är det ju bara att göra om, eller hur? :D

Jag och Pu har varit på skyddsläger hela helgen :)! Det går framåt hela tiden, så himla roligt :up:

På filmen är gårdagens träning, där vi körde igenom korgmomenten tävlingsmässigt på ny figge, och sen grundade för modprov och ärmöverfall. Och en korgstöt som gav allmänt jubel, en kan visst slå på rejält även om man bara väger 18 kg :love: :D!

Jag och Pu har varit på skyddsläger hela helgen :)! Det går framåt hela tiden, så himla roligt :up:

På filmen är gårdagens träning, där vi körde igenom korgmomenten tävlingsmässigt på ny figge, och sen grundade för modprov och ärmöverfall. Och en korgstöt som gav allmänt jubel, en kan visst slå på rejält även om man bara väger 18 kg :love: :D!

Go koll på busen :D

Vår fodertik på 26 kg fick en figge att volta i luften. Det behövs inte många kilon om attityden är rätt:p

En vän som har dobermann med skickade på min fbvägg att hon ger mig en skyddsärm som träningspepp och för att man inte har råd att köpa allt när man är nybörjare. Hon ska skicka ner den till Ammos uppfödare så jag kan dra dit och träna. Så jävla gulligt och jag är SÅ himla rörd av den fina gesten!

Hahaha, minns du hur det lät för ett par dagar sen? :angel:

Men varför gör hon inte det då?
Sch! Hon var ju jättemysig i fredags :angel:
Dock så var hon så galet lugn och sansad när vi kom hem efter kursen i lördags. Och fiin :love:

Hon gör inte det för jag vill inte att hon ska ligga hemma hos mig 07-17.30 medan jag jobbar.. Och det finns inget dagis/dagmatte i närheten av där jag bor nu. Därför måste jag flytta närmare Lund!

Dock så var hon så galet lugn och sansad när vi kom hem efter kursen i lördags. Och fiin :love:

Hon gör inte det för jag vill inte att hon ska ligga hemma hos mig 07-17.30 medan jag jobbar.. Och det finns inget dagis/dagmatte i närheten av där jag bor nu. Därför måste jag flytta närmare Lund!
Jag kan ju vara dagmatte :angel: :rofl:. Efter en dag kommer jag att lova och svära att jag aldrig skall ha brukshund... :p

Aha! Men hon kan väl vara på "dagis" där hon bor nu, så hämtar du henne efter jobbet? :D

Eller så låter du @Vastgota lösa det åt dig. :angel:

Aha! Men hon kan väl vara på "dagis" där hon bor nu, så hämtar du henne efter jobbet? :D

Eller så låter du @Vastgota lösa det åt dig. :angel:
Jaa, men hon bor i Södra Sandby, jag bor i Ystad.. det blir ett jävla körande fram och tillbaka :down:

Men jaa, @Vastgota! :bump: När hon är lite mindre understimulerad tror jag inte hon ska vara ett problem. Annars kan du ju låsa in henne i köket..

Jaa, men hon bor i Södra Sandby, jag bor i Ystad.. det blir ett jävla körande fram och tillbaka :down:

Men jaa, @Vastgota! :bump: När hon är lite mindre understimulerad tror jag inte hon ska vara ett problem. Annars kan du ju låsa in henne i köket..
Haha, hon får allt bli lite lugnare först, vår lilla skånelänga är så liten att vi tagit bort innerdörrarna för att få plats med några möbler...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 909
Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 214
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Hund Så ny bil betyde tyvärr att vi måste köpa ny bur. Vi hoppades att den nuvarande buren från robust skulle funka men tyvärr lutar...
Svar
11
· Visningar
663
Senast: Hermelin
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 562
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar